Objavljeno u Nacionalu br. 722, 2009-09-15

Autor: Marko Biočina

Globalni divovi u Rovinju: Disney, Harley i Jaguar traže hrvatske licencne partnere

ŽELJKO KRNJAK,
direktor tvrtke Creata koja
organizira konferenciju, u
dječjem vozilu koje je
licencirao talijanski FerrariŽELJKO KRNJAK, direktor tvrtke Creata koja organizira konferenciju, u dječjem vozilu koje je licencirao talijanski FerrariU Rovinju će se od 22. do 25. rujna održati međunarodna konferencija o licenciranju na rastućim tržištima nove Europe pod nazivom Licensing Factory New Europe - International licensing merchandising industry show conference. Riječ je o jedinoj takvoj konferenciji u ovom dijelu svijeta, a trebala bi rezultirati poslovnim povezivanjem hrvatskih kompanija s predstavnicima najvećih svjetskih kompanija iz područja licenciranja. Tako će konferenciji nazočiti izaslanici Walta Disneyja, te vodeće svjetske tvrtke za brand licenciranje The Beanstalk Group čiji su klijenti među ostalim Jaguar, Harley Davidson, ali i Paris Hilton. U Rovinj dolazi i jedan od najvećih agenata i zastupnika za vlasništvo u novoj Europi, tvrtka Plus License.

Tako će poduzetnici iz Hrvatske i regije dobiti priliku da ostvare uvid u poslovne mogućnosti sustava licenciranja, a predstavnici velikih stranih kompanija mogućnost da ostvare vrijedne kontakte s potencijalnim partnerima na prosperitetnom tržištu nove Europe. O tome koliko je licencni posao unosan jasno svjedoči i činjenica da su prošle godine američke filmske kompanije na kinoblagajnama ostvarile rekordni prihod od 9,5 milijarda dolara, a putem licenciranja i merchandisinga čak dvadeset puta više. Samo na tržištu zapadne Europe godišnja vrijednost prodaje licenciranih proizvoda procjenjuje se na više od 26 milijarda dolara. Željko Krnjak, direktor konferencije i glavnog organizatora, tvrtke Creata, uvjeren je kako bi licenciranje moglo biti alat za razvoj potencijala hrvatskoga gospodarstva: “Činjenica je da je cijela industrija licenciranja izrasla za vrijeme Velike krize u SAD-u, pomalo asocira na situaciju u kojoj se nalazimo danas. Temeljni problem hrvatskog gospodarstva je nedostatak volumena, odnosno nedovoljno velika proizvodnja da bi se konkuriralo na velikim tržištima. Upravo tu leži potencijal licenciranja, jer ako semi ne možemo proizvoditi dovoljno, možemo ovlastiti druge da to čine za nas, pod našim uvjetima, i tako profitirati.

Upravo to je licenciranje, način kako da se zadrže vlasnička prava, a ostvari profit. Hrvatska ima golemi potencijal koji ne koristi, od Tesle, preko kravate, do naših prehrambenih proizvoda. Dres naše nogometne reprezentacije konstantno je među najprodavanijim u svijetu, pa je šteta da takve potencijale ne iskoristimo. Uostalom, cijelo japansko gospodarstvo izraslo je na licenciranju, pa zašto onda ne bi moglo i hrvatsko?” Najvažniji dio konferencije svakako će biti izlaganja Martyja Brochsteina, dopredsjednika najveće grupacije merchandising i industrije licenciranja, američke LIMA-e, i Gregoryja J. Battersbyja, jednog od najvećih svjetskih stručnjaka kada se radi o ključnom dijelu biznisa licenciranja - ugovorima i prihodima od prava.

Sam Battersby smatra kako je tržište nove Europe vrlo zanimljivo za plasman proizvoda velikih globalnih igrača, ali i obrnuto: “Siguran sam kako države nove Europe predstavljaju novo značajno tržište za industriju licenciranja i merchandisinga. Ipak, smatram da će posebno zanimljivo biti vidjeti koji bi to proizvodi iz regije mogli biti zanimljivi razvijenim tržištima, poput SAD-a. U tom kontekstu jasno je da će ova konferencija pomoći da se svladaju sve uobičajene prepreke u uspostavljanju ovakvih poslova, a to su razne kulturne razlike, jezična barijera i različitosti poslovnih okruženja.”

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika