Objavljeno u Nacionalu br. 700, 2009-04-14

Autor: Zrinka Pavlić

Big sister

Iluzija hrvatskog turizma

Vlada je donijela akcijski plan za spašavanje turizma, a Dijana Čuljak je spasitelje dovela u studio iste večeri da nam to pojasne. Objasnili su da će mjere rezultate dati možda sljedeće godine, ako i tada, te da nam treba strateški plan razvoja turizma

Zrinka PavlićZrinka PavlićGorana Milića je netko vrbovao za ne baš tajnog agenta australskog mistarstva turizma

GORAN U ZEMLJI ČUDA

Idemo na put: Australija, HTV1, srijeda, 20.15

Ne znam shvaća li Goran Milić da se iz aviona vidi koliko se zatreskao u Australiju i da to prestaje biti smiješno. U redu, zemlja je krasna, kao stvorena za trendovske lifestyle časopise i sve 5, ali kad dobiješ dojam da ga je netko vrbovao za ne tako tajnog agenta australskog ministarstva turizma, onda je, brate, stvarno prećero. Em tvrdi da je sve po mjeri čovjeka, em da u Australiji, svjetskoj recesiji unatoč, harači blagostanje kakvo živ čovjek još nije vidio, em im je umjetnost avangardna i prosperitetna za bacit se s balkona, em se katolici i anglikanci vole do gaća, em da ne kažem četrdestosam. Još kad tome doda razgovor s pučkoškolcima koji ne bi nikad, matere im, prepisivali na testovima jer je superioran australski moral propisan školskim programom i nema da omane, a kao šlag na tortu zvekne intervju s dvanaestogodišnjakinjom koja je politički korektnija i osvještenija od Amnesty Internationala, a još se i penje po stijenama te uči grčki, čovjeku zbilja dođe da ih sve zajedno pukne televizorom po glavi i pošalje u sto pravovjernih. Začudo i sasvim netipično za Milića, koji inače ulaže poseban trud ne bi li pronašao uspješne, propošne i nadasve savršene dijasporske Hrvate, u zadnjoj su mu emisiji jedina dva ne baš simpatična sugovornika bila "naše gore listovi". Prvi - bahati slikar Charles Billich, čije kičerske kompozicije zagrebačkih znamenitosti vise u uredu svakog domaćeg državnog dužnosnika koji nema para za Bukovca ili Stančića, a drugi - hrvatski katolički i rasistički svećenik s teorijama o sjevernjacima koji marljivo rade i južnjacima (ili kako reče velečasni: "onima tamo iz Afrike"), koji bi samo ležali i tjerali zeku. To mi je nekako vratilo vjeru u čovječanstvo, tj. potvrdilo da i u Australiji, kao i svugdje, žive i antipatične budaletine, a ne samo junaci iz reklame za Old Spiceov deodorant i Kinder čokoladu. Pa si nekako mislim da ni sve ostalo nije tako univerzalno hercig kako je gosn Milić navalio prikazati.

Ocjena: odljubi se, majku mu! (-3)

AKCIJAŠI I SPASITELJI

Otvoreno, HTV1, srijeda, 22.20

Tri put hura za Vladu, donijela je akcijski plan za spašavanje turizma! Bravo i za Dijanu Čuljak, koja je akcijaše i spasitelje dovela u studio iste večeri, ne bi li nam to pojasnili. No tu bi negdje oduševljenje prestalo jer su nam objasnili otprilike ništa. Ili, ako inzistiramo na razradi, objasnili su da su mjere super, ali da će rezultate dati tek možda sljedeće godine, ako i tada. Te da je Hrvatskoj pod hitno potreban strateški plan razvoja turizma. Ideš! Godina je 2009., sloboda, demokracija i vladavina stručnih umjesto podobnih izbila je još tamo negdje prije skoro dvadeset godina, a oni su VEĆ došli do tog zaključka? Nikome dosad, unatoč prigovorima koje već u osmoj remix-verziji pjevaju svi vrapci s grana, nije palo na pamet učiniti nešto protiv toga da se na obali prodaje gotovo isključivo sunce, more i preskupa blitva? Nikome dosad nije palo na pamet primijetiti da se u fantazije o elitnom turizmu teško uklapaju šroterskim štandovima i rugobnim apartmanima zagušena ljetovališta, konobari koji bi te najradije puknuli šakom samo zato što si se pojavio i agencijski izleti koji se svode isključivo na prijevoz putnika, i to u trideset godina starom, sovjetskom hidrogliseru? Dijani Čuljak možda i JEST jer je negdje na početku emisije najavila da će prisutnim hotelijerima, državnim tajnicima i ostalim turističkim magovima postaviti nekoliko pitanja "iz perspektive potrošača", ali od njihova silnog laprdanja o "strategijama razvoja", "masterplanovima" i ostalim megaidejama koje sa stvarnošću imaju dodira jednako koliko i s Jupiterom - nekako nije uspjela postaviti nijedno. A svakog gledatelja koji je životni vijek proveo kao korisnik tih naših već pedeset puta promišljanih i na TV-u naširoko razglabanih turističkih usluga, velebni su stručnjaci jedino mogli nadahnuti da uplati ljetovanje u Kazahstanu. Zbilja ne znam zašto ih netko (velebnike, ne gledatelje) ne pošalje kvragu. Zar sve moram ja?

Ocjena: idite kvragu! (666)

PRVI SUDAR!

Hrvatska uživo, HTV1, petak, 16.15

U propagandnu akciju "Stvorimo iluziju hrvatskog turizma" uključio se i reporter emisije "Hrvatska uživo", koji se u petak javio s izlaza iz tunela Sveti Rok, uzbuđenim glasom tvrdeći da na cesti vlada neočekivana gužva i da su turisti navalili ko da se uz more besplatno dijeli zemljište s građevinskom dozvolom. OK, ovo zadnje nije rekao, ali takav je bio filing. Malo ga je, doduše, narušavalo to što su mu iza leđa auti tutnjali bez ikakvog zastoja, ali koga zaboli za činjenice? Vrhunac bizarnog oduševljenja gužvom na cesti kao pokazateljem da će nas uskršnji turistički zeko izvući iz financijskog dreka dogodio se kada je nabrijani reporter cijeloj drami oko gužve na cestama dodao rečenicu: "Nedaleko od tunela Mala Kapela čak se i dogodio lančani sudar"! Kao, eto nam ga na! Ako su počeli sudari, mora da će i past koji dolar u izvanpansionskoj potrošnji!

Ocjena: hrkljuš! (1)

PONOĆNO-OBRAZOVNI PROGRAM

Crna kutija, HTV2, srijeda, 0.15

Dobro, jesu li ti ljudi na HTV-u NORMALNI? Izvrsna emisija o pravu na obrazovanje i stvarnom stanju u obrazovnim ustanovama emitira se U PONOĆ I PETNAEST MINUTA??? Nije bilo drugog mjesta u rasporedu? Bitno da ga ima za reprize domaćih sapunica!

Ocjena: emisiji 5, HTV-u ukor

POBIJEDI GLEDATELJE

Pobijedi Šolu, RTL, petak, 20.00

Premda sam odustala od pozornijeg gledanja, u petak sam navečer htjela baciti letimičan pogled na "Pobijedi Šolu". Prvi put prebacim na RTL - reklame. Vratim se nakon pet minuta - i dalje reklame. Nakon pet minuta - najave za "Dadilju". I tako još pet-šest puta. Baš me zanima jel to neki mudrac na RTL-u pod utjecajem opojnih droga odlučio prekidati program reklamno-najavnim blokovima svake tri minute ili ga je pukla korporacijska histerija pa je, zakonu unatoč, odlučio opaliti jedan megalomanski od pola sata. U oba slučaja...

Ocjena: WTF??? (-1)

Vezane vijesti

Ni Oskara ni prosvjeda

Ni Oskara ni prosvjeda

BREJKING NOUZ Dnevnik, HTV1, subota, 19.30 Blago nama što imamo televizije s nacionalnim koncesijama i informativnim programima pa sve doznajemo U… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika