25.10.2009. / 10:01

Autor: Hina

Piloti se zapričali, promašili aerodrom i zabrinuli Washington

Piloti su rekli da su 'žustro raspravljali' i zaboravili prizemljiti zrakoplov, ali i javiti se na uporne pozive kontrole leta

Piloti su se zapričali i promašili aerodrom (Foto:Ilustracija)Piloti su se zapričali i promašili aerodrom (Foto:Ilustracija)Čudni let zrakoplova Airbus A320 američke kompanije Northwest, s kojim je u srijedu na putu od San Diega do Minneapolisa dulje od sat vremena prekinuta radio veza, da bi na kraju preletio krajnju destinaciju za 240 kilometara, pod istragom je saveznih vlasti a izazvao je i zabrinutost Bijele kuće.

Glasnogovornik Bijele kuće Nick Shapiro rekao je u subotu da su visoki dužnosnici administracije bili upozoreni na incident iz tzv. Situacijske sobe Bijele kuće, iz koje se prate sva aktualna zbivanja u SAD i svijetu, izvješćuju u nedjelju mediji u SAD-u.

Shapiro nije rekao da li je predsjednik Barack Obama izviješten o incidentu s 'odlutalim' zrakoplovom.

Northwestov let 118 bio je isključen iz komunikacije s kontrolnim tornjevima na 78 minuta u srijedu navečer.

Zrakoplov, koji je imao 144 putnika i pet članova posade, je tijekom te nedostupnosti radio veze za 240 kilometara preletio Minneapolis, u čiju je zračnu luku sletio tek nakon što su njezini kontrolori leta uspostavili kontakt i vratili ga.

Prije dozvole za slijetanje kontrolori su tražili od pilota Northwestova leta 188 da izvedu određene letne manevre, kako bi se uvjerili da zrakoplov nije otet.

Odiseja leta 188, koji je prekršio osnovnu disciplinu u kokpitu i procedure kontrole leta, potaknula je istragu oko toga jesu li piloti zaspali tijekom leta, jer su im nakon slijetanja alko-testovi bili negativni.

Piloti, kojima su 54 i 53 godine, nakon slijetanja su rekli nadležnim vlastima da su žustro raspravljali oko pitanja tvrtke, pa su "izgubili svijest o situaciji".

Istraga o letu 188 je u početnoj fazi. Nacionalni odbor za sigurnost prometa (NTSB) ispituje podatke s aparata koji snima razgovor u kokpitu, prema kojem će se utvrditi je li umor ili ometanje pilota uzrok incidenta.

U današnjim visoko automatiziranim zrakoplovima piloti obično uključe autopilote ubrzo nakon polijetanja, oslanjaju se na kompjutorsko upravljanje i prilagodbu brzine tijekom leta, te na programe za određivanje putanje za slijetanje, navodi američki tisak.

Tijekom trosatnog leta, kakav je bio let Northwesta od San Diega do Minneapolisa, piloti obično prate instrumente u zamračenom kokpitu, uz ritmični zvuk motora. Istraživanja su pokazala da pod tim uvjetima piloti znaju zadrijemati.

Delta Air Lines Inc., partner Northwesta, objavila je da je suspendirala dvojicu pilota s letačkih dužnosti, da je pokrenula vlastitu istragu, te da surađuje s istražiteljima NTSB-a i Savezne zrakoplovne uprave (FAA).

Obzirom na gustu mrežu radara i tornjeva za kontrolu leta "gotovo je nezamislivo u SAD-u" da putnički zrakoplov bude tako dugo razdoblje izvan kontakta, izjavio je u petak za CNN bivši glavni inspektor FAA za zrakoplovne nesreće Steve Wallace.

Incident s Northwestovim letom 188 u SAD je ponovo otvorio raspravu o radnom vremenu i umoru pilota, te načinima da se spriječi njihov drijemež za vrijeme leta.

Vezane vijesti

Pad zrakoplova u Nigeriji: Nema preživjelih

Pad zrakoplova u Nigeriji: Nema preživjelih

Spasilačke službe nisu pronašle ni jednu preživjelu osobu iz nigerijskog putničkog zrakoplova sa 153 putnika koji se u nedjelju srušio na stambenu… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika