13.02.2009. / 13:03

Autor: Katarina Zorić

Josip Milošević: Istraga o Cessni kasni jer glavni istražitelj nije pilot

Kako bi se istraga počela razvijati u pravom smjeru Vodanović se mora zapitati tko je upravljao zrakoplovom, je li bila napravljena meteo priprema za let, zašto je zrakopolov išao u uvjete zaleđivanja, što je sa GPS-om i ELT uređajem koji se aktivira nakon udara i emitira SOS signal, kakav je bio rad motora te koja je bila brzina i pravac vjetra

Josip Milošević magistar je aeronautičkih znanostiJosip Milošević magistar je aeronautičkih znanostiKontradiktorne izjave glavnog istražitelja za zrakoplovne nesreće Dinka Vodanovića pokazuju da u slučaju pada zrakoplova Cessna T303 na Velebitu još ništa nije istraženo, rekao je za Nacional.hr magistar aeronautičkih znanosti Josip Milošević, koji je radio na istragama zrakoplovnih nesreća u Hrvatskoj od 1995. do 2001.

Vodanović je najavio da će se za početak istrage morati pričekati svibanj, ali se postavlja pitanje kako sačuvati dokaze na mjestu nesreće u iduća dva i pol mjeseca. "Ako se Vodanović ne može penjati do mjesta nesreće, onda mora dati naputke specijalcima i policiji što i kako trebaju slikati, koje uzorke uzeti, kako ucrtati putanju zrakoplova i njegovih ostataka jer se iz kuta udara može puno toga zaključiti", navodi Milošević.

Napominje da podaci o Cessni T303 postoje u Upravi zračnog prometa te da ih nije bilo potrebno tražiti od proizvođača. "Vodanović je samo trebao pogledati u tzv. Airplane Flight Manual, ali teško da bi i tada razumio o čemu se radi jer nije pilot. Inače, američka je uprava za taj tip aviona izdala tri zrakoplovne direktive vezano za letenje tog aviona u uvjetima zaleđivanja, o čemu također Vodanović očito ništa ne zna", kaže Milošević.

Kako bi se istraga počela razvijati u pravom smjeru Vodanović se mora zapitati tko je upravljao zrakoplovom, je li bila napravljena meteo priprema za let, zašto je zrakopolov išao u uvjete zaleđivanja, što je sa GPS-om i ELT uređajem koji se aktivira nakon udara i emitira SOS signal, kakav je bio rad motora te koja je bila brzina i pravac vjetra.

"Puno toga se može vidjeti iz postojeće dokumentacije ili kod vlasnika zrakoplova, ali i u Upravi zračnog prometa. Međutim, sumnjam da je glavnom istražitelju palo na pamet da odmah po saznanju za nesreću izuzme dokumentaciju o zrakoplovu iz Uprave zračnog prometa, a ti su podaci alfa i omega. Mora se razjasniti i zašto je potraga na terenu tako sporo pokrenuta te zašto nije bilo moguće locirati emitiranje ELT-a", ističe Milošević koji smatra kako je nužno da se doznaju i razlozi leta.

Vezane vijesti

Ono što se Bermudski trokut za brodove, to je kordunski za hrvatske

Ono što se Bermudski trokut za brodove, to je kordunski za hrvatske zrakoplove

U posljednjih nekoliko dana u blizini Karlovca dogodile su se dvije zrakoplovne nesreće, u kojoj su srušena tri zrakoplova, a jedna je završila sa… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika