02.10.2008. / 16:15

Autor: Sandra Županić

Zagreb

Projekt aerodrom

Novi terminal, prema pobjedničkom projektu, zauzimat će površinu od oko 67 000 m2, bit će dugačak 700 metara, imat će 12 mostova i godišnje će primati oko pet milijuna putnika. Glavna je prednost projekta mogućnost njegove nadogradnje u budućnosti

"Presretni smo što je naš rad pobijedio u ovako jakoj konkurenciji. Možemo samo biti zahvalni što nam je dana prilika da se natječemo sa svjetski poznatim arhitektima. Ovo je prilika koju smo čekali i iskoristili. Zagreb će do 2012. dobiti vrhunski aerodrom koji će postati prepoznatljivi znamen ovog grada, ali i ovog dijela Europe", na današnjem predstavljanju pobjedničkog projekta novog terminala Zračne luke Zagreb rekao je Velimir Neidhart, jedan od autora projekata.
Jure Radić odbacio je mogućnost da je natječaj namješten jer kako kaže svi su radovi bili šifrirani te ih je najprije pregledao stručni žiri u Njemačkoj, a nakon toga međunarodni žiri.

Međunarodni žiri među 17 pristiglih projekata za novi terminala prvu nagradu od 50 000 eura dodijelio je autorskom timu kojeg čine Jure Radić, Branko Kincl i Velimir Neidhart.

Novi terminal, prema pobjedničkom projektu, zauzimat će površinu od oko 67 000 m2, bit će dugačak 700 metara, imat će 12 mostova i godišnje će primati oko pet milijuna putnika. Glavna je prednost projekta mogućnost njegove nadogradnje u budućnosti. Temelj izgradnje bit će nosivi sustav koji je razvila tvrtka IGH i obložena sa 8 500 m2 fotosenzitivnog stakla. Svi materijali koji će se okoristiti zadovoljavaju visoke ekološke i energetske standarde pa će terminal bit prirodno osvijetljen te čuvati energiju. Glavna dvorana neće imati stupova te će stvarati vlastitu mikroklimu.

Investitor ne mora graditi prema pobjedničkom projektu, ali Jure Radić kaže da se je ovaj natječaj bio ozbiljan te da bi trebalo raditi prema najboljem radu: "Prema našim procjenama izgradnja terminala stajat će 280 i 300 milijuna eura. Još nije izabran izvođač radova, ali s pripremama za realizaciju treba početi odmah. Sama gradnja trebala bi trajati dvije godine. Ne znam koliko bi stajali projekti drugih autora, ali znam da se žiri jedan od glavnih faktora pri izboru bila cijena."

Novi terminal prema ideji Radića, Kincla i Neidharta, trebao bi biti temelj "aerodromskog grada" koji će povezivati Zagreb i Veliku Goricu. Do aerodroma bi u budućnosti trebao voziti metro, oko njega sagrađena dvije prometnice, a oko jezera Čiče stambena zona. Također, sa krovova i pista aerodroma u nekom budućem projektu skupljat će se voda u pet ukrasnih jezera.

Vizualnu prezentaciju projekta pogledajte u Nacionalovoj fotogaleriji.

Fotogalerija

Vezane vijesti

'Bandić ne poštuje zakon'

'Bandić ne poštuje zakon'

Predsjednik zagrebačke Gradske skupštine Davor Bernardić optužio je danas zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića da krši zakon jer je odobrio,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika