12.02.2009. / 12:51

Autor: Eduard Šoštarić

Vodanovićeva lutanja oko pada Cessne: Il je magla, il je led, il su snijezi ili labudovi

Vodanović se očito ne može dogovoriti sa sobom oko uzroka pada, ali na temelju njegovih najnovijih izjava očito da je postao i vidovit, jer kako objasniti da prvi čovjek za istraživanje zrakoplovnih nesreća donosi takve zaključke, a da nije niti vidio olupinu zrakoplova.

Glavni zrakoplovni istražitelj Dinko VodanovićGlavni zrakoplovni istražitelj Dinko VodanovićGlavni zrakoplovni istražitelj Dinko Vodanović već nekoliko dana pokazuje kako nije dorastao funkciji koju obnaša. Samo dan nakon što je izjavio kako je magla krivac za nesreću, okrenuo je priču i novinarki HTV-a izvan dosega kamera neslužbeno rekao da je zapravo krivac za nesreću zaleđivanje zrakoplova. Vodanović se očito ne može dogovoriti sa sobom oko uzroka pada, ali na temelju njegovih najnovijih izjava očito da je postao i vidovit, jer kako objasniti da prvi čovjek za istraživanje zrakoplovnih nesreća donosi takve zaključke, a da nije niti vidio olupinu zrakoplova.

Moguće je da se na koncu i utvrdi da je došlo do zaleđivanja, ali je neozbiljno od Vodanovića da u dva dana govori dvije različite stvari osobito pred obiteljima poginulih pilota. O radu glavnog istražitelja najbolje svjedoče činjenice, a to je da hrvatska javnost ne zna nekoliko godina poslije nesreće zrakoplova Trade Air-a kod Bergama što se tamo dogodilo. Slično je s rezultatima nesreće i pada hrvatske Cessne 303 kod Bratislave. Njegov je posao da javno publicira izvješća o nesrećama i objavljuje kakve je preventivne mjere donio, ali toga do danas nema.

Ovo objavljivanje je od izuzetne važnosti za sigurnost letenja u bilo kojoj zemlji, i međunarodni propisi kojih se moramo držati to izričito navode kao obvezu vlasti. Dokle god se izvješća ne objavljuju, postoji sumnja da ona uopće nisu niti završena, ili da su manjkava, ili da zainteresirane strane blokiraju njihovu objavu. Kao glavni istražitelj, Vodanović bi morao dobro znati što piše u ICAO Annex-u 13, dokumentima 9756, 6920, 9422, te cirkularu 298 i držati se toga kao pijan plota. Njega nitko ne prisiljava da mora naći uzrok, ali mu je zadaća utvrditi sve one elemente koji su nesreći doprinijeli, kako bi mogao izraditi prijedlog preventivnih mjera u dometu najboljih saznanja istražnog povjerenstva.

To se nikako ne čini u dva dana već je to posao koji se radi mjesecima i godinama. Neekipiranost stručnim kadrom i slaba razina specijalističkih školovanja veliki su problemi u zrakoplovnoj inspekciji. Svakako treba spomenuti i njezin status, jer je u trenutnom ustroju odvojena od zrakoplovne uprave i nema nikakve operativne veze s njom.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika