14.10.2009. / 10:19

Autor: Nacionalova redakcija

Sprega građevinskog kartela i HDZ-a na meti korupcijskog ureda EU-a

Posao počinje izigravanjem zakona o javnoj nabavi, pogodovanim natječajima koji su projektantski, tehnički, tehnološki i troškovnički dogovoreni posebnim uvjetima natječaja, prilagođeni ciljnoj interesnoj skupini (tvrtki, konzorciju) od posebnog političkog povjerenja", stoji tako u pismu

Resor ministrice Marine Matulović Dropulić na meti je europskog antikorupcijskog tijelaResor ministrice Marine Matulović Dropulić na meti je europskog antikorupcijskog tijelaNekoliko zastupnika Europskog parlamenta poslalo je pismo Europskom antikorupcijskom uredu (OLAF) izvješća o sumnji u korupciju u hrvatskim javnim poduzećima, ponajprije u resorima cestogradnje, brodogradnje i javne nabave. Prema pisanju Jutarnjeg lista, iz korenspodencije europarlamentaraca i članova OLAF-a razvidno je kako se istražuje korupcija u tvrtkamama poput Hrvatskih autocesta, Autocesti Rijeka Zagreb i brodogradilišta. OLAF-u su osim dijela natječajne dokumentacije dostavljeni i ugovori HAC-a koji je u posljednjih nekoliko godina sklopio s najvećim kooperantima, od kojih se ponajprije ističu Skladgradnja, Dalekovod i Konstruktor, a pod sumnjom da su te tvrtke tijekom minulih godina hrvatske cestogradnje bile konstantno favorizirane, te poslove dobivale na namještenim natječajima.

Također, iste se tvrtke spominju i u poslovima s drugim javnim tvrtkama poput HEP-a. OLAF je prema mišljenju nekoliko europarlamentaraca dužan istražiti ove tvrtke, ponajprije zbog činjenice što projekte u ovom resoru izravno financira Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD). Jutarnji list piše kako se rezultati istrage mogu očekivati do kraja godine. U pismu se također i spomninje nekoliko imena i slučajeva, pa su tako čelnici OLAF-a upozoreni da istraže poslovne 'veze' između Ministarstva graditeljstva , tvrtke HAC i privatnih građevinskih tvrtki koje predvodi Instiut građevinarstva Hrvatske dr. Jure Radića.

Osim konkretnih veza između javno - privatnih grupacija, u pismu se opisuju i načini na koje se natječaji dobivaju. "Posao počinje izigravanjem zakona o javnoj nabavi, pogodovanim natječajima koji su projektantski, tehnički, tehnološki i troškovnički dogovoreni posebnim uvjetima natječaja, prilagođeni ciljnoj interesnoj skupini (tvrtki, konzorciju) od posebnog političkog povjerenja", stoji tako u pismu, u kojem se navodi i kako svi najzad iz uskog građevinskog kartela imaju korist. "Na natječaj se prijavljuju svi simulirajući tržišnu kurentnost, a nakon postizanja dobre cijene posao rade svi dogovorno, dok se tijekom gradnje investicijska vrijednost i zarada povećavaju naknadnim radovima, ugradnjom zamjenskoga građevinskog materijala, nepotrebnim novim projektantskim rješenjima i sl.", piše u pismu europarlamentaraca. Oni nadalje ističu kako se natječaji koje ne dobiju pripadnici interesne skupne jednostavno ponište, te "kako se vrijednost radova nerijetko povećava preko 30 posto od realne vrijednosti".

Napominju i kako te favorizirane tvrtke zauzvrat imaju obvezu plaćanja političkog sponzorstva.

Vezane vijesti

Mezhibovskij vlasnik 22,7 posto dionica IGH

Mezhibovskij vlasnik 22,7 posto dionica IGH

Institut građevinarstva Hrvatske prodao je investitorima više od 80 milijuna kuna novih dionica, koji su postali vlasnicima 40 posto temeljnoga… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika