Objavljeno u Nacionalu br. 669, 2008-09-08

Autor: Sina Karli

Ekskluzivno iz St. Moritza

Ljetni glamour St. Moritza

Čedo Komljenović, fotograf i poslovni čovjek, osnovao je 'St. Moritz Art Masters', međunarodni kulturni festival s umjetničkim zvijezdama iz cijelog svijeta koji je upravo održan u tom čuvenom mondenom zimovalištuu švicarskim Alpama

VALERIJ GERGIJEV, slavni ruski dirigent i umjetnički direktor festivala u St. Moritzu s američkom zvijezdom Faye DunawayVALERIJ GERGIJEV, slavni ruski dirigent i umjetnički direktor festivala u St. Moritzu s američkom zvijezdom Faye Dunaway“Moraš doći, to je najvažnija stvar koju sam dosad napravio”, rekao mi je Čedo Komljenović u pozivu za St. Moritz Art Masters, prvi kulturni ljetni festival koji je upravo završio u čuvenom zimovalištu u švicarskim Alpama, a čiji je on idejni vođa i organizator. Nekadašnji fotograf i image maker posljednjih desetak godina radi kao neformalni marketinški menadžer zahvaljujući jedinstvenom talentu da povezuje utjecajne, bogate i darovite ljude iz najrazličitijih sfera i dijelova svijeta. Glamour, slavni i bogati, a posebno oni koji odlučuju u velikom biznisu, povezani su s umjetnošću i muzikom u desetodnevnim događanjima u koje su bili uključeni i najbolji tamošnji hoteli. Sve je bilo “top of the top”, kako voli reći Čedo Komljenović, od mjesta gdje su se održavali kokteli, večere, koncerti, izložbe i gdje se slavilo umjetnike; među njima slavnu kinesku fotografkinju Xiao Hui Wang, kojoj je bila posvećena izložba i jedna večer, te glasovitog mladog kineskog violinista Lu Siqinga koji je na svojoj Stradivarijevoj violini svirao i na otvorenju Olimpijskih igara u Pekingu.

Među uzvanicima bili su i tvorac bestselera Paul Coelho i hrvatski kipar Dušan Džamonja, koji je pokazao svoje radove u hotelu Carlton, specijalni gosti poput Faye Dunaway, Claudije Cardinale i Michaela Schumachera te uspješni poduzetnici i biznismeni. Budžet festivala bio je tri milijuna eura, a sve su osigurale velike svjetske tvrtke, biznismeni i grad St. Moritz. Umjetnički direktor festivala je Valerij Gergijev, najslavniji dirigent na svijetu, koji je nastupio s dijelom slavnog orkestra Marinski teatra iz St. Peterburga kojemu je na čelu već dvadeset godina, a doveo je i primadonu Svetlu Vasilevu te glazbenike Bečkog i Berlinskog komornog orkestra. Nekoliko dana prije nego što je došao u St. Moritz Gergijev je posjetio Južnu Osetiju u koju su ušle ruske trupe. Gergijev je Oset iz Sjeverne Osetije, a odrastao je u Vladikavkazu i smatra da je južni dio neprirodno odvojen. Naglasio je da se u odnosu na Gruziju slaže s politikom svoga prijatelja Putina, kojega je upoznao u St. Peterburgu još u doba dok je bivši ruski predsjednik bio pomoćnik gradonačelnika toga grada.

ČEDO KOMLJENOVIĆ, u svijetu poznat kao Monty Shadow, osnivač i kreativni direktor St. Moritz Art Mastersa u društvu direktorice Cartiera za ŠvicarskuČEDO KOMLJENOVIĆ, u svijetu poznat kao Monty Shadow, osnivač i kreativni direktor St. Moritz Art Mastersa u društvu direktorice Cartiera za ŠvicarskuSt. Moritz je elitno zimovalište i skijaški centar, ali ljeti je to prazan grad s praznim hotelima. Kako tu ljetnu sliku preokrenuti, bio je zadatak u kojem se ove godine prvi put okušao Čedo Komljenović. Većini svojih gotiju poznat samo kao Monty Shadow, svih deset dana davao je ležeran ton i stvarao dobru atmosferu među elitom koju je dovukao u planinu. Njegovi su planovi ambiciozni i pod krinkom ležernosti zapravo je pomno pratio da sve besprijekorno štima. To je tek početak, rekao je, sljedećih godina bit će to još veći događaj. “Sretni su sponzori, sretni su umjetnici, a i ljudi koji upravljaju St. Moritzom i hotelima, s onim što smo ove godine napravili. To je najbolja ulaznica za budućnost”, ispričao je Axel Zörkendörfer, jedan od najbližih Komljenovićevih suradnika, glavni direktor Art Mastersa, kulturni promotor i izdavač minhenskog časopisa Artinvestor.

St. Moritz su turistički stručnjaci iz 200 zemalja nedavno proglasili najboljim skijalištem na svijetu. Tu zimi dolaze kraljevi i prinčevi, brodovlasnici, filmske dive, najutjecajniji političari i biznismeni. Tu su zimovali Agnellijevi, Liz Taylor i Richard Burton, iranski šah Reza Pahlavi, tu dolazi Carolina od Monaca. Vlasnik Kulm hotela je obitelj grčkih brodovlasnika Niarchos. Bogataši na obroncima imaju raskošne vile, drugi zakupljene apartmane, a najviše vila imaju Talijani, gotovo 6000, jer je St. Moritz udaljen samo dva sata vožnje autom od Milana, odakle u Alpe lete i privatnim avionima i tamo su za dvadeset minuta. Tako je tijekom festivala u St. Moritz sletjelo tridesetak aviona uglednih gostiju. No društveni život u St. Moritzu, koji slijedi engleski model s više ili manje privatnim klubovima, počeli su mijenjati novi bogataši s istoka. Od starosjedilaca se mogu čuti primjedbe kako je najgore kad krajem prosinca navale Rusi i pretvore St. Moritz u “nešto što on nije nikad bio”: terevenke s votkom i navalom na luksuzne butike koji su poredani u najužem centru.


PAULO COELHO, koji je član Savjeta festivala, u društvu glumice i MTV-jeve prezenterice Julie Valet i njezine prijateljicePAULO COELHO, koji je član Savjeta festivala, u društvu glumice i MTV-jeve prezenterice Julie Valet i njezine prijateljiceCartier, Bally, Bulgari, Versace, Chanel, Louis Vuitton, Prada i druge luksuzne marke kupuju se na veliko. Vole u St. Moritzu da se u njihovu gradu nemilice troši, samo im malo smeta što su neki od novih bogataša drukčiji - sirovi, bez stila i nestrpljivi. Jedan od gostiju bio je i mladi ruski poduzetnik koji je, kako se odmah saznalo, kupio za 60 tisuća eura nekoliko pari najskupljih ručno izrađenih cipela Santoni koje su se mogle naručiti u hotelu Palace. Komljenović je organizirao, kao pravi guru luksuza, da se uz dvadesetak mercedesa i maybacha s vozačima, koji su gostima festivala bili na raspolaganju 24 sata i prevozili ih gradom od koktela do izložbi, ručkova i specijalnih večeri, na festivalu prezentiraju i tvrtke poput Santonija. Svaki se par cipela izrađuje po mjeri, te stoji od tisuću do nekoliko tisuća eura, ovisno o vrsti kože i modelu. Tik uz izložene uzorke tih skupocjenih cipela, u istome se hotelu moglo prelistati i raskošne umjetničke monografije čuvene njemačke izdavačke kuće Taschen. Na svakom koraku po hotelima i u gradu mogli su se naći znakovi Art Mastersa, a posebno su prezentrani partneri i sponzori.

St. Moritzom ljeti prođe 18 do 20 tisuća automobila, dolaze autobusi s dnevnim turistima koji tamo dođu prošetati, vidjeti elegantno zimovalište i idu odmah dalje jer si tamo ne mogu ništa priuštiti. Cijene su također elitne. To definitivno nije grad masovnog turizma, nego mjesto za one koji će za tjedan dana skijanja potrošiti nekoliko desetaka tisuća eura i to odmah zaboraviti.

HOTEL KEMPINSKI, jedan od pet najluksuznijih u St. MoritzuHOTEL KEMPINSKI, jedan od pet najluksuznijih u St. MoritzuKako bi oni i ljeti imali razlog doći u St. Moritz, gradski oci i direktori najluksuznijih hotela zatražili su prije tri godine od Čede Komljenovića da osmisli kako ih privući. Monty Shadow bacio se na posao i okupio društvo koje bi malo tko znao spojiti na jednome mjestu - ljude iz industrije automobila, satova, umjetničke mecene i kolekcionare, slikare i kipare, dirigente, pijaniste i duhače, glumce, vedete, fotografe i automobiliste, novinare i političare. Kako bi sve funkcioniralo, angažirao je nekoliko profesionalnih agencija iz Austrije, Švicarske, Njemačke i Italije koje su vodile brigu o pojedinim događanjima, poput koncerata koji su se svakodnevno održavali i 27 izložbi otvorenih u St. Moritzu.

XIAO HUI WANG, čuvena kineska fotografkinja , kojoj je posvećena večer u St. Moritzu, pokazuje svoju monografiju Sini KarliXIAO HUI WANG, čuvena kineska fotografkinja , kojoj je posvećena večer u St. Moritzu, pokazuje svoju monografiju Sini KarliObožavamo Montyja - čulo se puno puta tijekom proteklih dana u St. Moritzu. Komljenović je svojom osebujnom ličnošću, prijateljstvima i kontaktima koje je stvarao i njegovao godinama, probijajući se svjetskim metropolama, postao uspješan poslovni čovjek. Osim što radi za veliku međunarodnu korporaciju Richemont Group - bez ureda, jer su mu dovoljni avion i mobitel - osmislio je i sudjelovao posljednjih godina u zvučnim projektima, od Laureus Sports Awards i Sportske akademije, zajedno s Johannom Rupertom, vlasnikom Richemont grupe, do organiziranja i produciranja World Music Awards, golf i teniskih turnira. St. Moritz Art Masters drži poput kruga u kojemu su se sastali mnogobrojni dijelovi njegova globetrotterskog stila života na visokom nivou. Deset dana St. Moritz Art Mastersa je jednostavno rezimirao:

“Nije važan novac, ostvario sam svoj san i okupio ljude koji imaju talent, strast i kulturu, a istodobno i puno emocija i ljubavi.”

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika