18.06.2009. / 17:03

Autor: Robert Rudić

Formula 1

Najava VN Velike Britanije: Posljednja utrka u Silverstoneu

Velika nagrada Britanije posljednji se put vozi na stazi u Silverstoneu, a od iduće sezone njeno mjesto u kalendaru pripast će Donington Parku koji je zadnji put u kalendaru Formule 1 bio u sezoni 1993.

Jenson Button Jenson Button Velika Nagrada Velike Britanije, koja se vozi u Silverstoneu, te VN Italije, koja se vozi u Monzi, kontinuirano su najstariji domaćini u Svjetskom prvenstvu Formule 1. Naime, na tim stazama se vozi od samog početka F1 (1950.) do danas, ali ova sezona za Silverstone ipak je posljednja. Zbog zastarjelog stanja objekata Bernie Ecclestone, jedan od vodećih ljudi F1, odlučio je izbaciti Silverstone iz kalendara F1 za sezonu 2010. te bi njeno mjesto, na 10 godina, trebao preuzeti Donington Park koji je kao VN Europe zadnji put F1 bio domaćin 1993. Iako se još u svibnju prošle godine raspravljalo o planovima za obnovu staze, koja je uključivala novi pitlane i paddock kompleks koji se trebao iz trenutne lokacije Woodcote i Copse zavoja preseliti uz ravninu između Club i Abbey zavoja što bi značilo i obnovu potonjih zavoja zbog izgradnje ulaza i izlaza iz novog pitlanea, te izgradnju novih garaža, zgrade kontrole utrke i hotela, dogovora na kraju ipak nije bilo. Međutim, iduće sezone na stazi će se ipak voziti svjetsko prvenstvo motociklista, poznatije pod imenom MotoGP koji će se tako nakon 1986. opet vratiti u Silverstone. Staza u Silverstoneu dugačka je 5141km i na njoj se vozi 70 krugova, dok rekord kruga drži Michael Schumacher iz 2004. (1:18.739). Najviše pobjeda, pet, imaju Jim Clark i Alain Prost, dok ih Nigel Mansell ima četiri. Najuspješnija momčad je Ferrari s 15 pobjeda, slijedi ga McLaren s 14, Williams sa 10 i Lotus s dvije pobjede. Prošle godine, na nezaboravnoj kišnoj utrci, slavio je Lewis Hamilton koji je postao i svjetski prvak, a isti uspijeh ne bi trebao biti upitan i za Jensona Buttona koji je trenutačno vodeći u ukupnom poretku vozača sa 61 bodom, odnosno s 26 bodova ispred svog timskog kolege Rubensa Barrichella. Staza je jako brza i dovoljno široka za pretjecanje, a i sam Button komentirao je svoju domaću stazu: "Izgled staze čini je jednom od najboljih, kao Suzuka i Spa. Staza je brza i protočna, a od zavoja Cops do zavoja Club je jako brza. Nema puno takvih staza danas. Brzina promjene smjera je fenomenalna i to čini stazu savršenom za pokazivanje performansi bolida." Dodao je kako vjeruje da će bolid biti jednako snažan kao i u Turskoj.

Brzina Brawngp-ja

"Bio sam iznenađen brzinom bolida. U Istanbul Parku je samo jedan pravi brzi zavoj, ali u njemu nije bio tako brz. Valjda smo napravili korak naprijed u balansu bolida. Trebalo bi djelovati i u Silverstoneu. Našim bolidima očito odgovaraju sve staze, ali moramo popraviti treninge petkom kako bismo bili još sigurniji. Naši najveći protivnici biti će Red Bull i Ferrari", rekao je Button. Šef Red Bull Racinga, Christian Horner, pak smatra kako će teško uloviti BrawnGP koji im bježi 39.5 bodova. "Bit će vrlo teško nadoknaditi zaostatak za Brawnom, no ipak smo u Turskoj osvojili 14 bodova, što je odličan momčadski rezultat. Šteta što nismo mogli pobijediti Jensona koji je, moram priznati, vozio iznimnu utrku", rekao je Horner dodavši kako će RB5 imati nova poboljšanja. Mark Webber i Sebastian VettelMark Webber i Sebastian Vettel"Tempo razvoja u ovom trenutku je jako brz. Dečki u tvornici rade odličan posao, a za Silverstone pripremamo nove modifikacije i nastavit ćemo pritiskati koliko možemo. Silverstone je brza staza i nadam se da ćemo tamo biti bliže BrawnGP-ju", komentirao je Horner. No mogli bi biti bliže jer Barrichello utrku u Turskoj nije završio tako da su mu se Red Bullovi vozači, Sebastian Vettel i Mark Webber, približili na samo šest, odnosno 7.5 bodova. Nakon razočaravajućeg vikenda u Monaku, vozač BMW-a Robert Kubica u Turskoj je ipak stigao do prvih bodova (2), ali šef momčadi Mario Theissen ne želi otpisati momčad. "Prvi smo put dvostruki difuzor koristili u Istanbulu i efekt je bio čist. Kubica je osvojio bodove zahvaljujući perfomansama. No moramo povećati brzinu razvoja i u Silverstone stižemo s još jednim paketom komponenata, a to uključuje i daljnje razvijanje difuzora. Još smo daleko od otpisivanja sezone", komentirao je Theissen.

Kraj za Renault

I dok Theissen ne želi otpisati sezonu, šef Renaulta, Flavio Briatore, to je još učinio i prije Turske. "Ni najmanje nismo zadovoljni. Od Australije smo osjetili da imamo velik zaostatak za BrawnGP-jem. Vjerujem da je naša momčad krivo postpila u razvoju bolida, a i očekivali smo kako će ga razvijati nakon svake utrke. Za mene je ova sezona gotova", komentirao je Briatore. Pred nama je još jedna uzbudljiva utrka i ne sumnjamo kako uzbuđenja za sam kraj neće izostati. Lani smo mogli uživati u "zlatnim piruetama na četiri kotača" i odličnoj vožnji po kiši Lewisa Hamiltona. Nick Heidfeld komentirao je preseljenje VN Britanije u Donington Park: "Bit ću razočaran. Nikad nisam vozio na tako staromodnoj i tradicionalnoj stazi. Odlični zavoji i atmosfera koja se stvara uz njih, bit će to velik gubitak za navijače." Komentaru se pridružio i Button koji je najbolji plasman u Silverstoneu zabilježio 2004. - četvrto mjesto. "Imao sam nekoliko dobrih, ali i loših završetaka, no potpora je uvijek bila fantastična i veoma sam zahvalan na tome. Ovaj vikend želim pružiti navijačima nešto u čemu će moći uživati", rekao je Button.

Kimi neće odustati

Kimi RaikkonenKimi RaikkonenIako su od 2006. bili nepobjedivi na stazi u Istanbul Parku, ove godine seriju od tri pobjede zaredom prekinula je momčad BrawnGP-ja i Red Bulla. Što se tiče Ferrarijeva nastupa u Silverstoneu, i na toj je stazi statistika na strani Ferrarija, ali s obzirom na dosad viđeno teško da mogu parirati BrawnGP-ju i Red Bullu. BrawnGP im u poretku konstruktora bježi 76, dok ima Red Bull bježi 36.5 bodova. Sve je izvjesnije kako će se boriti za treće mjesto s Toyotom za kojom zaostaju 12.5 bodova. Što se tiče poretka vozača, Felipe Massa zaostaje 50, dok Kimi Raikkonen zaostaje 52 boda. Loš rezultat u Turskoj komentirao je i sam Kimi: "Očekivali smo više od Turske i nema potrebe to skrivati. Znali smo da će situacija biti nešto teža u odnosu na Monako. Start s prljave strane u Turskoj i borba s Alonsom, gdje sam izgubio downforce na prednjem krilu, utjecali su na loš plasman na kraju", kometirao je Kimi. No za Silverstone Ferrari nastavlja s modifikacijama bolida. "Momčad radi na bolidu, što dokazuje smanjenje zaostatka za vodećima. Nemamo razloga odustati, imamo potencijala za dobar rezultat. Nadam se da će ovaj tjedan u Silverstoneu sve funkcionirati kako treba. To mi je omiljena staza. Ferrari ima dugu tradiciju u Silverstoneu i nadam se da je možemo nastaviti", rekao je Kimi.

Upitna VN Britanije 2010.

Iako bi se od iduće godine VN Britanije trebala voziti u Donington Parku, ako pravni problem šef utrke u Doningtonu, Simon Gillet, ne riješi s vlasnicima tog zemljišta, Britanci bi mogli ostati bez velike nagrade. Naime, vlasnici za najam traže 3,75 milijuna dolara.

Procjena kladionica

Kako se utrka ovaj tjedan vozi na domaćoj stazi Jensona Buttona, poznata britanska kladionica ponudila je i koeficijent za pobjednika VN Britanije. Najveći favorit je svakako Button s koeficijentom 1.67 koji malo i iznenađuje s obzirom na njegovu dominaciju, slijedi Vettel (6).

Vezane vijesti

Hamiltonu VN Kanade

Hamiltonu VN Kanade

Britanski vozač Lewis Hamilton u McLarenu pobjednik je Velike nagrade Kanade, sedme utrke SP-a Formule 1 održane u Montrealu. Hamilton je sedmi… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika