01.06.2009. / 08:14

Autor: Martina Čizmić

Najprofitabilnij brandovi: Vegeta zaradila 15 milijardi kuna

U prvih deset ušli su još i T-Mobile, Adris grupa, Vipnet, ZABA, PBZ, Podravka i na kraju Pliva

Ina je najvrijedniji hrvatski brandIna je najvrijedniji hrvatski brandU svijetu je već dugo uvriježena jedna stavka u poslovanju neke kompanije, a to je vrijednost branda. Iako se vrijednost brandova multinacionalnih kompanija mjeri u milijardama dolara, vrijednost hrvatskih brandova tek se počinje otkrivati.

Kako piše Jutranji list, najpoznatije hrvatske robne marke poput Vegete, Cedevite, Jamnice ili Bajadera svojim su vlasnicima samo u prošloj godini donijele milijunske zarade.

Podravkina Vegeta, koja ovih dana slavi 50 godina postojanja, u tom je razdoblju svojoj tvrtdki donijela zaradu od 15 milijardi kuna. Iznos je veoma jednostavno izračunati. Do sada je prodano više od 730 tisuća tona Vegete, čime je ostvaren promet veći od 30 milijardi kuna. Kako je prosječna marža oko 50 posto, dolazi se do gore spomenutog iznosa od 15 milijardi.

Pliva je, prema toj računici, samo od Sumameda tijekom 15 godina njegove proizvodnje zaradila barem milijardu i pol dolara ili oko 8 milijardi kuna.

Koliko su najjači hrvatski brandovi zapravo mali, najbolje govori usporedba sa najvrijednijim svjetskim brandom. Google je vrijedan čak 100 milijardi dolara.

Konzultantska tvrtka Brand Finance prva je u Hrvatskoj izračunala najvrijednije korporativne brandove. Prva na toj listi je Ina sa vrijednošću branda od čak 617 milijuna dolara, a slijedi ju T-Hrvatski telekom sa 591 milijun dolara. Treći je Konzum sa 530 milijuna dolara.

U prvih deset ušli su još i T-Mobile, Adris grupa, Vipnet, ZABA, PBZ, Podravka i na kraju Pliva.

Vezane vijesti

Sanader nikad nije tražio da razgovaramo o INA-i i MOL-u

Sanader nikad nije tražio da razgovaramo o INA-i i MOL-u

Josip Friščić, bivši potpredsjednik Hrvatskog sabora i bivši čelnik Hrvatske seljačke stranke (HSS-a), HDZ-ovog koalicijskog partnera u bivšoj Vladi,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika