22.08.2009. / 09:33

Autor: Ozren Podnar

Istraživanje: Učimo iz pogrešaka, ali još više iz uspjeha!

Pokusi su provedeni na majmunima, koji dijele 98% gena s čovjekom pa su dobiveni rezultati vrlo relevantni i za ljudski rod. Istraživači su snimali moždanu aktivnost kod majmuna dok su rješavali određen zadatak.

Najbolje na nas djeluju uspješni ljudiNajbolje na nas djeluju uspješni ljudiKaže se da živa bića uče na greškama. Točno, ali neuroni zaduženi za učenje još bolje obrađuju podatke nakon uspjeha, nego nakon neuspjeha, pokazalo je novo istraživanje.

Pokusi su provedeni na majmunima, koji dijele 98% gena s čovjekom pa su dobiveni rezultati vrlo relevantni i za ljudski rod. Istraživači su snimali moždanu aktivnost kod majmuna dok su rješavali određen zadatak.

Zadatak se sastojao od prikazivanja fotografija u razmacima od po par sekundi, a majmuni su ovisno o tipu slike trebali pogledati ili ulijevo, ili udesno, pri čemu su dobivali nagradu ako bi postupili ispravno.

Cilj je istraživanja bio utvrđivanje do kakvih promjena dolazi u majmunskim neuronima dok su učili rješavati zadatak. Znanstvenici su pratili neurone u dva dijela mozga, u predčeonom režnju i bazalnim ganglijima, za koje se smatra da sudjeluju u procesu učenja.

Mozak bolje pamti pogodak

"Potvrdilo se da su ta područja mozga doista važna za učenje, jer bilježe nedavne uspjehe i promašaje", naveo je Earl K. Miller s Picowerovog zavoda za učenje i pamćenje.

Znanstvenike je iznenadilo da neuroni postaju bolje usklađeni nakon ispravnog odgovora, nego nakon neispravnog.
"Neuroni u zonama mozga zaduženima za učenje upijali su više znanja kad je majmun dobro riješio zadatak, nego kad je pogriješio", dodao je Miller.
"Zapravo, nakon promašaja gotovo da nije bilo pozitivnog pomaka u funkciji neurona, dok je poslije pogodaka skoro uvijek zabilježen napredak u neuronima.

Laički rečeno, postojala je veća vjerojatnost da će majmun dati točan odgovor ako je prošli zadatak riješio ispravno, nego ako je pogriješio, što najjednostavnijim rječnikom znači da je više naučio na pogocima, nego na promašajima.

Veća uspješnost učenja na uspjesima mogla bi objasniti zašto često ponavljamo pogreške, iako nije sporno ni da ponekad učimo i iz pogrešaka.
"Zapravo, ovisi o kakvoj se pogrešci radi", zaključio je Miller.

Vezane vijesti

Moguća modifikacija mentalnih sposobnosti tinejdžera

Moguća modifikacija mentalnih sposobnosti tinejdžera

Mentalne sposobnosti tinejdžera mogu se povećati ili smanjiti mnogo više nego što se to donedavno mislilo, dokazala je nova studija objavljena u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika