06.03.2009. / 11:40

Autor: Katarina Zorić

Business.hr: Hrvatske željeznice oprale 10 milijuna eura

Sumnja se da je u razdoblju od 2006. do 2008. tadašnja direktorica Agencije za integralni transport Biserka Robić prebacila četiri i pol milijuna kuna off-shore tvrtkama. Osobe upućene u cijeli slučaj smatraju da je ipak riječ o većem novcu jer je do 2003. opseg posla na željeznici bio manji, pa se moglo izvlačiti manje novca

Bivša direktorica Agencije za integralni transport Biserka Robić Bivša direktorica Agencije za integralni transport Biserka Robić Iako se posljednjih dana pisalo kako je HŽ-ova Agencija za integralni transport pronevjerila četiri i pol milijuna eura, najnovije informacije pokazuju da je ipak riječ o znatno većem novcu. Naime, USKOK-ova istraga obuhvaća poslovanje tvrtke od 2006. do 2008., ali Agit je osnovan još 1998. godine pa se procjenjuje da je u razdoblju do 2006. pronevjereno više od 10 milijuna eura.

Sumnja se da je u razdoblju od 2006. do 2008. tadašnja direktorica Agencije za integralni transport Biserka Robić prebacila četiri i pol milijuna kuna off-shore tvrtkama. Osobe upućene u cijeli slučaj smatraju da je ipak riječ o većem novcu jer je do 2003. opseg posla na željeznici bio manji, pa se moglo izvlačiti manje novca, piše Business.hr.

Istraga još uvijek nije obuhvatila ni poslovanje te tvrke u Bosni i Hercegovini gdje je Agit prije godinu i pol dana osnovao podružnicu putem koje je također plaćano off-shore tvrtkama za neke poslove u toj državi.

Budući da je zbog pomoći HŽ Carga Agit stalno bio u povlaštenom položaju, mogao je ostvarivati znatnu dobit. No, poslovni rezultati bili te tvrtke bili su vrlo skromni.

Izvor Business.hr-a upozorava da će istraga morati doći i do bivšeg direktora HŽ Carga i Agita Davorina Kobaka. On je nedavno smijenjen, a nagađa se da je upravo to razlog zbog kojeg ga je ministar Božidar Kalmeta odlučio maknuti s mjesta predsjednika Uprave HŽ Holdinga.

Primjer kako je tekla pronevjera novca u Agitu

Kako je izvlačen novac iz Agita, može se pokazati na simboličnom primjeru posla od 10 eura. HŽ Cargo bi posao organizacije prijevoza robe dodijelo Agitu za osam eura zbog, primjerice, popusta na količinu. Međutim, Agit bi taj posao naplaćivao 12 eura. Stvarni troškovi za Agit kod putovanja vlaka iz luke Ploče do Mađarske bili bi 10 eura, ali bi Agit usluge špeditera u Bosni umjesto realnog troška od četiri eura plaćao osam eura. Taj je novac išao off-shore tvrtkama za monitoring robe kroz BiH, kojima je na račune sjedala razlika od četiri eura. Agit je na taj način bio u prednosti pred konkurencijom jer HŽ Cargo ostalim tvrtkama na tržištu nije davao popuste kao toj tvrtki. . Zbog svega toga Agitom će se pozabaviti i Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja.

Vezane vijesti

Željeznički sindikati protiv namjere HŽ o ukidanju linija

Željeznički sindikati protiv namjere HŽ o ukidanju linija

Predstavnici sindikata željezničara Hrvatske, BiH, Slovenije i Srbije usprotivili su se inicijativi Hrvatskih željeznica (HŽ) da obustave… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika