Objavljeno u Nacionalu br. 720, 2009-09-01

Autor: Dean Sinovčić

HOLLYWOODSKI redatelj hrvatskog podrijetla

Lički ekspert romantičnih komedija

ROBERT LUKETIC, australski redatelj čiji je otac iz Otočca, govori o suradnji s Katherine Heigl i Gerardom Butlerom na novoj romantičnoj komediji 'Gola istina', koja će se od 17. rujna prikazivati u Hrvatskoj, te otkriva da u zemlju svojih predaka planira doletjeti svojim avionom - kojim sam upravlja - kako bi se odmorio i družio s rodbinom

'HRVATSKI PRIČAM MALO' Australski redatelj Robert
Luketic proslavio se
uspješnim romantičnim
komedijama, a dijete je majke Talijanke i oca koji se 1960-ih iz Otočca preselio
u Sydney'HRVATSKI PRIČAM MALO' Australski redatelj Robert Luketic proslavio se uspješnim romantičnim komedijama, a dijete je majke Talijanke i oca koji se 1960-ih iz Otočca preselio u SydneySvojim petim filmom “Gola istina” Australac hrvatskih korijena Robert Luketic (38) potvrdio se kao jedan od najkomercijalnijih hollywoodskih redatelja. Njegov prvi film “Plavuša s Harvarda” s Reese Whiterspoon bio je velik hit, slijedio je mali neuspjeh s filmom “Osvoji ljubav”, da bi ponovno postao uspješan s filmom “Za sve je kriva svekrva”. Sva tri filma bila su romantične komedije da bi žanr promijenio filmom “21-Raspad Las Vegasa” s Kevinom Spaceyjem, ali se romantičnoj komediji vratio režirajući film “Gola istina” koji se 17. rujna počinje prikazivati u hrvatskim kinima. Luketicev je otac, koji se 1960-ih godina iz Otočca odselio u Sydney, Hrvat, majka je Talijanka, a on nam je, kada smo se susreli u londonskom hotelu Dorchester rekao na hrvatskom “pričam malo”.

Njegov otac ima brata i sestru koji žive u Otočcu dok druga sestra živi u Njemačkoj. U Sydneyju je završio filmsku akademiju a njegovi kratki filmovi bili su dovoljni da mu ponude posao u Hollywoodu. Od 2001. godine i uspjeha filma “Plavuša s Harvarda” Luketic se nije više vraćao u Sydney. U filmu “Gola istina” Katherine Heigl glumi tvproducenticu u potrazi za ljubavi svog života koja susreće Mikea (Gerard Butler), tv-voditelja koji u svojim nastupima publici iskreno i pojednostavljeno objašnjava muško-ženske odnose. Ona je fina dama, on je sirovi prostak, ali kada njezina tv-kuća potpiše ugovor s njim, te mu ona postane šefica, njihovi odnosi postanu vrlo uzbudljivi.


NACIONAL: Od pet filmova koji ste režirali u Hollywoodu, četiri su, uključujući i film “Gola istina”, romantične komedije. Zašto vam stalno daju da režirate romantične komedije, je li to zato što vaši filmovi uvijek donose dobru financijsku zaradu?

- I da i ne. Moj film “21 – Raspad Las Vegasa” jedini nije romantična komedija, i kada sam ga snimio rekao sam samom sebi da nikada više neću snimiti romantičnu komediju, ali nakon toga sam upoznao Katherine Heigl, ponudili su mi scenarij filma “Gola istina” a ja sam nekako osjetio da će to biti drugačija romantična komedija. Prihvatio sam se režije “Gole istine” zato što sam smatrao da su romantične komedije staromodne i da ih treba razviti u određenom smjeru, odmaknuti se od pedesetih godina i tadašnjeg načina razmišljanja. “Gola istina” je drugačija romantična komedija, iskrenija i neću više snimati klasične romantične komedije.

NACIONAL: “Gola istina” je romantična komedija koja se razlikuje od drugih jer je puna prostakluka. Jeste li u bilo kojem trenutku pomislili da ne možete biti lascivniji no što jeste u ovom filmu?

- Nikada ne možete otići predaleko. I Katherine Heigl i ja smo radili filmove u kojima ljudi žive u superoptimističnom sjajnom svijetu, ali romantične komedije više ne funkcioniraju na taj način. Mislim da je taj žanr filmova, sniman na taj način, bio na samrti, ljudi ih više nisu htjeli gledati. Nitko ne živi tako savršen život, nitko ne razgovara kao likovi iz takvih komedija koje su izgledale kao bajke. U redu, filmovi još uvijek mogu izgledati kao bajke, u romantičnim komedijama muškarac i žena uvijek na kraju završe zajedno i mislim da bi me publika gađala rajčicama da to nisam napravio i u ovom filmu. No, na putu do zaljubljivanja oni žive onako kako mi živimo, koriste se rječnikom kojim se svi mi koristimo u svakodnevnom životu. To je ono što je Katherine Heigl i privuklo ovom filmu, ta vrsta iskrenosti koju možete nazvati groznom i odvratnom, ali kada muškarci razgovaraju o ženama onda su potpuno iskreni i koriste se izrazima koji će se nekima svidjeti a nekima i ne, nekoga će to vrijeđati, nekoga i neće.

NACIONAL: U tom kontekstu posebno će se pamtiti scena orgazma Katherine Heigl u prepunom restoranu koja podsjeća na orgazam Meg Ryan u filmu “Kad je Harry sreo Sally”.

- Naravno da smo se svi prisjetili scene iz filma “Kad je Harry sreo Sally” u kojem Meg Ryan glumi orgazam, ali mislim da je u ovom filmu Katherine Heigl dala potpuno novu dimenziju orgazmu na javnome mjestu. Bila je nervozna zbog te scene, to nije jedna od scena koju želiš uvježbavati, malo joj je bilo čudno. Statisti nisu znali o kakvoj je sceni riječ, mislili su da je riječ o pristojnom filmu s Katherine Heigl. Nakon što smo snimili prvu scenu u kojoj Katherine Heigl grabi rub stola i viče “Da, da”, svi su zašutjeli i pogledali se u stilu kakav oni film ovo snimaju? Zbog zahtjevnosti tu smo scenu ponavljali 32 puta jer smo morali snimati iz raznih kuteva i činilo se da Katherine Heigl ima seksualni maraton. Na kraju dana bila je mrtva umorna. Bila je sjajna jer je svaki puta vrištala drugačije, tiše, glasnije, s više mahanja rukama i tako dalje.

NACIONAL: U romantičnim komedijama nema seksa između glavnih likova, jeste li i to željeli promijeniti?

- Romantične komedije tradicionalno funkcioniraju prema striktnim pravilima igre koje su puritanske i vuku korijene iz pedesetih godina prošlog stoljeća. Ta pravila su bazično sramežljiva prema otvorenoj seksualnosti, ali se i to polako mijenja. Pedesetih više nema i u Europi se otišlo korak dalje, dok se u Americi još uvijek raspravlja o seksu i golotinji na filmu. Ne znam zašto, ja sam iz Australije, odrastao sam na plažama prepunim djevojaka u toplessu pa mi je nejasan stav Amerikanaca.

NACIONAL: Pripremajući se za ovaj intervju, primijetio sam da se ne pojavljujete previše u javnosti, ne dajete previše intervjua, čini se da jako držite do privatnog života.

- Nećete me vidjeti nigdje, nećete naći moje privatne fotografije, ništa, samo fotografije s premijera mojih filmova. Pilot sam, imam dva aviona, imam svoj zaseban život koji držim dalje od medija. Osim što pilotiram, volim trčati i surfati, volim snowboard. To je moj normalni život i ne želim živjeti pod mikroskopom. Privatnost mi je vrlo važna, no ne želim biti čudak koji sve vrijeme provodi u vili u brdima iznad Los Angelesa.

NACIONAL: Koje avione imate?

- Cirrus SR22 i Citation Mustang 510. Sjednem s prijateljima u avion, odletimo u Las Vegas na ručak, ali letimo i na interkontinentalnim rutama. U Hrvatsku namjeravam doletjeti sa svojim avionom. Moja je ideja da uzmem nekoliko mjeseci slobodno i da preletim cijelu zemaljsku kuglu i posjetim brojne zemlje. Želim posjetiti Irsku, zatim London, i onda doći u Hrvatsku. To će biti pravi odmor.

NACIONAL: Sviđa li vam se to što ste konačno snimili film prepun akcije, "Ubojice" s Ashtonom Kutcherom i Katherine Heigl?

- Volim obje vrste filma. “Gola istina” je bio film koji smo snimali na pet minuta od moje kuće i kuće Katherine Heigl, tako da sam mogao duže spavati i zatim prošetati na snimanje. S filmom “Ubojice” bilo je drugačije, to je ogroman film, bilo je užasno vruće, svi smo bili ljepljivi, ali nisam se žalio. Volim raditi, ne želim odmor između dva filma, volim taj intenzitet, nisam poput onih redatelja koji se trebaju odmarati nekoliko godina nakon snimanja jednog filma. Već sada znam koji će biti moj sljedeći film. U rujnu odlazim u Tursku i sa sobom nosim 30 scenarija koje mi nude za režiju. A trebao bih početi raditi i jednu seriju za HBO televiziju, vrlo kontroverzna serija o kojoj ne smijem previše govoriti. Sviđa mi se raditi s HBO televizijom, kod njih nema pravila, nema tabu tema, sve je dopušteno.

NACIONAL: Sada će se čitatelji u Hrvatskoj pitati zašto ljetovanje u Turskoj, a ne u Hrvatskoj?

- Idem u Tursku s grupom prijatelja, dok ću u Hrvatsku doći onda kada budem imao malo više slobodnog vremena. U Hrvatskoj moram posjetiti obitelj i još mnogo toga. Nakon Turske vraćam se u Sydney po majku i oca i onda zajedno idemo na Bali. S obzirom na to da živim u Los Angelesu već deset godina a moji roditelji u Baliju, onda mi jako nedostaju i to će biti prilika da budemo zajedno. Uostalom, treba mi odmor s obzirom na to da sam do sada snimao filmove jedan za drugim.

NACIONAL: Iako su vaši filmovi financijski uspješni, vaš drugi film “Osvoji ljubav” doživio je neuspjeh i kod publike i kod kritike. Je li to prokletstvo drugog filma?

- To prokletstvo doista postoji. Problem je u žurbi, žurite da napravite drugi film da bi dokazali da uspjeh prvog filma nije bio slučajan. Trebao sam stati i pažljivije odabrati drugi film, poslušati svoj instinkt, a ja sam žurio i pogrešno odabrao. Bio sam razočaran, ali nisam bio u strahu za svoju karijeru u Hollywoodu jer sam već pripremao svoj treći film “Za sve je kriva svekrva” s Jane Fonda i Jennifer Lopez.

NACIONAL: Kako ste pridobili Jane Fonda s obzirom na to da ona prije toga nije 15 godina glumila ni u jednom filmu?

- Željela se vratiti filmu i rekla je da je novac ne zanima jer će cijelu zaradu iz filma dati u humanitarne svrhe. Zato je tražila komercijalni projekt te sam se sastao s Jane Fonda u jednom restoranu. Odmjerila me od glave do pete i rekla "O, Bože, pa ti si dijete", to su bile njezine prve riječi. Bio sam u šoku, Jane Fonda sjedi sa mnom za stolom i govori mi takve stvari. No, počeli smo razgovarati, ona je dama, ima toliko mnogo zanimljivih priča iz života, tako da smo se lako dogovorili o svemu. Na snimanju je bila prava profesionalka, kao i Jennifer Lopez. Bilo je vrlo lako snimiti taj film, iznenađujuće lako s obzirom na to da se uvijek misli da je teško raditi s glumicama koje se smatraju divama. Čuo sam prije snimanja puno toga lošeg o Jennifer Lopez, ali na snimanju je bila predivna. O Jane Fonda da i ne govorim. Pa što ja s 31 godinom njoj imam govoriti na snimanju, ona je hollywoodska legenda, osvojila je Oscara; ona mene mora učiti.

NACIONAL: I akcijski filmovi i romantične komedije zabavljaju ljude, ali se čini da romantične komedije direktno utječu na ljude, posebno žene.

- Slažem se i mislim da je Hollywood kriv za neke događaje iz svakodnevnog života, za neke maske koje stavljamo na lica. Budimo iskreni, žene su drugačije programirane od nas muškaraca, o istim stvarima žene razmišljaju drugačije. To je činjenica, znanstvena činjenica. Ne možemo generalizirati, znam neke žene koje razmišljaju kao muškarci, ali činjenica je da je ženska publika tržište za romantične komedije.

NACIONAL: Je li teže nasmijati publiku ili eksplozijom helikoptera zabaviti publiku?

- Doista je teško nasmijati publiku. Još dok sam bio u školi shvatio sam da je film umijeće manipuliranja, bez obzira na one koji tvrde da je film umjetnost. Za mene je režiranje filma vještina i ne sramim se to reći. Treba odvojiti umjetnost od vještine jer postoji osnovna razlika. Manipulacija dramom temelji se na tome da nekoga učinimo tužnim i tijekom školovanja sam naučio da je to vrlo lako. Da biste nasmijali grupu ljudi, to je vrlo teško. Lako je nasmijati prijatelja, poznaješ ga, ali publiku ne poznaješ.

NACIONAL: Gerard Butler do sada nikada nije snimao komedije, kako to da ste odlučili s njim snimati komediju?

- Posvetit ću ostatak svoje karijere tražeći film u kojem ću ponovno moći raditi s njim. On je fantastičan, u roku od 20 minuta nakon našeg susreta, tijekom večere, poslao sam SMS producentu Tomu Rosenbergu i napisao mu da imamo glavnoga glumca. Pisao sam SMS ispod stola. Rosenberg mi ga je i predložio za glavnu ulogu, ali moja prva reakcija bila je “ma daj, onaj iz filma '300' što stalno urla u filmu? Jesi li ti lud?” No, Rosenberg je već bio dogovorio večeru i ja sam otišao. Odjednom, tijekom večere, Butler je počeo pričati najprljavije viceve koje sam ikada čuo, ali na tako fin i elegantan način da me oduševio. Kada smo napuštali restoran žene su uzdisale za njim, padale sa stolica, a on uopće nije bio svjestan toga. Pitao sam ga je li shvaća što je upravo napravio u restoranu? Nije imao pojma, i to je ono najbolje kod njega, nije svjestan koliko je seksepilan. On je osoba kojoj ćete sve oprostiti.

'Vulgarnost i psovke'

■ Robert Luketic nije želio snimiti klasičnu romantičnu komediju, pa tako u "Goloj istini" likovi govore svakodnevnim rječnikom, ima psovki, muškarci ponekad o ženama govore vulgarno, dok u jednoj sceni Katherine Heigl, po uzoru na Meg Ryan u filmu "Kad je Harry upoznao Sally", u prepunom restoranu glumi orgazam.

Vezane vijesti

Demi Moore više nije gđa. Kutcher na Twitteru

Demi Moore više nije gđa. Kutcher na Twitteru

Američka glumica Demi Moore, koja je službeno u studenom objavila da se rastaje od Ashtona Kutchera nakon tri godine braka, odlučila je da njezino… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika