02.12.2008. / 09:25

Autor: Nacionalova redakcija

Ponovno na crnoj listi

Europa prijeti izgonom hrvatskih zrakoplova

Krajem prošlog tjedna u Ministarstvo prometa i veza Božidara Kalmete stigla je službena zabilješka, sastavljena u hrvatskom veleposlanstvu u Bruxellesu, u kojoj je najavljeno oštro upozorenje iz EU o mogućnosti velikih problema u vezi s 14. pregovaračkim poglavljem Prometna politika. Riječ je o primjedbama na rad hrvatskih zračnih vlasti, odnosno Uprave za zračni promet. Da je stvar vrlo ozbiljna, pokazuje i informacija da će oštro upozorenje u obliku pisanog non-papera uputiti osobno glavni pregovarač Europske unije za Hrvatsku David Daly.

Pismo je trebalo stići ovih dana, a potvrdu je li stiglo do zaključenja ovog broja nismo dobili. Europska unija ima mnogo primjedbi na hrvatske zračne vlasti, a kako Nacional doznaje iz diplomatskih izvora, u pismu će se naglasiti da je EU zabrinuta činjenicom da Agencija za civilno zrakoplovstvo još nije uspostavljena u operativnom smislu, odnosno ne nadzire rad zrakoplovnih prijevoznika i licenciranja i certificiranja osoba za rad u zračnom prometu, još uvijek nije određen supervizor za Hrvatsku kontrolu zračne plovidbe, program Single European Sky još uvijek se ne primjenjuje, a Hrvatska još nije donijela propise o tome kojim tipovima zrakoplova je zabranjeno komercijalno letjeti zbog prevelike buke.

Premda je usvojila neke dokumente o zračnom prometu, a tiču se svih zemalja članica, Hrvatska ih ne implementira kako bi trebala. Posljedice mogu biti vrlo ozbiljne, a kao krajnja posljedica nesređenog stanja u ministarstvu prometa moglo bi doći do toga da se hrvatskim zrakoplovnim prijevoznicima uskrati letenje nad Europom. Potvrdilo se sve ono na što su i američke zračne vlasti kontinuirano upozoravale Hrvatsku tijekom svog nadzora. Budući da nije bilo nikakvih pomaka, a Hrvatska je još k tomu odbila da američki inspektori u rujnu ponovo snime stanje, Hrvatska je stavljena na crnu listu zemalja koje ne ispunjavaju minimum u organizaciji i nadzoru zrakoplovstva u Hrvatskoj. Zbog američke ocjene komercijalni ugovor između Croatia Airlinesa i United Airlinesa neće se moći realizirati po principu reciprociteta.

Ne treba spominjati što će se dogoditi s hrvatskim zrakoplovnim prijevoznicima ako EU bude u svojim upozorenjima išla do kraja. Samo nekoliko dana prije nego što smo doznali za sljedeće korake EU, Nacionalov izvor blizak Upravi za zračni promet upozorio je na još neke činjenice: “Jedan od vijećnika nove agencije, Boris Smrečki, prije nekoliko dana organizirao je u ministarstvu prometa tečaj za državne službenike i operatere, i to preko svoje privatne tvrtke, a koji je, naravno, platilo ministarstvo prometa. Da ne bi bilo sukoba interesa, taj je tečaj održao njegov prijatelj iz Slovenije, Milan Krajnc, vlasnik tvrtke MK-Tek za održavanje zrakoplova u Sloveniji. Za taj tečaj u Ministarstvu svi djelatnici kažu da je bio totalni fijasko, a predavači iz Krajncove tvrtke pokazali su vrlo neuvjerljivo poznavanje stručne materije. ”

Vezane vijesti

EP odobrio sporazum sa SAD-om o dostavi podataka

EP odobrio sporazum sa SAD-om o dostavi podataka

Zastupnici Europskog parlamenta odobrili su u četvrtak na plenarnoj sjednici u Strasbourgu sporazum o dostavi podataka iz EU-a u Sjedinjene Države o… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika