Objavljeno u Nacionalu br. 695, 2009-03-10

Autor: Marko Biočina

'Amerikancima godišnje prodajemo dva milijuna staklenki hrvatskog džema od smokava'

USPJEŠAN IZVOZ
Neb Chupin, suvlasnik tvrtke
Hermes International koja već
nekoliko godina uspješno izvozi
ekološke džemove i namaze na
iznimno zahtjevno tržište SAD-aUSPJEŠAN IZVOZ Neb Chupin, suvlasnik tvrtke Hermes International koja već nekoliko godina uspješno izvozi ekološke džemove i namaze na iznimno zahtjevno tržište SAD-aMnoge hrvatske kompanije u prošlosti su pokušavale svoje proizvode plasirati na tržište SAD-a, ali rijetkima je to uspjelo. Zbog toga je uspjeh hrvatske tvrtke Hermes International uistinu poslovni kuriozitet. Ta tvrtka, inače u vlasništvu hrvatskog poduzetnika Neba Chupina i njegove američke partnerice Maie McGee, bavi se proizvodnjom ekoloških džemova i namaza. Njihov džem od smokve trenutno je najpopularniji takav proizvod u SAD-u i godišnje se u toj državi proda više od dva milijuna pakiranja tog džema. Kako se njihovi proizvodi u SAD-u prodaju pod brandom "Dalmatia", Chupin ističe kako se radi o vrhunskoj promidžbi Hrvatske. Ipak, nakon uspjeha na stranim tržištima, u Hermesu su odlučili početi poslovati i u Hrvatskoj. Budući da su procijenili kako brand "Dalmatia" u Hrvatskoj nije dovoljno prepoznatljiv, izmislili su novu tržišnu marku "Dida Boža", pod kojom će se Hermesovi proizvodi prodavati na domaćem tržištu.

NACIONAL: Kako je došlo do toga da hrvatska tvrtka uspjeh prvo ostvari u SAD-u, a tek onda počne poslovati na matičnom tržištu?
- Kad smo krenuli u ovaj posao željeli smo naše proizvode plasirati na američko tržište, ali ne u dućane gdje iz nostalgije kupuju ljudi iz dijaspore, već smo željeli doći u ponudu prestižnih američkih trgovačkih lanaca. Prvo smo prodavali čokolade, pa masline, ali posao nije išao kako smo se nadali jer je bila golema konkurencija. Počeli smo tražiti proizvod kojem možemo sami definirati cijenu i koji može postati tržišni lider. Ispostavilo se kako je to džem od smokava. Prvo smo ga prodavali među ostalim džemovima, no preokret je nastao kad smo ga počeli nuditi kao namaz za sir i pozicionirali u onim dijelovima dućana gdje se prodaju sirevi. Vrlo brzo naš proizvod je postao broj 1 na američkom tržištu, osvojili smo brojne nagrade, a rezultat je da danas prodajemo oko dva milijuna staklenki džema.

NACIONAL: Koliko se teško probiti na police američkih trgovina?
- Iskreno vjerujem kako onaj proizvod koji uspije na američkom tržištu može uspjeti svugdje, jer je tamo najveća konkurencija. Put do uspjeha je mukotrpan. Mi smo više od šest mjeseci radili samo na recepturi za naš džem. Moja poslovna partnerica Maia McGee i ja obilazili smo dućane i uvjeravali vlasnike kako je naš proizvod dobar, te kako ga trebaju uvrstiti u svoju ponudu. Kako smo uistinu imali dobar proizvod, s vremenom smo stekli povjerenje kupaca, što je ključno. Hrvatske tvrtke koje žele poslovati u SAD-u često ne shvaćaju kako tamo nema improviziranja i kako sve što je dogovoreno mora biti i učinjeno. Mi smo povjerenje stekli i sad ga koristimo kako bi uz naš glavni proizvod u američke dućane plasirali i naše nove proizvode.

NACIONAL: Jeste li imali problema s kriterijima koje za uvoz prehrambenih proizvoda propisuje Američka federalna uprava za hranu?
- Oni imaju vrlo stroge kriterije i svaka dva mjeseca testiraju kvalitetu proizvoda. Zbog toga je cijeli proizvodni proces u našoj tvornici u Varaždinu napravljen tako da poštuje najviše svjetske standarde. Mnogi mi ne vjeruju kad im kažem da svaku smokvu koja je upotrijebljena u kuhanju džema naši radnici ručno otvore i pregledaju, no to je uistinu tako. Imamo sustav kontrole kvalitete po kojima točno znamo koje su smokve korištene za koju staklenku džema. Znamo i gdje su ubrane, gdje su sušene i tko je to činio, tako da u slučaju bilo kakvog problema možemo lako otkriti uzrok problema.

NACIONAL: Jeste li zabilježili pad prodaje u SAD-u s obzirom na recesiju i sve manju kupovnu moć tamošnjih građana?
- U SAD-u zasad prodaja ne pada jedino proizvodima koji su vrlo kvalitetni i onima koji su nužni za život. Sve ostalo je pogođeno recesijom, no mi srećom spadamo u prvu skupinu. U posljednjem tromjesečju 2008. naša je prodaja, usprkos recesiji, porasla za trideset posto, a u prva dva mjeseca ove godine dodatnih dvadeset posto.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika