04.07.2008. / 13:31

Autor: Marko Muždalo

Globalna industrija

Lažna roba čini 10 posto svjetske robne razmjene

Falsificira se sve od Ipoda do šampanjca, od Luis Vuittona do Viagre, torbice, cipele, rezervni auto dijelovi, kompjuterski softveri, parfemi. Gotovo da ne postoji proizvod koji nema svoju jeftiniju kopiju

Industrija lažne robe je u posljednjih 12 godina porasla za 1850 posto te čini već 10 posto ukupne svjetske robne razmjene, odnosno 450 milijardi dolara godišnjih poslova, prenosi 'Poslovni dnevnik' podatke Svjetske trgovinske organizacije (World Trade Organization) i organizacije industrijski razvijenih zemalja (OECD).

Falsificira se sve od Ipoda do šampanjca, od Luis Vuittona do Viagre, torbice, cipele, rezervni auto dijelovi, kompjuterski softveri, parfemi. Gotovo da ne postoji proizvod koji nema svoju jeftiniju kopiju. Posebno je zabrinjavajuća činjenica da se proizvodi i značajna količina lažnih lijekova. Prema procjeni Svjetske zdravstvene organizacije 10 posto prodanih lijekova proizveli su lažni proizvođači s tim što se 60 posto takvih lijekova prodaje u Africi.

Samo u Italiji prodaja lažnih proizvoda stvara poslove od 3,5 milijardi eura, od čega se 60 posto odnosi na modne proizvode. Tvrtke koje proizvode luksuznu robu otpustile su 270 tisuća radnika na svjetskoj razini i 125 tisuća u Europi kako bi snizile cijenu svojih proizvoda. Ostale zaposlene su obučili, stvorili timove za otkrivanje lažnih proizvoda, angažirali odvjetničke urede za pokretanje tužbi i donošenje normi za zaštitu marke. Na proizvode su uvrstili 'osobne iskaznice' kojima jamče autentičnost.

Međutim, ni sve tvrtke koje proizvode luksuznu robu nisu poštene prema kupcima. Koriste rupu u zakonu Europske unije kako konačni proizvod treba biti proizveden u Europi. Oni proizvedu torbicu, držač i ručku u Kini, šalju ih odvojeno u Europu gdje se to spoji i na taj način se zadovoljava zakonski propis da se konačni proizvod mora proizvesti u Europi.

Kina, Južna Koreja, Tajvan i ostale dalekoistočne zemlje glavni su proizvođači lažnih marki koje u 60 postotnom iznosu odlaze na tržište Europske unije. U Europi se najviše lažnih proizvoda proizvodi u Italiji, Španjolskoj, Turskoj i istočnoeuropskim zemljama.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika