Objavljeno u Nacionalu br. 703, 2009-05-05

Autor: Željko Rogošić

Crna propaganda

Propagandni jezik mržnje u Šibensko-kninskoj županiji

ZORAN MILANOVIĆ zasad još nije reagirao na sramotne plakate svog koalicijskog partneraZORAN MILANOVIĆ zasad još nije reagirao na sramotne plakate svog koalicijskog partneraPrvi put od hrvatske neovisnosti i prvih demokratskih izbora u Hrvatskoj 1990., jedan od izbornih kandidata odlučio se poslužiti sredstvima tzv. crne propagande - moćnim propagandnim sredstvom koje se koristi kako bi se svoje političke protivnike proglasilo neprijateljima i zvjerima koje treba zgaziti i uništiti. Nažalost, tome je pribjegao kontroverzni nezavisni kandidat za načelnika Primoštena Stipe Petrina, koji se sa svojom listom, u koaliciji s SDP-o i HNS-om, kandidira i za osvajanje vlasti u Šibensko-kninskoj županiji. Cijela ta županija je prošlog tjedna prekrivena Petrininim plakatima na kojima je prikazana čizma koja gazi zmiju otrovnicu, s porukom: "Vrijeme je!" Tako se Petrina služi propagandnom porukom mržnje, koja se kroz povijest uvijek koristila ili u ratnim vremenima potpune mobilizacije i otpora naroda prema nadirućem neprijatelju ili u vremenima totalitarnih režima spremnih na fizičku likvidaciju i istrebljenje svojih protivnika.

Takvu "crnu propagandu" do savršenstva je razvila Hitlerova nacionalsocijalistička stranka, a upravo motiv ubijanja zmije (Židova, komunista, bankarskog kapitala) na njemačkim izborima 1932/1933. usavršio je nacistički propagandni genij Joseph Goebbels. Na izbornom plakatu nacističke NSDAP jasno se vidi poruka liste broj 9 - mačem je probodena glava velike zmije otrovnice, a na zmijinoj glavi je otisnuta Davidova zvjezda. Na drugom izbornom plakatu čvrsta ruka, sa svastikom na rukavu, davi zmiju na čijem tijelu je napisano "Marxismus" i "Hochfinanz" (bankarski kapital). Iznad je natpis "Tod der Lüge" ("Smrt laži"). Uporaba takvih poruka, po uzoru na nacističke, nedopustiva je i uznemirujuća, jer lažno sugerira biračima kako je došlo vrijeme da se Stipe Petrina, kao nova snaga, sa svojom listom, svim sredstvima obračuna sa svim "zmijama" koje su dovele do teškog društvenog stanja.

Jesu li za Petrinin izborni slogan znali njegovi županijski koalicijski partneri i kako će oni reagirati na njegov "doprinos" lokanim izborima, nije nam poznato. Ali vrlo je čudno što se ni nakon tjedan dana otkako su ogromne količine plakata "preplavile" Šibenik i okolicu nije oglasila ni jedna politička stranka, u prvom redu SDP i HNS, kojima bi po političkoj orijentaciji trebala biti potpuno neprihvatljiva svaka aluzija ili uzor na nacionalsocijalističku retoriku, te poruke nasilja, istrebljivanja i mržnje. Nekad besposleni meštar, danas imućni vlasnik stanova, kuća, kafića u Zagrebu i Primoštenu, načelnik općine Primošten ne žali novca u izbornoj kampanji i s 1,5 milijuna kuna treći je nezavisni kandidat, poslije Željka Keruma i Stipe Gabrića Jambe, po financijskoj snazi kampanje.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika