22.10.2003. / 00:00

Autor: Vladimir Huzjak

Tvrtka Gillette, tvorac britvice sa tri žileta-Mach 3, podnijela je sudsku tužbu u SAD-u radi sprječavanja konkurentske kompanije Energizer u plasiranju proizvoda sa 4 oštrice u glavi britvice-Quattro. Želja za konkurentnim nadmetanjem i preuzimanjem djela tržišta je velika s obzirom da je Gillette, samo s proizvodom Mach 3 i Mach 3 Turbo, prošle godine zaradio dvije milijarde dolara! Prema procjeni magazina Ad Age u promociju proizvoda Quattro, koja je trajala cijeli kolovoz, tvrtka Energizer investirala je 120 milijuna dolara. Navodno je u svojoj proizvodnji Energizer koristio isti sustav “napredne geometrije oštrica” koju je dizajnirao i patentirao Gilllette za svoje proizvode. “Energizer, koji proizvodi Quattro, namjerno pokušava preuzeti našu naprednu tehnologiju ugrađenu u Mach 3”, izjavio je glasnogovornik Gilletta Eric Kraus. “Teško je povjerovati kako bi se sustav naše tehnologije našao u Energizerovim proizvodima slučajno”, zaključio je u svom obraćanju javnosti.
Zbog uvjerenja Gilletta kako je kopirana njihova tehnolohija, činjenica je da će Energizer i Gillette svoje razmirice morati rješavati na sudu. Ukoliko tužba uspije, Energizer će morati povući Quattro, uništiti sve zalihe i platiti Gilletteu sav profit koji su stekli dosadašnjom prodajom navedene britvice. Navodno se radi o tužbi vrijednoj između 100 do 200 milijuna američkih dolara. Tehnologiju kojom su dodali još jednu oštricu za brijanje čak i onih dlačica koje prve tri britvice ne mogu dohvatiti, u Energizeru su nazvali “sinkronizirani dinamički niz britvica.”
Predstavnici tvrtke Energizer odbijaju potvrditi kako su kopirali Gillettovu tehnologiju. Njihova osnovna obrana je da britvica sa 4 oštrice/ žileta, poput njihovog Quattra, ne treba koristiti sustav “napredne geometrije oštrica.” Tomu u prilog, branitelji Energizera dodaju kako je Gilletov patent nelegalan i ne može se pravno provesti. Njihov optimizam zrači sigurnošću što pokazuje izjava Pat Mulcahya koji je rekao kako su sigurni u svoju pravnu poziciju i kako jedva čekaju sudski obračun.
U slučaju ako tužba ne bi uspjela koristile bi se druge metode. Glasnogovornik Gilletta Eric Kraus već komentira kako Quattro u talijanskom jeziku znači da nešto više košta želeći tako umanjiti vrijednost i kvalitetu proizvoda. Po njegovom mišljenju, ako bi se doista počeo voditi tržišni “rat britvica” smatra da je sve već riješeno jer Gillette ima oko 70 posto tržišnog udjela koji je teško oduzeti. Gillettovi predstavnici ne misle da bi Energizerov proizvod mogao biti toliko uspješan i smatraju da im ne prijeti realna opasnost. “Iako nismo vidjeli ni testirali proizvod znamo iz vlastitih istraživanja da ako samo dodamo 4. oštricu ne dobivamo, bez odgovarajuće ergonomije, vrhunski proizvod”, rekao je Chris Jakubik Gillettov potpredsjednik za investicije.
U brijaćoj industriji tvrtka Schick-Wilkinson, kojoj je vlasnik Energizer, planirala je oduzeti dio profita Gillettu koji trenutno ima 70 postotni udio na tržištu. Schick-Wilkinson predstavio je svoj Quattro sa 4 oštrice u glavi britvice kojim želi preuzeti dio tog tržišta. Prema izjavi Jackie Burwitz, glasnogovornice tvrtke Energizer (poznate i po proizvodnji baterija) Energizer je nakon kupnje, povećao svoje proizvodne kapacitete. Time su postigli veću mogućnost konkurencije Gillettu u proizvodnji baterija (Duracell). “Nismo kupili Schick-Wilkinson kako bi se natjecali s Gillettom” izjavila je Burwitz no “britvice i baterije se prodaju manje-više na istim mjestima poput police u blizini blagajne.” Počevši polako, proizvodivši britvice za žene, Energizer je krenuo i u mušku sferu. No, to će za njih biti mnogo veće tržište koje će zahtijevati novu kvalitetu i inovativnost proizvoda.
Postavlja se pitanje koliko se doista isplati ulagati u istraživanje brijaćih proizvoda? Prema jednom istraživanju, provedenom ispred polica pribora za brijanje u dućanima, većina kupaca/ muškaraca ne zna koliko točno oštrica ima njihova britvica (nije im ni važno) ni je li ona ergonomski dizajnirana.

OKVIR: POVIJEST GILLETTEA
Kompanija Gillette, sa sjedištem u Bostonu, osnovana je 1901. a zahvaljujući kvaliteti danas je svjetski vodeća tvrtka u proizvodnji muških proizvoda za osobnu njegu. Gillettovi proizvodi uključuju britvice, aparate, brijače preparate (poput pjene za brijanje, after shave), baterije Duracell, te pribor za njegu usta i zubi (Oral-B). Također, Gillette drži prvo mjesto u prodaji ženskih brijaćih proizvoda-Gillette Venus. Gillette je 1971. predstavio sistem glave britvice sa dvije oštrice s namjerom smanjivanja broja poteza prilikom brijanja i smanjenja nadraživanja kože. Britvicu sa tri oštrice, koje su olakšale brijanje muškarcima, dizajnirala je japanska tvrtka Kai 1998. no vodstvo u proizvodnji ipak je preuzeo Gillette.

OKVIR: POVIJEST ENERGIZERA
Tvrtka je osnovana 1896., sa sjedištem u St. Louisu, pod imenom National Carbon Company a sredinom pedesetih godina prošlog stoljeća preimenovana je u Energizer. Danas je tvrtka najjača u svijetu po proizvodnji baterija, svjetiljki i žarulja. Njihova inovativnost poznata je po mogućnosti provjere snage koja je ostala u bateriji a prvi su uveli baterije sa litijem koji je produljivao vijek trajanja.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika