16.10.2009. / 19:44

Autor: Hina

Skupština AEA: Izgubljeno 35 tisuća radnih mjesta

"Nikad u proteklih 35 godina nije zabilježen tako drastičan pad vrijednosti, a povratka u 'normalno' stanje neće biti. Mijenjaju se i očekivanja korisnika usluga, a tako će biti i ubuduće", ističe se u priopćenju

Sve više radnika u zrakoplovnim tvrtkama gubi svoj posaoSve više radnika u zrakoplovnim tvrtkama gubi svoj posaoZrakoplovne tvrtke članice Europske udruge zračnih prijevoznika (AEA) tijekom ove godine očekuju 22 milijuna manje putnika nego prošle godine, a tijekom 2009. u tim će aviokompanijama biti izgubljeno 35.000 radnih mjesta, neki su od podataka izneseni u priopćenju sa Skupštine predsjednika AEA održane danas u Dubrovniku.

Čelnici AEA na skupštini su razmotrili aktualno stanje u zrakoplovnoj industriji, pitanja kako odgovoriti na aktualnu krizu koja je rezultirala smanjenjem prometa i prihoda te uništila profitabilnost sektora.

Kako se navodi u priopćenju, glavni direktor Croatia Airlinesa Ivan Mišetić, koji ove godine ujedno i predsjedava Europskom udrugom zračnih prijevoznika, u pozdravnom je govoru iznio jednoglasni stav vodećih predstavnika europskih avioprijevoznika da je aktualno stanje avioindustrije najteže u njezinoj povijesti, a oporavak se još ne nazire. Zbog toga se u srednjoročnom razdoblju očekuju ozbiljne strukturalne promjene u zrakoplovnom sektoru.

"Skupštini su predočeni i podaci koji najbolje pokazuju razmjere aktualne krize. Tijekom 2009. zrakoplovne tvrtke, članice AEA, očekuju 22 milijuna manje putnika nego u 2008. Najveći dio gubitka odnosi se na putovanja u najvišem razredu. Procjena je da će operativni gubitak iznositi 2,9 milijarda eura, što je upola više nego najveći gubitak dosad zabilježen, a on se dogodio u 2001. godini. Tijekom 2009. godini bit će izgubljeno 35.000 radnih mjesta u aviokompanijama članicama AEA, a očekuje se da će se posljedično ugasiti još 60.000 radnih mjesta, koja neizravno ovise o zrakoplovnim tvrtkama", navodi se u priopćenju sa skupštine.

Prenosi se i Mišetićeva ocjena da su dimenzije ovog pada šire nego ikad u povijesti. "Nikad u proteklih 35 godina nije zabilježen tako drastičan pad vrijednosti, a povratka u 'normalno' stanje neće biti. Mijenjaju se i očekivanja korisnika usluga, a tako će biti i ubuduće", ističe se u priopćenju.

Kako se navodi, drastično i bolno rezanje unutarnjih troškova za vrijeme najgore krize koju je industrija ikad doživjela bilo je u opreci s upornim povećavanjem vanjskih troškova pa su tako troškovi koji su izvan kontrole aviokompanija dosegli dvije trećine ukupnih troškova.

Skupština je ponovno pozvala zrakoplovne vlasti da požure s implementacijom već postojeće legislative, koja bi omogućila umjerenije cijene kontrole letenja, aerodromskih pristojbi i naknade za osiguranje, navodi se u priopćenju.

Upozorava se na pružatelje usluga koji se koriste situacijom kao isprikom za neopravdano povećanje cijena i pristojbi te da se Skupština AEA zalaže za zamrzavanje pristojbi zračnih luka i kontrola letenja tijekom krize.

U priopćenju se također ističe kako su zbog pada putničkog prometa zrakoplovne tvrtke ovog ljeta smanjile kapacitete.

"Taj je proces omogućen nakon što su zračne luke odustale od slot pravila pod nazivom use it or lose it, što je temeljna prepreka za kratkoročnu prilagodbu kapaciteta na tržištu", navodi se u priopćenju.

Taj je dogovor na snazi još dva tjedna, a vrlo je važno da se nastavi i u zimskom redu letenja, rekao je Ivan Mišetić.

"Skupština je izrazila razočaranje zbog toga što komisija nije raspravljala o stanju u avioindustriji na sjednici Vijeća ministara prometa 9. listopada, zbog čega se nije pravodobno nastavila rasprava o slot pravilu tijekom zime", ističe se uz ostalo u priopćenju AEA.

Vezane vijesti

EP odobrio sporazum sa SAD-om o dostavi podataka

EP odobrio sporazum sa SAD-om o dostavi podataka

Zastupnici Europskog parlamenta odobrili su u četvrtak na plenarnoj sjednici u Strasbourgu sporazum o dostavi podataka iz EU-a u Sjedinjene Države o… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika