Objavljeno u Nacionalu br. 717, 2009-08-11

Autor: Borivoje Dokler, Ante Mihić

JUBILEJ automobilskog diva

Slavlje u Toskani za stoljeće Audija

NJEMAČKI AUDI predstavio je novi model Audi A5 Sportback koji ujedinjuje svojstva kupea, limuzine i karavana a u Hrvatsku stiže početkom listopada

AUGUST HORCH Pionir automobilizma u
Njemačkoj 1909. godine
osnovao je tvrtku AudiAUGUST HORCH Pionir automobilizma u Njemačkoj 1909. godine osnovao je tvrtku AudiJedan od najvećih svjetskih proizvođača automobila, njemački Audi, ove godine slavi 100. rođendan. Tim povodom Audi je odlučio predstaviti svoj novi model, Audi A5 Sportback. Svjetska novinarska premijera novog modela, na kojoj je sudjelovao i Nacionalov novinar, održana je početkom kolovoza u jednoj od najljepših talijanskih pokrajina, Toskani.

Prezentacija je trajala dva dana a novinare je Audi ugostio u luksuznom hotelu Castel Monastero u gradiću Chianti, nekadašnjem samostanu u kojem se danas odmaraju pripadnici svjetskog jet-seta. Vrhunska udobnost i vozna svojstva koja osiguravaju brojni inovativni sustavi i snažni štedljivi motori zadovoljit će sve one koji od ovog automobila očekuju samo najbolje.


Novi Audijev koncept u kojem su ujedinje na svojstva kupea, limuzine i karavana sigurno će izazvati veliko zanimanje jer automobil može poslužiti kao reprezentativno poslovno ili praktično obiteljsko vozilo. Audi je opet pokazao da ga se opravdano smatra vodećim inovatorom u proizvodnji premium automobila. Audi A5 Sportback na hrvatsko tržište stiže početkom listopada, a prve narudžbe bit će moguće već sredinom kolovoza. Njegova početna cijena iznosit će 312.000 kuna. Audi A5 Sportback predstavlja novi koncept koji sjedinjuje različite tipove vozila: emocije i eleganciju modela kupe, udobnost limuzine i praktičnost karavana. Elegantnog je sportskog dizajna automobila, ima prostranu unutrašnjost s četiri sjedala. Prilikom kupnje ovog automobila, kupci će imati izbor od 15 različitih boja te će moći birati između naprednih benzinskih i dizelskih motora snage od 170 do 265 konjskih snaga. Proslava 100. godišnjice Audija u sklopu koje je predstavljen ovaj novi model zapravo je počela još 16. srpnja jer je točno na taj datum prije 100 godina August Horch osnovao tvrtku August Horch Automobilwerke GmbH u Zwickauu u Njemačkoj. Audi je ime dobio nakon što je Horch svoje prezime, koje bi na hrvatskom značilo “čuj” ili “slušaj”, preveo na latinski jezik, a riječ Audi došla je od imperativa riječi audire, što na hrvatskom znači čuti.

Proslava je započela gala večerom u Audi Forumu u Ingolstadtu, sjedištu Audija. Tom prigodom Rupert Stadler, predsjednik Upravnog odbora Audija AG, pozdravio je niz poznatih ličnosti iz svijeta politike, industrije, sporta, kulture i znanosti koje su prisustvovale svečanosti. Govor u povodu velike obljetnice održala je i njemačka kancelarka Angela Merkel, a među poznatim osobama slavlju su prisustvovali i bavarski premijer Horst Seehofer, Matthias Wissmann, predsjednik Njemačkog udruženja automobilske industrije, te košarkaška zvijezda Dirk Nowitzki, Karl-Heinz Rummenigge iz münchenskoga nogometnog kluba Bayern, i poznati automobilski prvaci poput Jackyja Ickxa, Waltera Röhrla i osmerostrukog pobjednika utrke Le Mans Toma Kristensena. Putovanjem kroz vrijeme i prikaz stogodišnje povijesti marke Audi započela je svjetska premijera, ali to nije bio automobil nego - glasovir. Tada je renomirani kineski pijanist Lang Lang zasvirao za pozvane goste na novom Audi Design Grand Pianu. Glazbeni instrument, s karakterističnim zaobljenim rubnim linijama, dizajnirao je Audi Design Studio iz Münchena i koristit će se kao koncertni grand piano za sva buduća, prestižna glazbena događanja u tom prostoru. Gosti su također mogli vidjeti osvjetljavanje Audi Foruma koje je napravio umjetnik za svjetlost Gerry Hofstetter. Premijerno je izvedena simfonija koju je posebno za ceremoniju skladao glazbeni producentLeslie Mandoki, a klasičan glazbeni komad izvela je Nova frankfurtska filharmonija, pod dirigentskom palicom Paula Mombergera.ANGELA MERKEL Njemačka kancelarka na
proslavu 100. godišnjice
Audija došla je u društvu
Horsta Seehofera,
premijera BavarskeANGELA MERKEL Njemačka kancelarka na proslavu 100. godišnjice Audija došla je u društvu Horsta Seehofera, premijera Bavarske

Rupert Stadler, predsjednik Upravnog odbora AG-a, rekao je u povodu proslave da Audi nastavlja svoj spektakularni razvoj novih modela, uvođenjem šestog novog automobila na njemačko tržište u ovoj godini, ističući da je cilj tvrtke proširiti broj svojih proizvoda na 42 modela do 2015. godine. Dva dana poslije, 18. srpnja, na Donauringu su u povodu stote godišnjice na povijesnoj stazi u starom gradu bili izloženi gotovo svi automobili koje je Audi ikada proizveo. Oni su svjedočili Audijevu povijesnom uspjehu u sportskim utrkama, a automobile je razgledalo čak 30.000 ljudi i posjetitelji su mogli vidjeti automobile koji su danas muzejski primjerci. Najneobičniji trkaći automobil i onaj koji je razveselio sve obožavatelje na proslavi “100 godina Audija na Donauringu” bio je model Auto Union Type A iz 1934. To je prvi od poznatih trkaćih automobila tipa Auto Union "Silver arrow" - "Srebrna strijela" i jedini preostali primjerak tog tipa na svijetu. Trkaći automobil s motorom sa 16 cilindara, u vlasništvu belgijskog uvoznika automobila Audi, morao je biti ponovno izrađen kao replika. Njemu su se pridružili automobili koji predstavljaju konačnu razvojnu fazu Grand prix utrke iz Zwickaua, model auto Union Type D s dvostrukim super turbo punjenjem. Ovaj posjet stazi Donauring prvo je pojavljivanje ovog automobila s motorom s 12 cilindara u Njemačkoj od njegove ponovne izrade.

Prije toga je viđen 2008. na Festivalu brzine Goodwood u Engleskoj. Model Auto Union Type D vozio je, i njime pobijedio, Tazio Nuvolari na Grand prix utrci u Beogradu, zadnjoj takvoj utrci održanoj prije početka Drugog svjetskog rata. Godine 1939. H. P. Müller osvojio je francuski Grand prix vozeći taj automobil. Oni koji vole to doba motosporta mogli su vidjeti još nešto zaista posebno na povijesnoj trkaćoj stazi Donauring: jedan od transportera za trkaće automobile Büssing, koji se koristio 1930-ih godina za prijevoz automobila Auto Union “Silver Arrow” na utrke sve do Južne Afrike. Među poznatim osobama koje su prisustvovale događaju bili su Walter Röhrl, jedan od najboljih reli vozača svih vremena i dvostruki osvajač svjetskog reli prvenstva - World Rally Championship. Na stazi Donauringa vozio je slavni automobil koji je postao legenda legenda: Audi Sport quattro S1 “Pikes Peak” s kojim je osvojio najpoznatiju američku brdsku utrku 1987., prošavši kroz cilj prvi s rekordnim vremenom. Na startnoj liniji u Ingolstadtu bio je još jedan svjetski reli prvak, Hannu Mikkola, za upravljačem automobila Rallye quattro. Harald Demuth, dvostruki osvajač njemačkog reli prvenstva za upravljačem vozila Audi, također je bio u Donauringu, a gledatelji su mogli vidjeti i trenutačne Audijeve vozače Le Mans utrka Allana McNisha, Marca Wernera i Lucasa Luhra. Priča o Audiju zapravo počinje 1899., kada je August Horch osnovao tvrtku A. Horch & Cie koja je već 1901. počela s ozbiljnom proizvodnjom automobila. Deset godina poslije Horch je napustio tvrtku Horch & Cie te 1909. osnovao novu kompaniju pod nazivom - Audi.

AUDI DESIGN GRAND PIANO Renomirani kineski pijanist Lang Lang bio je jedna od
zvijezda velike Audijeve proslave, a za sve prisutne zasvirao je na glasoviru koji je imao svjetsku premijeru u
povodu 100. godišnjice AudijaAUDI DESIGN GRAND PIANO Renomirani kineski pijanist Lang Lang bio je jedna od zvijezda velike Audijeve proslave, a za sve prisutne zasvirao je na glasoviru koji je imao svjetsku premijeru u povodu 100. godišnjice AudijaGodinu dana poslije u Audiju su proizvedeni i prvi automobili, i to pod nazivom Type A, B, C, D i E. Ti automobili proizvodili su se do 1932., kada se Audi udružio s još tri velika proizvođača - Horch, DKW i Wanderer, a te četiri kompanije formirale su logo s prekrižena četiri prstena koji je do današnjih dana ostao zaštitni znak tog automobilskog diva. Od 1933. pod nazivom Auto Union proizvode se sljedeći modeli: UW Front Cabriolet, Front, UW Limousine 225 Cabriolet, 225 Glaser, 225 Roadster, 920 Limousine, a za to razdoblje bitan je automobil i Auto Union 60 proizveden 1968. koji svojim dizajnom i izgledom podsjeća na novije linije automobila. Od 1969. do 1984. pod nazivom NSU proizvode se poznati modeli automobila 100, 100s, 100 Coupe, 80, 200, 80 CD, a. Tek od 1985. Audi doiva svoj današnji naziv i prepoznatljiv logo s četiri prstena. Audi od 1980. u svoj modele ugrađuje pogon quattro, a od 1985. počinje prava revolucija u proizvodnji Audijevih modela, pa tako na tržište dolaze poznate marke Audi 80, Audi 100 i Audi 200, a uslijedio je razvoj za mnoge najuspješnijih obiteljskih limuzina današnjice modela A4, A6, A3, A8, S2, RS2, A2 te modela Q7, TT, RS4, RS6.

Putovanje kroz vrijeme

■ Proslava 100. godišnjice Audija započela je još 16. srpnja jer je točno na taj datum prije 100 godina August Horch osnovao tvrtku August Horch Automobilwerke GmbH u Zwickauu u Njemačkoj. Audi je ime dobio nakon što je Horch svoje prezime, koje bi na hrvatskom značilo "čuj" ili "slušaj", preveo na latinski jezik, a riječ Audi došla je od imperativa riječi audire, što na hrvatskom znači čuti i li slušati. Proslava je započela gala večerom u Audi Forumu u Ingolstadtu, sjedištu Audija, a prisustovale su joj mnoge poznate ličnosti iz svijeta politike, industrije, sporta, kulture i znanosti. Najveća zvijezda proslave bila je njemačka kancelarka Angela Merkel, koja je održala i govor prilikom ovog velikog jubileja.

Vezane vijesti

Oldtajmeri kao investicija

Oldtajmeri kao investicija

Volker Müller klečeći provjerava u kojem je stanju lak, provjerava od čega je spremnik za rezervni kotač. "Plastika umjesto aluminija. No iza je ako… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika