Objavljeno u Nacionalu br. 654, 2008-05-26

Autor: Dean Sinovčić

Monica Bellucci

Talijanska seks bomba na francuskoj rivijeri

Najljepša svjetska glumica predstavila je novi film 'Sanguepazzo' o dvoje talijanskih glumaca koji su postali slavni glumeći u filmovima fašističkog režima

Iako Talijanka, Monica Bellucci tek je s filmom 'Sanguepazzo' došla na festival u Cannesu zbog uloge u talijanskom filmu, koji se temelji na istinitim događajima iz Drugog svjetskog rata kad su filmske zvijezde bili Osvaldo Valenti i Luisa FeridaIako Talijanka, Monica Bellucci tek je s filmom 'Sanguepazzo' došla na festival u Cannesu zbog uloge u talijanskom filmu, koji se temelji na istinitim događajima iz Drugog svjetskog rata kad su filmske zvijezde bili Osvaldo Valenti i Luisa FeridaSve one priče kako je Monica Bellucci (43) najljepša glumica i jedna od najljepših žena na svijetu potpuno su istinite, ali je istina i da je vrhunska glumica. Kad se prošloga tjedna pojavila na tri dana na filmskom festivalu u Cannesu zbog promocije svog novog filma "Sanguepazzo" imali smo priliku, ekskluzivno za Nacional, razgovarati s njom o novom filmu i karijeri. Iako Talijanka, nikad dosad nije došla na filmski festival u Cannesu zbog uloge u talijanskom filmu. Dosad je dolazila zahvaljujući ulogama u francuskim i američkim filmovima, tako da je uloga u talijanskom filmu "Sanguepazzo" i promocija u Cannesu za nju značila nešto posebno. Radnja filma "Sanguepazzo" temelji se na istinitim događajima iz Drugog svjetskog rata, kad su filmske zvijezde bili Osvaldo Valenti (glumi ga Luca Zingaretti) i Luisa Ferida (Monica Bellucci), a zvijezde su postali glumeći u filmovima koje je fašistički režim podržavao. Njihovi privatni životi također su poznati po ovisnosti o kokainu i navodnoj promiskuitetnosti. Na kraju rata partizani su ih uhapsili i strijeljali kao simbole fašističkog režima.

Monica Bellucci isprva je studirala pravo, da bi se tijekom studiranja, 1988. godine, prebacila na financijski unosnije manekenstvo. Kao manekenka radila je u Italiji, Francuskoj i Americi, naučila tečno govoriti francuski i engleski te je početkom 90-ih počela dobivati prve uloge. I privatno i poslovno 1995. godina bila joj je iznimno važna jer je tada na snimanju filma "Apartman" upoznala glumca Vincenta Cassela s kojim je glumila u nekoliko filmova, vjenčali su se te su prije manje od godinu dana dobili kćer Devu. Od 2000. godine i filma "Pod sumnjom" često snima u Americi, glumi u filmu "Suze boga Sunca" s Bruceom Willisom, drugom i trećem dijelu trilogije "Matrix", te u "Pasiji", kao Marija Magdalena. Ipak, jedna od najšokantnijih uloga bila je ona iz 2002. godine u filmu "Irréversible", poznatom po sceni analnog silovanja. Osim toga, svih ovih godina bila je proglašavana, prema izborima brojnih magazina, jednom od najljepših žena na svijetu, a ujedno je i zaštitno lice modne kuće Dior.

NACIONAL: Uloga u filmu "Sanguepazzo" podsjeća na neke od vaših prethodnih uloga, poput onih u filmovima "Malèna" i "Irréversible", u kojima glumite snažnu ženu koja je žrtva. Je li to vrsta uloge koja vas privlači?
- Mislim da su to uloge žena koje jesu žrtve, ali nisu tako snažne. U filmu "Sanguepazzo" glumim ženu koja je snažna utoliko što je spremna umrijeti zbog ljubavne veze, iako je mogla pobjeći i preživjeti. Da biste umrli zbog ljubavi, morate biti snažni. Ona, Luisa Ferida, odabire odlazak u smrt s voljenom osobom. Ona je vrlo osjetljiva. Ta uloga je toliko fascinantna i kompleksna da sam je odmah prihvatila. Osim toga, prije nisam znala puno o to dvoje glumaca, jer ljudi u Italiji žele zaboraviti tu priču. Kao što je poznato, njih dvoje su bili zvijezde prije i za vrijeme Drugog svjetskog rata. To je bilo vrijeme koje su u Italiji zvali telefoni bianchi, bijeli telefoni. Snimali su se filmovi u kojima je sve lijepo i savršeno. Neki bi ih mogli usporediti s današnjim sapunicama, ali to nije dobra usporedba jer su ti filmovi bili kvalitetniji i snimali su ih poznati redatelji. Mussolini je volio filmove i davao je jako puno novaca za njihovo snimanje. Život u Italiji je između 1935. i 1945. bio vrlo težak, tako da je publika, gledajući ove filmove, bježala od stvarnosti. Osvaldo Valenti i Luisa Ferida uvijek su glumili neobične likove, one koji uznemiruju publiku. Primjerice, ona je glumila ili ljubavnice ili zavodnice ili žene za kojima svi žude, a on je glumio negativce. Samo zbog toga svi su mislili da se radi o dekadentnim osobama koje su takve i u privatnom životu. Zato su ih na kraju rata optuživali za nešto što nikada nisu napravili, nju da je plesala gola ispred zatvorenika, a njega da je fašist, iako je Valenti bio buntovnik koji nije respektirao nikoga, pa čak ni Mussolinija. Cijela drama oko njih nastala je zato što je Valenti bio ovisnik kokainu, a Ferida je bila ovisna o Valentiju. To je rezultiralo snažnom, strasnom pričom, koja u pozadini ima najvažniji trenutak u povijesti Italije. U to vrijeme, krajem rata, nitko nije istražio istinu te su Ferida i Valenti ubijeni kako bi njihova smrt označila kraj jednog vremena u Italiji, kraj Mussolinijeva režima kojega se nitko ne želi sjećati.

Monica Belucci s glumcem Alessiom Bonijem koji glumi lik vojnika Tylora u filmu 'Sanguepazzo'Monica Belucci s glumcem Alessiom Bonijem koji glumi lik vojnika Tylora u filmu 'Sanguepazzo'NACIONAL: Koliko je priča filma važna za današnje vrijeme?
- Vrlo je važna, jer ono što se danas događa u Italiji ima veze s onim što se događalo krajem Drugog svjetskog rata. Zanima me kako će film biti primljen u Italiji zato što mi Talijani ne volimo govoriti o tom razdoblju povijesti, kao da se toga sramimo. Ljudi izvan Italije moći će objektivnije sagledati film, dok će u Italiji vjerojatno izazvati kontroverze. Film se u Italiji počinje prikazivati ovih dana i zaista znatiželjno čekam reakcije publike. Već sam čula reakcije talijanskih novinara nakon premijere u Cannesu, neki od njih rekli su da ne žele vidjeti taj dio talijanske povijesti prikazan na ovaj način. Mislim da su očekivali kako će Ferida i Valenti biti prikazani kao klasični negativci, ali to nije bilo moguće jer njih dvoje nisu bili negativci. Njihov imidž iskoristila je tadašnja talijanska vlast. Redatelj Marco Tullio Giordana je još prije 20 godina počeo razmišljati o snimanju ovog filma. Razgovarao je tada s preživjelim pripadnicima pokreta otpora koji su ubili Feridu i Valentija. Rekli su mu kako su plakali nakon egzekucije jer su znali da oni nisu krivi. Redatelj je 20 godina istraživao sve okolnosti tadašnjih događaja i znao je dobro povijesne činjenice. Sjećam se kako su nam u školi govorili da se radilo o građanskom ratu u kojem je zemlja bila podijeljena i mislim da se taj dio povijesti reflektira na sadašnjost. Danas postoje dvije Italije, sjeverna i južna, pri čemu južna funkcionira kao država u državi. To je problem koji se ne može riješiti.


NACIONAL: Kojoj Italiji vi pripadate?
- Ja dolazim iz središnje Italije, iz Umbrije, što je blizu Toskane.

NACIONAL: Jeste li s roditeljima razgovarali o tom razdoblju talijanske povijesti, odnosno što ste u školi o tome učili?
- Moram priznati da o Luisi Feridi nisam znala mnogo jer je ona u Italiji bila zaboravljena. Baka mi je nekoć davno pričala o ratnim vremenima u Italiji, a u pripremama za film konzultirala sam se sa starijim ljudima koji se sjećaju Luise Feride. Shvatila sam da će biti pravi izazov glumiti tu ženu, a ja sam uvijek voljela izazovne uloge. Ako nisu izazovne, onda me ne privlače, nimalo me ne uzbuđuju uloge običnih žena. Zato sam i prihvaćala uloge u filmovima kao što su "Pasija", "Malèna" i "Irréversible", uloge koje vas uznemiruju. Možda sam i zbog svojih dosadašnjih uloga mogla lako shvatiti Luisu Feridu, bez obzira na to što je živjela u drukčijim povijesnim okolnostima. Nastojala sam je shvatiti kao ljudsko biće, kao ženu koja je ludo zaljubljena. Ne znam za vas, ali i ja sam prolazila kroz takva razdoblja, događalo mi se da budem ludo zaljubljena i osjećala sam se potpuno izgubljenom. Kad zapadnete u takvu strast, potpuno se izgubite. Sve mi je to pomoglo da je shvatim.

Monica Belucci kaže da nije puno znala o svom liku Luisi Feridi i da je razgovarala s starijim ljudima koji su je se sjećaliMonica Belucci kaže da nije puno znala o svom liku Luisi Feridi i da je razgovarala s starijim ljudima koji su je se sjećaliNACIONAL: U filmu se implicira kako postoje dvije vrste žena, one koje su sretne s obiteljskim životom i one koje takav život ne zanima. Kojoj vrsti žena vi pripadate?
- Ne mislim da se žene mogu podijeliti u samo dvije kategorije. Luisa Ferida je vrlo kompleksna i slojevita osoba. Samim tim što je glumica, automatski je vrlo kompleksna. Ja sam privatno vrlo smirena i opuštena osoba. Već sam trinaest godina u vezi i braku s Vincentom Cassellom, imamo dijete, i možda zato u ulogama na filmu tražim nešto sasvim suprotno. Znam da će vam to reći svaki glumac, ali to je doista tako, glumački posao vam omogućava da iskusite drukčije vrste života.

NACIONAL: Ovakve uloge Hollywood vam nikada neće ponuditi, oni vam nude uloge fatalnih žena. Znači li to da su vam uloge u hollywoodskim filmovima često dosadne?
- Gledajte, sutra idem u Ameriku jer počinjem snimati novi film koji će režirati Rebecca Miller, kći Arthura Millera, u kojem ću glumiti s Robin Wright-Penn, Julianne Moore i Winonom Ryder. Dok je takvih uloga i filmova, ne odlazi mi se iz Hollywooda. Mislim da je vrlo zanimljivo biti Europljanin u filmskom svijetu. Kad si Amerikanac, glumiš samo u američkim filmovima. Kad si Europljanin poput mene, odlično se zabavljaš, glumiš u talijanskim filmovima, glumiš u francuskim filmovima, onda odem do Amerike gdje glumim u potpuno drukčijoj vrsti filmova. Tako svoj glumački posao obavljam na različite načine, kako bih zadovoljila različite interese, želje različitih redatelja, što je vrlo privlačno. Osim toga, publika je u svim tim zemljama različita, različito gledaju na mene, različito reagiraju na moju ulogu u filmu "Matrix" i na onu u filmu "Pasija".

NACIONAL: Preostaje vam samo da se okušate u španjolskim filmovima, što ne bi bilo teško jer vas Pedro Almodóvar smatra jednom od najljepših glumica na svijetu.
- Nažalost, ne govorim španjolski i zato bi mi bilo jako teško glumiti kod Almodóvara. On je fenomenalan redatelj, ali kako bismo se sporazumijevali?

NACIONAL: Prema nekim scenama iz filma "Sanguepazzo" vidi se da i dalje nemate problema sa skidanjem na filmu u scenama seksa.
- U ovom filmu ima scena seksa, ali nema golotinje. Volim te scene, one su bile dio njihovog života pa je i normalno da su snimljene i prikazane.

NACIONAL: Kad se osvrnete na svoju karijeru, žalite li za nekim ulogama, odnosno zbog nekih uloga?
- Ne, nimalo. Bilo je filmova koji su bili iznimno uspješni, bilo je i besmislenih filmova, dobrih i loših, ali sve to nije važno. Svi ti filmovi pomogli su mi da shvatim puno stvari o filmskom biznisu i o životu. Glumeći u svim tim filmovima prošla sam evoluciju. Osoba sam koja nikada ne gleda na ono što je bilo, što sam napravila, nego gledam na budućnost i na filmske projekte koji slijede.

NACIONAL: Ljudi vas doživljavaju kao jednu od najljepših glumica te vas kao Talijanku uspoređuju sa Sophiom Loren iRadila je modne editorijale za poznate dizajnere Dolce & GabannaRadila je modne editorijale za poznate dizajnere Dolce & Gabanna Claudiom Cardinale.
- Teško mi je komentirati takvo što, meni je nezamislivo uspoređivati se s tim glumicama jer ih smatram nevjerojatnima. Filmovi u kojima su te dvije glumice glumile bili su svjetski hitovi, dok je danas u Italiji vrlo teško snimiti film koji će postati svjetski hit. S druge strane, te dvije glumice uvijek su bile moja inspiracija, ali i svaka francuska glumica reći će vam da je bila inspirirana s Catherine Denevue i Brigitte Bardot. Mene su inspirirali i talijanski redatelji, De Sica, Visconti, Rossellini, jednako kao i glumice. Italija je moja zemlja, talijanski filmovi su moja kultura.

NACIONAL: Kako gledate na sinergiju filma kao umjetnosti i politike, prikazanu u filmu "Sanguepazzo", a koja se i danas događa?
- Vlast iskorištava umjetnost, kao što i umjetnost iskorištava vlast. Znate, ponekad umjetnost treba novac, pa su tako u vrijeme Drugog svjetskog rata neki redatelji, koji nisu bili fašisti, postali fašisti samo kako bi dobili novac i snimili filmove. Problem je u tome što u trenutku kada se stvori neka slika o vama, onda vi više ne postojite, postoji samo slika. A s vašom se slikom može raditi što se hoće. Valenti i Ferida bili su slike koje su služile kao primjer nečega, iako je ona zapravo bila nevina, a on samo djelomice kriv. Bio je kriv jer je bio ovisnik o kokainu, a kako bi došao do novca i kokaina morao je biti u dobrim odnosima s fašistima koji su iskorištavali njihovu sliku.

NACIONAL: Italija je dobila novu vladu, nadate li se promjenama u odnosu prema filmskim autorima i glumcima?
- Nova vlada tek je počela raditi i tek treba vidjeti njihove poteze. Narod ih je izabrao, glasovao za njih, to je demokracija. Osobno, umorna sam od svih tih političkih previranja u Italiji. Ne slažem se s mnogim političkim porukama, pogotovo ne sa, recimo, iskorištavanjem problema imigranata u Italiji u predizbornooj kampanji. U Italiji je sve teško, pa tako i provoditi politiku zbog koje te je narod izabrao. Problem Italije je u tome što se sastoji od jako puno različitih regija i zato ne postoji jedinstvo zemlje.

NACIONAL: Postoji li nešto oko čega su Talijani ujedinjeni?
- Ono što je najčudnije jest to što se u mojoj zemlji događaju grozne stvari, jako je puno nasilja, u nekim dijelovima zemlje je pravi kaos, kao da država i vlast ne postoje. Istovremeno, kamo god putovala, po cijelom svijetu, kad kažem da sam iz Italije, ljudi su time zadivljeni. Počinju govoriti kako vole talijansku hranu i kako je to najljepša zemlja na svijetu. To zbunjuje.
Savršena kombinacija lijepog lica i zamamnog tijelaSavršena kombinacija lijepog lica i zamamnog tijelaNACIONAL: Mi uživamo u ljepoti Talijanki.
- I mi uživamo u ljepoti, ljepota je ono što nas spašava. Ljepota, senzualnost, dobra hrana, arhitektura, slikarstvo, mislim da je ljepota spasila Italiju.

NACIONAL: I vas mnogi smatraju najljepšom glumicom na svijetu.
- To je zato što me nisu nikada vidjeli ujutro, nakon neprospavane noći zbog brige za dijete, s podočnjacima i razbarušenom kosom. Zato je dobro što me vide samo kad sam našminkana, u filmovima ili na naslovnicama magazina gdje su moje fotografije retuširane. Na temelju toga je stvorena slika o meni kao ljepotici.

NACIONAL: Budući da stalno putujete, gdje zapravo živite?
- Nigdje i svugdje, najčešće živim u avionu. Užasno puno putujem, ali u sljedeće dvije godine to će se morati promijeniti jer će mi dijete krenuti u školu. Tada moja karijera neće moći izgledati onako kako izgleda sada. Usporit ću s radom na filmovima, posvetiti se školovanju djeteta. Trenutačno živim između Rima, Pariza i Londona, ali još uvijek nisam odlučila gdje će moje dijete pohađati školu. Pitajte me za godinu dana, tada ću vjerojatno znati.

NACIONAL: Dok ne letite avionom, koji automobil vozite? Neki od talijanskih ljepotana?
- Uopće ne vozim auto. Kad sam bila mlada, otac mi je kupio automobil, doživjela sam prometnu nesreću i sjećam se da sam ga molila da ništa ne kaže mami. Iskreno, automobili me ne zanimaju previše, a kako jako puno putujem, uvijek imam osobnog vozača.

NACIONAL: Bez čega ne možete otići na put?
- Bez svojeg djeteta koje je uvijek uz mene. I bez kreditne kartice. Dok putujem, volim slušati glazbu, Erykah Badu je moja omiljena pjevačica.

NACIONAL: Rekli ste da idete na snimanje novog filma s Winonom Ryder. Pazite na kreditnu karticu.
- Hvala na upozorenju.

U smrt zbog ljubaviFilm "Sanguepazzo", čiji se naslov može prevesti kao "Luda krv", imao je premijeru pretprošlog ponedjeljka u Cannesu. Radnja filma događa se 1945. godine, pet dana nakon oslobođenja Italije. Glavni likovi, Osvaldo Valenti i Luisa Ferida, za vrijeme vladavine Benita Mussolinija bili su velike filmske zvijezde. Imali su sina koji je umro četiri dana nakon rođenja. Kad su ih partizani ubili 30. travnja 1945. u Milanu, ona je bila trudna. Mogla je izbjeći strijeljanje, ali nije htjela pobjeći. Imala je 31 godinu, a on 38.

Monica Belucci - BiografijaRođena 30. rujna 1964.,
Città di Castello, Italija
1980. započela karijeru
modela u Perugii
1988. preselila se u Milano i potpisala ugovor za modnu kuću Elite
1990. počela učiti glumu
1992. prvi film na engleskom "Dracula"
1999. udala se za glumca
Vincenta Cassela
2000. stekla svjetsku slavu
glavnom ulogom u filmu "Malèna"
2003. glumi lik Perzefone u
filmovima "Matrix Reloaded" i "Matrix Revolutions"
2004. glumila Mariju
Magdalenu u "Pasiji"; proglašena najljepšom ženom na svijetu; rodila kći Devu Cassel
2006. bila članica žirija u Cannesu
2007. magazin Esquire stavio
je na 35. mjesto na listi
‘100 najseksi zvijezda u
filmskoj povijesti’

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika