08.04.2008. / 08:26

Autor: Eduard Šoštarić

Zračne snage

Hrvatski helikopteri stalno u kvaru

Na tek pristiglim novim vojnim helikopterima Mi-171Š iz Rusije, koji su kupljeni na račun ruskoga klirinškog duga, sve je više kvarova i problema, zbog čega su u Hrvatsku prije tjedan dana došli i ruski stručnjaci.

Nacional je u jednom od prošlih brojeva upozorio kako je već prvih dana nakon primopredaje bilo poteškoća. U prva dva pristigla helikoptera registracijskih oznaka H-220 i H-221 nakon samo nekoliko sati leta pokvarile su se glavna i pomoćna radiostanica.

Prije desetak dana na helikopteru Mi-171Š registracijske oznake H-220 pregrijao se motor, a to se ponavljalo iz dana u dan, zbog čega je helikopter morao biti prizemljen na vojnom dijelu aerodroma Pleso.

Nekoliko dana Rusi su uvjeravali kako je to sve dobro, da bi na kraju ipak morali mijenjati brtve na motoru. Usto, piloti novih helikoptera imaju i nekih banalnih problema s prekidačima u helikopteru koji se prilikom prebacivanja u potreban položaj ponovno vraćaju natrag, zbog čega ih je potrebno 5-6 puta prebacivati da ostanu u položaju za normalan rad.

Sve spomenuto samo potvrđuje Nacionalovo pisanje o tome kako su helikopteri isporučeni mimo pravila uobičajenih za primopredaju. Svaki isporučeni helikopter u ekstremnim i najzahtjevnijim uvjetima za njegov rad trebao je ispitati probni pilot Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva. Kad je riječ o održavanju hrvatskih letjelica, treba reći da je nedavno ministar obrane Branko Vukelić najavio da se potpuno prekida praksa sudjelovanja posrednika u nabavi rezervnih dijelova za Hrvatsko ratno zrakoplovstvo i da će se svi dijelovi nabavljati od originalnog proizvođača, a remonti letjelica obavljat će se isključivo u zavodima koji imaju certifikat originalnog proizvođača.

Međutim, do danas se stanje nije promjenilo. Nedavno su preko državne agencije za promet vojne opreme i naoružanja Alan u Hrvatsku preko Mađarske stigla dva šlepera dijelova za hrvatske helikoptere iz litvanske tvrtke Avia Baltika. Da su u MORH-u mislili ozbiljno, Alan bi potpisao ugovor s ruskom državnom tvrtkom za promet naoružanjem Rosoboronexport koja je jedina ovlaštena trgovati originalnim pričuvnim dijelovima za ruske zrakoplove i helikoptere.

Vezane vijesti

MORH: Nikog nismo silili na misu

MORH: Nikog nismo silili na misu

MORH je na svojim web stranicama objavio reagiranje na navode objavljene na internet stranicama Sindikata državnih i lokalnih službenika i… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika