26.09.2009. / 15:32

Autor: Borivoje Dokler

BMW Vision: Novo lice M3-a

BMW je predstavio svoju viziju sportskog automobila budućnosti - Vision pokreće hibridni pogon snage 356 KS, do stotke stiže za 4,8 sekundi te troši svega 3,8 litara na 100 kilometara

Na premijeri Visiona u Frankfurtu prisustvovala je i njemačka kancelarka Angela MerkelNa premijeri Visiona u Frankfurtu prisustvovala je i njemačka kancelarka Angela MerkelNa frankfurtskom Sajmu automobila BMW je premijerno predstavio nekoliko modela, a najveću pažnju privukla je vizija sportskog automobila budućnosti nazvanu Vision Efficient Dynamics. Riječ je o konceptnom vozilu koji je prema rječima tvoraca uspješno integrirao performanse sportaša sa potrošnjom goriva najmanjih automobila na tržištu. Inovativan dizajn automobila izgleda vrlo futuristički, a BMW-ovi dizajneri uspjeli su u njega utkati mnoge prepoznatljive elemente kuće.

Hibridni pogon kombinacija je 1.5-litrenog turbodizelskog motora i dva elektromotora

Konceptno vozilo za pogon koristi plug-in hybrid tehnologiju, koja kombinira 1.5-litreni trocilindraški turbodizelVrata Visiona se otvaraju prema gore što omogućuje vrlo lagan ulazak na sva četiri sjedalaVrata Visiona se otvaraju prema gore što omogućuje vrlo lagan ulazak na sva četiri sjedala motor snage 163 konjske snage s dva elektromotora. Vision ukupno raspolaže 356 konjskih snaga i 800 Nm okretnog momenta, pomoću kojih do stotke stiže za 4,8 sekunde. Za prijenos snage i momenta na kotače koristi se mjenjač s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva prijenosa a maksimalna brzina mu je elektronski ograničena na 250 km/h na sat. Interesatno, slične performanse ostvaruje i postojeći M3 Coupe samo s jednom velikom razlikom; njegova prosječna potrošnja iznosi 11,9 litara na 100 km/h dok je ona Visionova manja od 3,8 litara.

Koeficijent otpora zraka od samo 0,22

Kompletna šasija i podvozje napravljeni su od aluminija a svi prozori i krov od polikarbonatnog staklaKompletna šasija i podvozje napravljeni su od aluminija a svi prozori i krov od polikarbonatnog staklaBitno je smanjenja i emisija ugljičnog dioksida koja na konceptnom vozilu iznosi 99 g/km, što je manje primjerice i od jednog Citroena C1. Tim vrijednostima bavarski proizvođač automobila jasno je pokazao u kojem će smjeru ići razvoj vozila u BMW-om sportskom, M odjelu. BMW Vision je 2+2 kupe koncept dugačak 4,6 metara, širok 1,8 a visok 1,4 metara, Koristeći iskustvima razvijanja aerodinamike iz Formule 1, konstrukturi su postigli koeficijent otpora zraka karoserije Visiona od samo 0,22. Vrata mu se otvaraju prema gore što omoguje vrlo lagan ulazak na sva četiri sjedala, prtljažnik je obujma 150 litara a korisna nosivost 445 kilograma.

Ukupno doseg od 700 kilometara

Kompletna šasija i podvozje napravljeni su od aluminija a svi prozori i krov od polikarbonatnog stakla, tako da Unutrašnjost vozila izgleda izuzetno futurističko, tako da će u slučaju vrlo brzog izlaska Visionana tržište sigurno biti nešto izmjenjenaUnutrašnjost vozila izgleda izuzetno futurističko, tako da će u slučaju vrlo brzog izlaska Visionana tržište sigurno biti nešto izmjenjenatežina automobila iznosi svega 1395 kilograma, što je gotovo 300 kilograma manje od postojećeg M3-a. Ukupni doseg Visiona iznosi oko 700 kilometara, s time da je spremnik dizelskog goriva ima obujam od 25 litara što je dovoljno za doseg od 650 kilometara, a strujni doseg iznosi 50 kilometara. Električni motori smješteni su na prednjoj, odnosno stražnjoj osovini što Visionu omogućuje Visionu pogon na sva četiri kotača kada oba elektromotora rade. Stražnji elektromotor razvija najveću snagu od 33 KS, a na kratko može dati snagu i od 51 KS. Onaj smješten na prednjoj osovini razvija snagu od 80 KS a u periodu od 30 sekundi dostupno je i snaga od 112 KS. U periodu od 10 sekundi moguće je dobiti i snagu od 139 KS.

Punjenje iz kućne utičnice za 2,5 sata

Električne motore napaja ukupno 98 litij-polimer ćelija, koje mogu davati struju od 600 ampera, a maksimalno 30 sekundi čak i 1200 ampera. Baterije se mogu puniti kombinacijom energije dobivene od rada dizelskog motora i korištenja sile kočenja ili punjenjem na strujnu utičnicu. Zbog toga Vision ima dva ulaza za punjenje - jedan za dizel gorivo i drugi za struju. Baterije se pune 2,5 sata izmjenjenim naponom od 230 V iz kućne utičnice ili samo 44 minute iz strujne mreže napona 380 volti. Vision osim toga ima i sustav upravljanja energijom koji koristi razne varijable - senzori za kišu, informacije satelitske navigacije i prilagodljivi sustav načina vožnje - da bi predvidio predstojeće uvjete vožnje kako bi se automobil (i njegovi izvori energije) pripremio za njih.

Vezane vijesti

'Vino je jedan od naših najvažnijih proizvoda'

'Vino je jedan od naših najvažnijih proizvoda'

"Vino je jedan od naših najvažnijih proizvoda, a vina u Međimurju su sjajna" rekao je predsjednik Repulike Ivo Josipović u Štrigovi prilikom posjeta… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika