26.07.2009. / 09:00

Autor: Boris Bilas

Za nesreću kriv premaz na tračnicama, policija podnijela kaznene prijave

Sve upućuje na to da je vlak naletio na masne tračnice od retardanta, sredstva koje se koristi za sprječavanje zapaljenja drvenih pragova na visokim temperaturama. Njime je stroj u petak prskao prugu

Policijska uprava splitsko-dalmatinska uputila je u nedjelju ujutro Državnom odvjetništvu kaznenu prijavu protiv još nepoznatih osoba zbog postojanja osnovane sumnje da su općeopasnom radnjom izazvale tešku željezničku nesreću sa smrtnim posljedicama.

Tekućina kojom su polijevane tračnice najvjerojatnije je razlog zbog kojega se nagibni vlak jučer sjurio niz prugu u Rudinama i izletio iz tračnica. Izjavio je to nakon završetka očevida istražni sudac Davor Svalina. Da istraga ide u tom smijeru potvrdio je HTV-u i načelnik Ureda ravnatelja policije Krunoslav Borovec.

Policija i istražno povjerenstvo paralelno rade svoj posao. U tijeku je vještačenje crne kutije koja treba otkriti brzinu kretanja vlaka prije nesreće. Intezivno se traga i za odgovornim osobama kojima slijedi kaznena prijava za izazvivanje nesreće sa smrtnim posljedicama.

Da je za nesreću odgovoran retardant u subotu je dao naslutiti i strojovođa vlaka koji je iz Kaštela krenuo pomoći unesrećenima, ali zbog sklikih tračnica do mjesta nesreće nije došao.

"Kada smo došli na oko 700 metara od mjesta nesreće odjednom je vlak počeo proklizavati. Znao sam da je potpuno ispravan, ali nisam mogao njime vladati. Pokušao sam krenuti, bilo je još gore i počeo sam kliziti prema nazad. Klizio je kao automobil kad naleti na led", izjavio je za HTV strojovođa Ante Lojić.

Dakle, sve upućuje na to da je vlak naletio na masne tračnice od retardanta, sredstva koje se koristi za sprječavanje zapaljenja drvenih pragova na visokim temperaturama. Njime je stroj u petak prskao prugu. Kako izvještava HTV, Hrvatske su željeznice nedavno promijenile dobavljača i način špricanja tračnica.

U policiji su na obavjesnom razgovoru bili šef nabave HŽ-a Tihomir Grgec i Ivan Medak, zadužen za ekologiju i zaštitu, odgovorni za nabavu sredstava. Ivan Medak je javnosti poznatiji po tome što je svome barbi Luki Bebiću uputio pismo u kojemu traži promaknuće.Osim njih, policija navodno istražuje i zagrebačku tvrtku Intrade, koja je HŽ-u nabavila dugotrajni tekući retardant. Djelatnici te tvrtke u petak su, svega koju minutu prije nailaska nagibnog vlaka iz Zagreba, premazali dionicu od Kaštela do Labina Dalmatinskog.

Jutarnji list u svom nedjeljnom broju donosi informaciju kako su u Splitu djelatnici HŽ-a napravili tri simulacije kočenja vlaka po tračnicama namazanim smjesom Tordon. U sve tri simulacije testirana lokomotiva u istim temperaturnim uvjetima nije se uspjevala zaustaviti na pruzi. Smjesa djeluje protiv korova i trave koji se nakuplja uz tračnice, kako bi se spriječilo širenje eventualnog požara koji izbije u blizini pruge, a prema nekim tvrdnjama navodno se odmah suši, čim dođe u dodir sa šinama.

Test u Splitu pokazao je, međutim, da to baš i nije tako - tračnice su polivene više od pola sata prije nego je prošla testna lokomotiva.

"Tekućina protiv zapaljenja pragova kojom je polivena pruga u Rudinama kod Kaštela prouzročila je tešku željezničku nesreću.Sve do petka ova pruga nije nikad tretrirana tom tekućinom. No, prije negoli je smjesa nabavljena i iskorištena, nije napravljena analiza kako će se ponašati vlakovi u dodiru s tom masom", izjavio je za Jutarnji list predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan.

Vezane vijesti

I HŽ podnio kaznenu prijavu zbog spornog maila

I HŽ podnio kaznenu prijavu zbog spornog maila

Uprava HŽ Holdinga podnijela je danas kaznenu prijavu protiv nepoznate osobe kako bi se što prije utvrdilo tko je i kako dostavio novinaru HTV-a… Više

Komentari

registracija
24/6/09

Schengen, 25.07.09. 21:19

Sebe makni,sebe Kalmeta.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika