25.09.2009. / 18:04

Autor: Hrvoje Šimičević

Nezaustavljivi Nadan: Kandidat sa 68 tisuća donatora

Nadan Vidošević razlikuje se od svih drugih kandidata jer ga u utrci za Mesićeva nasljednika financiraju sva poduzeća što su registrirana u Hrvatskoj, htjeli oni to ili ne, jer po dekretu moraju plaćati doprinos i članarinu u HGK

Nadan Vidošević, 'legenda' Dalmacijacementa; foto: Mario StrmotićNadan Vidošević, 'legenda' Dalmacijacementa; foto: Mario StrmotićKako Nadan Vidošević i dalje ustraje na dosad neviđenom modelu predsjedničke kampanje, u kojem sebe promiče preko Hrvatske gospodarske komore, a s obzirom da se o ovom očiglednom sukobu interesa do sada iz te institucije nije izjasnio nitko pa ni skupštinsko tijelo, nacional.hr pokušao je izračunati koliko je zapravo ovaj friški političar u prednosti pred drugim kandidatima, prvenstvevo zahvaljući vještom eksploatiranju jedne gospodarske institucije. Prema podacima koji stoje na službenoj stranici HGK-a, gospodarska komora ima 68.005 članova koji po dekretu financiraju tu instituciju. Zbog činjenice da je Vidošević i dalje čelnik HGK-a, te da s druge strane svoju predsjedničku kandidaturu promovira ponajviše na skupovima ove institucije, ispada kako pretendent za Pantovčak ima gotovo 70 tisuća donatora, a da većina njih toga vjerojatno nije ni svjesna.

U posljednjih nekoliko tjedana Nadan Vidošević se pojavio na 6 skupova Hrvatske gospodarske komore, gdje je nimalo suptilno promicao sebe kao predsjedničkog kandidata, usputno se braneći da je tamo kao formalni šef Komore. Brojni gospodarstvenici i političari odmah su se u startu zgrozili Vidoševićevim vođenjem kampanje, ne samo zbog činjenice da je već trebao zamrznuti svoje čelništvo u HGK. Naime, Vidošević je za početak 2. rujna svoju kandidaturu objavio na skupštini HGK, a u sljedećih pet skupova dodatno je, bez ikakvih ograda, nastavio s rečenom praksom. Tijekom tog razdoblja, Vidošević je iskoristio priliku i u svrhu svoje kandidature privatizirao devizu 'kupujmo Hrvatsko'. Štoviše, poznavatelji prilika tvrde kako se predstavljanjem proizvoda hrvatskih tvrtki na ovim skupovima stvorio dojam da je čitav gospodarski milje stao iza Vidoševićeve kandidature.

Uz to, za razliku od drugih predsjedničkih kandidata, Vidošević je u svojstvu čelnika Komore tijekom proteklih tjedana sudjelovao na brojnim festivalima i sličnim manifestacijama, gdje je djelio nagrade i priznanja, što drugi kandidati nisu bili u mogućnosti.

Ljudi iz poslovnih i političkih krugova ponajviše mu zamjeraju što je zapravo na taj način privremeno privatizirao HGK i de facto koristio njezinu infrastrukturu i novac za predsjedničku kampanju, iako su tu instituciju po Zakonu o HGK dužne financirati sve tvrtke u državi preko obaveznog komorskog doprinosa i članarine.

Drugim riječima, Nadan Vidošević razlikuje se od svih drugih kandidata jer ga u utrci za Mesićeva nasljednika financiraju sva poduzeća što su registrirana u Hrvatskoj, htjeli oni to ili ne.

Prihodi HGK 240 milijuna kuna

Prema slovu Zakona, osim tvrtki koje imaju obvezu plaćanja članarina i doprinosa komori, članice HGK su i sve fizičke osobe koje obavljaju gospodarsku djelatnost sa sjedištem na području RH, preko svojih udruženja i saveza.

Tijekom prošle godine, ponajviše temeljem članarina i komorskog doprinosa, HGK je navodno imao prihode od oko 240 milijuna kuna. Točan broj je gotovo nemoguće doznati, s obzirom na to da su prihodi komore i dalje tajna, što kod gospodarstvenika koji su prisiljeni plaćati doprinose tijekom proteklih godina izaziva posebno nezadovoljstvo.

Jedini javno dostupni podaci HGK odnose se na visinu komorskog doprinosa. Te su brojke već godinama nepromijenjene. Na godišnjoj razini sve tvrtke plaćaju doprinos u visini od 0,01 posto ukupnih prihoda ostvarenih u prethodnoj godini. Osim toga, poduzetnici plaćaju Komori i mjesečne članarine, koje za male tvrtke iznose 55 kuna, srednje 1,5 tisuća kuna, a za velike trtke 5,5 tisuća kuna.

Vezane vijesti

HGK ponudila 22 investicijska projekta vrijedna više od 2,5 milijarde eura

HGK ponudila 22 investicijska projekta vrijedna više od 2,5 milijarde eura

"Italija je Hrvatskoj najvažniji partner u kontinuirano uravnoteženoj robnoj razmjeni. Italija je i drugi po važnosti ulagač u RH te 65 posto… Više

Komentari

registracija
24/9/09

mrone4one, 26.09.09. 15:58

Već su krenili ovakvi plaćeni oglasi. Zanimljivo, kampanja nije još niti službeno počela.
U ovoj gospodarskoj krizi nam treba čovjek iz gospodarstva koji je dokazao svoje vještine. Samo onaj tko je sposoban sebi nešto stvoriti može pomoći i drugima da sebi stvore nešto. Mislim da bi to Vidošević kao predsjednik mogao vrlo kvalitetno odraditi


registracija
8/7/09

bankar, 26.09.09. 17:02

to se onda zna kome će pogodovati


registracija
8/7/09

bankar, 26.09.09. 17:03

@mrone4one a to za plaćene oglase u novinama ovako prikrivene se zna već duže vrijme ja čak imam dialog koji ću direktno objaviti


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika