Objavljeno u Nacionalu br. 648, 2008-04-15

Autor: Sina Karli

18. salon visokog urarstva

Ženevski pregled luksuza

Godišnju smotru visokog urarstva obilježili su novi trendovi poput personaliziranih satova i raskošnih dragulja, koji su nakon godina minimalizma ponovo u modi

SANTOS TRIPLE 100, model u ograničenoj seriji koji mijenja lice iz običnog ciferblata u dijamantnog tigraSANTOS TRIPLE 100, model u ograničenoj seriji koji mijenja lice iz običnog ciferblata u dijamantnog tigraNakon 250 godina tradicije čuvenog švicarskog proizvođača satova Vacheron Constantin, ove godine ljubitelji te marke mogu kupiti najnoviji hit - personalizirani sat. Taj novi koncept znači da kupac prema želji može kreirati vlastiti model u čak 400 tehnološki najsofisticiranijih kombinacija od njegovih ključnih dijelova, bilo da je od zlata, titana ili paladija. Novost je i specijalna zaštita tih satova za koju je angažiran dizajner koji je sudjelovao u izradi švicarske novčanice i putovnice. No to je samo jedno “čudo” od cijelog niza tehničkih i dizajnerskih inovacija koje su isticali najpoznatiji proizvođači satova ovih dana okupljeni u Ženevi na 18. Salonu visokog urarstva.

Svoje su kolekcije kupcima iz cijeloga svijeta predstavile tvrtke okupljene u velikoj međunarodnoj kompaniji luksuznih proizvoda Richemont čiji je vlasnik južnoafrički biznismen Johann Rupert. U toj je grupaciji deset vrhunskih marki satova koje su vezane u zajedničkom interesu promocije i prodaje. Tu su tvrtke s dugogodišnjom tradicijom poput Cartiera ili Mont Blanca do tvrtke Panerai, koja je upravo zahvaljujući “zagrljaju” u Richemontu u posljednjih desetak godina od stare, gotovo ugasle manufakture postala izvanredno uspješna, luksuzna marka. Isto se dogodilo i s istočnonjemačkim proizvođačem Lange & Söhne, koji je doživio fantastičan preporod početkom devedesetih i danas je zahvaljujući ulasku u grupu Richemont 2000. uz bok čuvenim markama satova kao što su IWC, Jaeger-LeCoultre, Baume & Mercier, Piaget i Vacheron Constantin.

Od ove je godine u toj grupaciji i vrlo luksuzna marka Roger Dubuis za koju je grupacija Richemont platila bivšim vlasnicima 600 milijuna švicarskih franaka i koju sigurno očekuje novi poslovni uzlet.



Razgovarala sam na Salonu i sada kao i prijašnjih godina s poslovnim ljudima koji već godinama rade u industriji luksuza i koji s najjačim argumentima, a to su brojke, svjedoče o golemom porastu. Mnogo je ljudi na svijetu koji mogu i žele za sat potrošiti od nekoliko tisuća do nekoliko desetaka tisuća eura ili uložiti u nakit s draguljima. U ruci sam držala tourbillon Lange & Söhne koji stoji 182 tisuće eura a na prezentaciji satova i nakita Jaeger-LeCoultre narukvicu s dijamantima i satom koja stoji 365 tisuća eura te sat u obliku ruže s roza i zelenim dijamantima i safirima koja stoji pola milijuna eura. Svi ti komadi i mehanizmi imaju kupce. Direktor Piageta za dragulje, tvrtke koja izrađuje fantastičan nakit i satove, Charles Chaussepied ispričao mi je kako se šira društvena scena jako promijenila u posljednjih desetak godina. On kaže da je kod žena prije 20 godina vladao minimalizam, a one su sada ponovo zavodnice i žele nositi dragulje. Još je jedna važna stvar, kazao je, a to je da žene posljednjih godina zahvaljujući svojoj neovisnosti i poslovnom uspjehu u mnogim TOM MEGGLE, direktor Cartiera za srednju i sjevernu Europu, prošli tjedan u Ženevi sa Sinom KarliTOM MEGGLE, direktor Cartiera za srednju i sjevernu Europu, prošli tjedan u Ženevi sa Sinom Karlipodručjima same odlučuju što će kupiti, bez obzira na svoje partnere i muževe. Američko tržište drži tradicionalnijim a u Europi, kako je objasnio, čak 90 posto žena kupuju same svoje satove i nakit. Tek kad je riječ o ulaganju koje prelazi nekoliko desetaka tisuća eura dolaze u dućan s muževima.

U industriji luksuza otvorila su se i nova velika tržišta. Istočna Europa i Rusija s novim bogatašima obožava luksuz i, kako kažu, biznismeni luksuza strašno brzo su naučili što je najbolje. Industrija satova i nakita brzo prodire i na golemo azijsko tržište, željno svega i sve bogatije. No osim mnogo nepoznatih bogatih ljudi na svijetu koji ulažu novac u luksuz, uz tu industriju vežu se i slavna imena kao promotori pojedinih tvrtki ili kupci. Iako tvrtke satova ne žele otvoreno govoriti tko su njihovi kupci, diskretno će se otkriti da jordanska kraljica Rania jako voli Piaget, da je Roger Federer svojoj djevojci kupio Piagetov nakit. Satove Parmigiani nose Keanu Reeves, Seal i Jean Todt, direktor Ferrarijeve momčadi Formule 1, Pierce Brosnan, Sean Connery, Bill Clinton, Russell Crowe i Hugh Grant.

Na samom Salonu svake godine, pa tako i prošli tjedan, najviše pozornosti dobiva tvrtka IWC koja je proslavila 140 godina postojanja i lansirala redizajniranu vintage kolekciju svojih klasičnih modela. Na raskošnoj zabavi 8. travnja u ženevskoj areni bilo je 1700 gostiju i mnogo slavnih imena. Kevin Spacey, Christopher Lambert, Jean Reno, Zinedine Zidane, Luís Figo i Boris Becker - da nabrojimo samo dio onih koji su tamo došli na poziv Georgesa Kerna, glavnog direktora IWC-a. Među onima iz Hrvatske koji su se te večeri mogli sresti, osim nekolicine novinara te Željka Marinovića koji ugovara kolekcije za svoje zagrebačke trgovine, bio je i Čedo Komljenović poznat kao Monty Shadow. Nazivaju ga i guruom luksuza, što je sasvim opravdano jer je već nekoliko godina neformalni savjetnik i PR najvećih urarskih i draguljarskih kuća okupljenih pod kapom grupe Richemont. O hrvatskoj sceni luksuza razgovarala sam s Tomom Meggleom, Cartierovim direktorom za sjevernu i srednju Europu. Na pitanje hoće li Cartier ili neka druga marka otvoriti u Zagrebu, Dubrovniku ili Splitu svoj butik, on nam je odlučno rekao da to ne dolazi u obzir dok god je kod nas porez na luksuz 30 posto.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika