Objavljeno u Nacionalu br. 711, 2009-06-30

Autor: Dean Sinovčić

Wimbledon kao modna pista

Unosna parada modnih trendova

NAJPRESTIŽNIJI teniski turniri poput Wimbledona idealna su prilika da proizvođači teniske odjeće i obuće predstave svoje najnovije kolekcije, a kako bi za svoje manekene osigurali najveće teniske zvijezde, spremni su platiti im milijune dolara

Srpskoj tenisačici Ani Ivanović Adidas će pri isteku ugovora navodno ponuditi 3,5 milijuna dolara godišnje plus bonuse kako bi ostala
njihovo zaštitno liceSrpskoj tenisačici Ani Ivanović Adidas će pri isteku ugovora navodno ponuditi 3,5 milijuna dolara godišnje plus bonuse kako bi ostala njihovo zaštitno liceTeniski turnir u Wimbledonu oduvijek je bio najznačajniji teniski turnir na svijetu, ali već godinama on je i modna pista na kojoj najpoznatiji svjetski proizvođači teniske odjeće uz pomoć tenisača i tenisačica prikazuju svoje najnovije odjevne modele. Što je tenisač poznatiji, to njegovi sponzori više paze na njegovo odijevanje, tako da je Wimbledon parada sportskog ukusa, a katkad i neukusa, najviše u režiji kompanije Nike koja ima ugovore o nošenju sportske odjeće s Rogerom Federerom, Marijom Šarapovom i Serenom Williams. Do ovih godina njihov modni izgled bio je iznenađujući, ali i očekivan, a ove godine je iznenađujući i neočekivan.



Pogledajte Rogera Federera. Njegova ovogodišnja odjeća je, kako ju je sam nazvao, moderna i vojnička. Pod vojničkim vjerojatno smatra to što njegov sako koji nosi prilikom ulaska na teniski teren ima četiri džepa, pozlaćenu dugmad, a na ramenima su prišivene epolete. Ono što je moderno jest torba koju nosi i zbog koje su ga modni kritičari već napali, tvrdeći da bi torba više pristajala Paris Hilton koja bi u njoj nosila malog psa a ne Federeru koji nosi teniske rekete. Pozlaćena dugmad sa sakoa ide uz pozlaćene dijelove torbe te pozlaćene dijelove na tenisicama Nike. A kada je skinuo sako, gledatelji su vidjeli da Federer nosi prsluk. Tu su svi ostali bez komentara. Istina, sakoi s puno džepova modni su hit ove sezone proljeće-ljeto, Federer prati modu, ali se smatra da ju je trebao pratiti izvan terena, a ne na terenu. Vojnički imidž je očito dominantan ove godine u Wimbledonu a proizvođači odjeće nastoje kićenim rječnikom opisati da je njihova odjeća vrlo funkcionalna, pa je tako kompanija Nike odjenula Mariju Šarapovu u vojnički sako a Serenu Williams u baloner te nešto klasičniji sako.

ANA IVANOVIĆ često
se ističe kao jedna od
najljepših tenisačica na svijetu, a njen atraktivan izgled
još je više naglašen
u maštovitim modelima
marke AdidasANA IVANOVIĆ često se ističe kao jedna od najljepših tenisačica na svijetu, a njen atraktivan izgled još je više naglašen u maštovitim modelima marke AdidasIzgled Šarapove temelji se na starim ruskim uniformama dok materijali koji su upotrijebljeni u proizvodnji same haljine omogućuju lakše kretanje po terenu. Ujedno, Šarapova na teren dolazi s torbom koju je dizajnirao Cole Haan. Šarapova je iznenadila i prošle godine kada je nosila kratke hlačice, te je prošlogodišnji Wimbledon prvi Grand Slam turnir na kojem je odjenula hlačice umjesto haljine. Njezina košulja koju je nosila uz hlačice izgledala je kao košulja za smoking, što je ona, poprilično oštro, demantirala. Sve te pripreme prije početka turnira u Wimbledonu nisu se potvrdile na terenu jer je Marija Šarapova, nekadašnja najbolja tenisačica na svijetu, poražena već u drugom kolu, tako da je u ovom trenutku neizvjesno hoće li Nike liniju njezine odjeće pustiti u regularnu prodaju. Iako je bilo dovoljno toplo u Wimbledonu, Serena Williams zagrijavala se u baloneru koji joj služi za dolazak i odlazak s terena te za zagrijavanje, a može se nositi na dva načina. Sama haljina u kojoj igra mnogo je jednostavnija, bijela, ali izrađena od iznimno mekanih materijala gdje se pazilo da joj ide uz tijelo. Kako je sama rekla, kada je došla u Nike kako bi razgovarala o tome što će nositi ove godine u Wimbledonu, primijetila je bijeli baloner i odmah poželjela da joj izrade jedan za ovogodišnji turnir. Ona je i prošle godine nosila baloner, ali za njega kaže kako je bio izrađen u američkom stilu, a ovaj je više britanski. Odlična je to reklama za Nike jer će se haljina naći uskoro u prodaji u američkim dućanima kompanije Nike po cijeni od 100 dolara. Kada su pitali glasnogovornika All England Cluba, na čijim se terenima igra turnir u Wimbledonu, kako se nosi s ovogodišnjim modnim izričajem, odgovorio je: "Sve dok nose bijelu odjeću, mi nemamo ništa protiv."

DANDYJEVSKI STIL Škotski tenisač i najveća nada britanskog tenisa Andy Murray ističe se retro modnim izričajem čije je modele dizajnirala modna kuća Fred PerryDANDYJEVSKI STIL Škotski tenisač i najveća nada britanskog tenisa Andy Murray ističe se retro modnim izričajem čije je modele dizajnirala modna kuća Fred PerryNasuprot mnogim modernim modnim linijama, najveća nada britanskog tenisa Andy Murray odlučio se za "retro" izgled te ga je odjenula modna kuća Fred Perry koja slavi 100 godina postojanja. On je odjeven u potpuno bijelu odjeću koju krasi logo kuće Fred Perry te su samo umetnuti inicijali AM na njegovu odjeću. Možda Murrayeva konzervativnost iznenađuje s obzirom na to da ima samo 22 godine, ali britanski mediji dijele mu komplimente zbog tog izbora. Sve što Nike radi pokušaj je da se, osim samog imena kompanije, reklamira sve više i teniska odjeća, osobito u Americi. Naime, prodaja teniske odjeće Nike u Americi zauzima samo 2 posto ukupne prodaje sportske odjeće, što je za Nike malo, osobito ako se zna koliko je tenis popularan sport. Ugovor s Rogerom Federerom potpisali su 2002. godine i to se smatra jednim od najčudnijih ugovora u sponzorskom svijetu tenisa. Federer tada nije imao agenta, nije znao pregovarati, i dobio je samo milijun dolara po godini ugovora. Sve je ispravljeno početkom prošle godine, kada je ugovor produljen do 2012. i, prema neslužbenim informacijama, Federer za nošenje njihove sportske opreme sada dobiva 13 milijuna dolara godišnje. Te iste informacije govore da Nike plaća Šarapovu 6 milijuna dolara godišnje. Nešto manji iznos prima Serena Williams. Ona je 2004. potpisala petogodišnji ugovor s kompanijom Nike vrijedan 40 milijuna dolara koji s određenim bonusima za reklamno pojavljivanje iznosi zapravo 50 milijuna dolara odnosno 5 milijuna dolara po godini. Do tada, Serena Williams je imala petogodišnji ugovor s kompanijom Puma po kojem je dobila 12 milijuna dolara. Čim joj je ugovor istekao, potpisala je novi s Nikeom. Mnogi se pitaju zašto je Šarapova bolje plaćena ako je Serena Williams uspješnija, ali radi se o tome da je Šarapova mlađa i ljepša, što je bitno u Nikeovoj marketinškoj strategiji.

Andy Murray je 2003. potpisao četverogodišnji ugovor s proizvođačem sportske opreme Fred Perry i po njemu je primao oko 1,5 milijuna dolara godišnje. Početkom ove godine produljio ga je za još godinu dana, za znatno veći iznos, iako mu je kompanija K-Swiss nudila godišnju zaradu od 3 milijuna dolara. Murray je treći igrač svijeta, i sigurno je da će na kraju godine potpisati novi ugovor po kojem može zarađivati mnogo više novca. EKSTRAVAGANCIJA
Amerikanka Serena Williams na Wimbledonu se zagrijavala odjevena u baloner, a igrala je u haljini koja krojem podsjeća na sako, oboje tvrtke Nike EKSTRAVAGANCIJA Amerikanka Serena Williams na Wimbledonu se zagrijavala odjevena u baloner, a igrala je u haljini koja krojem podsjeća na sako, oboje tvrtke Nike Četvrti igrač svijeta, Novak Đoković, već je šest godina u odjeći Adidas a već godinu i pol dana spominje se kako je samo pitanje dana kada će potpisati ugovor s Nikeom. Naravno, prije šest godina Đoković je bio samo nadareni tenisač a sada je zvijezda koja stoji milijune sponzorskih dolara i pitanje je hoće li ga Adidas uspjeti zadržati. Jednako tako, teško da će Adidas zadržati najljepšu tenisačicu na svijetu Anu Ivanović, čiji ugovor istječe na kraju ove godine. Prema sadašnjoj situaciji, Adidas će ponuditi Ivanović 3,5 milijuna dolara godišnje plus bonuse tako da bi mogla godišnje zarađivati do 5,5 milijuna dolara. Ne čeka samo Nike razvoj događaja nego i tri manje poznate kineske kompanije Li-Ning, Peak i Anta. Da njihov proboj na svjetsko tržište nije slučajan pokazuje i slučaj još jedne srpske tenisačice Jelene Janković.

Jelena Janković, sedma igračica svijeta, prošle je godine nosila odjeću Reebook, ali kako je potkraj godine igrala nešto slabije, ugovor nije produljen. Pomalo iznenađujuće, Janković je tada potpisala ugovor s kineskim proizvođačem teniske odjeće Anta. S jedne strane, za tu kompaniju je sponzoriranje Jelene Janković veliki izlazak na svjetsko tržište sportske opreme, a s druge strane Jelena Janković dobila je 5,1 milijun dolara za trogodišnji ugovor s njima te mogućnost da sama dizajnira vlastitu sportsku odjeću. U teniskom svijetu mode očito nema recesije.

ESTETIKA ACCESSOIREA

■ Svake se godine u teniskom svijetu sve više pozornosti posvećuje sve slobodnijoj interpretaciji pojma teniske mode. Dok je nekoć jedini kriterij bio da odjeća bude bijela i praktična, danas se čini kao da se dizajneri teniske odjeće i obuće natječu u tome tko će kreirati što originalniji model. Za neke od njih, poput Federerova sakoa s pozlaćenom dugmadi i prišivenim epoletama, ili torbe u kakvima su on i Šarapova nosili rekete, kritičari su rekli da im je mjesto na ulici a ne teniskom terenu.

Vezane vijesti

Wimbledon: Lučić protiv Schoofs za glavni turnir

Wimbledon: Lučić protiv Schoofs za glavni turnir

Na odličan je način hrvatska tenisačica Mirjana Lučić (129. na WTA ljestvici) obavila prva dva zadatka u kvalifikacijama Wimbledona. U dva je meča… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika