Objavljeno u Nacionalu br. 729, 2009-11-03

Autor: Ante Mihić

PROCVAT zaboravljenog sporta

Četvorka vratila hokej u Zagreb

ČETVORICA BIVŠIH hrvatskih reprezentativaca u hokeju, danas uspješni poduzetnici i članovi Uprave kluba Medveščak Zagreb, zaslužni su za to što su ulaznice za utakmice u zagrebačkom Domu sportova rasprodane tjednima unaprijed

ZALJUBLJENI U HOKEJ
Damir Gojanović, Juraj Sinanović, Markoantonio Belinić i Antonio Zujić, bivši hokejaši a danas
poduzetnici, željeli su na utakmice privući obitelji kojima je dosta nasilja na tribinama, pa tako 30 posto posjetitelja čine
žene, a 25 posto djecaZALJUBLJENI U HOKEJ Damir Gojanović, Juraj Sinanović, Markoantonio Belinić i Antonio Zujić, bivši hokejaši a danas poduzetnici, željeli su na utakmice privući obitelji kojima je dosta nasilja na tribinama, pa tako 30 posto posjetitelja čine žene, a 25 posto djecaDamir Gojanović, Markoantonio Belinić, Juraj Sinanović i Antonio Zujić nekadašnji su hrvatski reprezentativci u hokeju na ledu, a danas uspješni hrvatski poduzetnici te članovi Uprave Kluba hokeja na ledu Medveščak Zagreb. Njih četvorica u središte pozornosti došli su zbog toga jer su upravo oni najzaslužniji što su hokejaški klub Medveščak i njihove utakmice u zagrebačkom Domu sportova postali najveći sportski događaj u Zagrebu.

Euforija koja već dva mjeseca neprekidno traje je fenomen koji već dugo nije viđen na ovim prostorima, a vrlo je malo sportskih natjecanja s toliko gledatelja, i to bez obzira na rezultate Medveščakovih utakmica. Četvorica mladih poduzetnika željeli su oživiti i popularizirati hokej u Zagrebu i Hrvatskoj, ali isto tako dovesti na tribine onu publiku kojoj je dosta primitivizma, nereda i sukoba na sportskim terenima. Koliko je hokej postao omiljen u posljednja dva mjeseca najbolje pokazuje podatak da je Medveščak uspio rasprodati sve dosadašnje utakmice koje su igrane u Zagrebu, ali i činjenica da su karte za utakmice u Domu sportova rasprodane i tjednima unaprijed.


Vrlo je zanimljiv i podatak da od 6000 ljudi koji dolaze na utakmicu čak 30 posto čine žene, a 25 posto djeca. Upravo je to bio cilj vodstva kluba, da privuče obitelji na hokejaške utakmice te da svojim gledateljima omogući da uz hokej uživaju i uz niz popratnih sadržaja, atrakcija i nagradnih igara. Koliko im znači taj projekt i koliko su vezani uz hokej i Medveščak najbolje svjedoči izjava Antonija Zujića: “I danas kada sam u dvorani prilikom predstavljanja igrača poteknu mi suze, jer iako sam sve to doživio u svojoj karijeri, osjećaj da smo u Zagrebu napravili nešto veliko jednostavno u meni probudi sve emocije.” Juraj Sinanović voditelj je financija u građevinskoj tvrtki Trigranit i njemu je kao i ostalim članovima Uprave ideja vodilja bila ljubav prema hokeju. “Očekivali smo interes publike, jer hokej je sport koji privlači ljude diljem svijeta, pa smo znali da ni zagrebačka publika neće ostati imuna na kvalitetne hokejaške utakmice. A opet, nisam očekivao da će se ljudi toliko ‘zapaliti’ za hokej i da će tribine već od prvog kola biti popunjene do posljednjeg mjesta. Ako govorimo o fenomenu, mogao bih reći da je ovo zapravo kulturni revolt svih onih gledatelja na primitivizam koji se događa u nekim drugim sportovima.”

Baš poput njega i Markoantonio Belinić ostao je iznenađen cjelokupnom situacijom koja se događa oko hokeja i Medveščaka, ali potajno se nadao da bi upravo trud njegovih kolega i njega mogao polučiti takve rezultate. “Možda bi bilo prebahato reći da sam očekivao pune tribine na svakoj utakmici, ali sad više ni sam ne znam što bih rekao na sve ovo što se događa oko nas. Nas četvorica jako smo dugo u hokeju i znali smo kako stvari funkcioniraju, ali isto tako morali smo uložiti puno truda da bismo sve postavili na svoje mjesto. Putovali smo u Sjedinjene Američke Države, Kanadu, učili od njihovih stručnjaka, educirali se, gledali smo što su to dobro napravili naši skijaši i rukometaši te ‘posudili’ neke njihove modele rada i dodali svoje. Još uvijek ima nedostataka, koje ispravljamo iz utakmice u utakmicu, ali s obzirom na to da je ovo tek prva sezona Medveščaka u EBEL ligi, smatram da smo napravili dobar posao.

RANKO VUČINIĆ i Ana Petričić Gojanović iz studija PRIredba brinu se za promociju klubaRANKO VUČINIĆ i Ana Petričić Gojanović iz studija PRIredba brinu se za promociju klubaA publika je najbolji dokaz da smo na pravom putu”, rekao je Belinić. Sve se zapravo pokrenulo kada je Medveščak ušao u EBEL ligu, što je automatski značilo ojačavanje kluba i izvan leda. Osim već spomenute četvorke koja se svakodnevno brine o tekućim problemima kluba, vrlo je važan i tim studija PRIredba koji vode Ana Petričić Gojanović i Ranko Vučinić, koji se brinu za odnose s javnošću, promociju kluba i odnose s medijima. Poslove oko ulaznica i odnose s navijačima angažirana je posebna tvrtka uz dvije osobe unutar kluba, a formiran je i kreativni tim koji se brine za sve promocijske aktivnosti i zabavni program tijekom utakmica.

O opremi Medvjeda brine se poseban tim, tzv. equipment manageri, a postoji i osoba zadužena isključivo za brigu o klizaljkama. Sve to pokazuje koliko je posla i truda potrebno za funkcioniranje jednog uspješnog hokejaškoga kluba. Unatoč tome što Dom sportova možda nije najbolje i najljepše zdanje te bi možda u Areni imali i bolje uvjete, više gledatelja, a sigurno i veću medijsku potporu, nijedan od četvorice članova Uprave ne bi mijenjao Dom sportova za Arenu jer vjeruju da je upravo dvorana za 6000 do 7000 ljudi optimalna za sport poput hokeja. Antonio Zujić je kao glavne razloge za to što je hokej postao fenomen naveo sljedeće: “Ključ svega su karakterni igrači i bez obzira na sve nas, publika prepozna istinske igrače, profesionalce i oni su glavni razlog što je Dom sportova stalno ispunjen kada igra Medveščak. Koliko je hokej zaludio ne samo gledatelje, nego i igrače možda će vam najbolje potvrditi podatak da nijedan od današnjih igrača ne želi otići iz Medveščaka. Ne treba zaboraviti da su mnogi od njih igrali u najjačim ligama svijeta, a to najbolje pokazuje koliko je hokej uistinu zapalio Zagreb.”

Zanimalo nas je koliki je Medveščakov proračun i kolika su primanja hokejaša u odnosu na mnoge precijenjene sportske profesionalce u Hrvatskoj, koji su bili kriteriji za dovođenje igrača u klub te kako su oni reagirali na Zagreb, atmosferu i što ih je privuklo da iz mnogo bogatijih sredina dođu igrati u Hrvatsku. “Naš se proračun kreće oko 1,3 milijuna eura na godinu. Kada smo dovodili igrače, željeli smo osobe s karakterom, jer najvažnije nam je bilo da imamo dobru atmosferu u svlačionici i igrače koji imaju motiv i volju odigrati cijelu sezonu na visokoj razini. O kakvim se ljudima radi, najbolje ću vam reći ako spomenem da je veliki broj njih u Medveščak došao za mnogo manje novca nego što su imali u prijašnjim sredinama. Igrači su u Zagreb došli sa svojim obiteljima, vrlo su skromni i nije im ideja vodilja novac. Kada govorimo o iznosima, oni nisu veliki, i igrači godišnje zarađuju maksimalno 35.000 eura, što je u odnosu na druge sportove, kao što su nogomet ili košarka, izrazito skroman novac. Oni ne pate od glamura, nisu zvijezde koje traže posebnu pažnju i jedino im je bitno da mogu uživati u hokeju i šetnjama gradom. Pridobili smo ih tako da smo svakom igraču pristupili na individualan način, omogućili smo im poseban status i oni su to osjetili i to je razlog zbog čega mnogi danas razmišljaju da u Zagrebu ostanu i nakon igračke karijere”, rekao je Markoantonio Belinić.

Prema njegovim riječima igračima imponira medijska pozornost i euforija koja se u posljednje vrijeme stvorila oko njih, ali nisu opterećeni takvim razvojem događaja nego su jednostavno sretni što su svojim igrama pridonijeli popularizaciji hokeja te što su njihove utakmice postale dio zagrebačke svakodnevice. “Pomogli su mi i moji prijatelji u Kanadi, koji su u svojim novinama, na svojim utakmicama promovirali Medveščak i uvelike pomogli da se pročuje o jednom hokejaškom projektu u Hrvatskoj. Veliki utjecaj na ovaj projekt imali su i NHL-ov agent David Imonti, predstavnik Toronto Maple Leafa Jeff Jackson, Phil Orešković te Douglas Bradely, direktor hokejaških operacija u Medveščaku, koji su pomogli u traženju i dovođenju igrača, ali isto tako i u medijskoj promociji hokejaškog kluba Medveščak te grada Zagreba. Ovaj projekt osmišljen je i da pomogne razvoju hrvatske hokejaške reprezentacije zato ne začuđuje što smo doveli mnoge igrače koji imaju hrvatske korijene i koji ozbiljno razmišljaju da zaigraju za hrvatsku reprezentaciju. Svi oni oduševljeni su zagrebačkom publikom, a ako uspijemo Prpicha, Hecimovicha i Serticha pridobiti da igraju za reprezentaciju, mogla bi Hrvatska imati momčad koja će se boriti za nastup na zimskim Olimpijskim igrama u Sočiju 2014. godine”, rekao je Belinić.

NA HOKEJAŠKE utakmice u Dom sportova dolaze i cijele obitelji, ohrabrene činjenicom da na njima nema nasiljaNA HOKEJAŠKE utakmice u Dom sportova dolaze i cijele obitelji, ohrabrene činjenicom da na njima nema nasiljaKoliko je to opsežan posao možda najbolje pokazuje podatak da je u klub doveden veliki broj igrača iz Kanade, SAD-a, Japana, Slovenije i Austrije te da je svim tim igračima trebalo omogućiti vrhunske uvjete za treniranje, igranje, ali i svakodnevni život. U Medveščak su ove godine došli mnogi koji su igrali u NHL-u, najjačoj hokejaškoj ligi na svijetu, ali mnogo je i onih koji su hrvatskog podrijetla, pa im je i to bio motiv da dođu u Zagreb. Najveći broj igrača je iz Kanade ili SADa, što je i logično jer u tim zemljama se igra najjača hokejaška liga na svijetu, ali mnogo je i igrača koji u Europi traže svoju priliku za dokazivanje i nastavak profesionalne karijere. U Medveščak su tako došli Kanađani Alan Letang, Conrad Martin, Robby Sandrock, John Hecimovich, Mike Ouellete, Mike Prpich i Brad Smyth, te Amerikanci Chris Powers, Andy Sertich, Aaron Fox i T. J. Guidarelli. U Medveščaku igraju i Slovenac Robert Kristan, Slovak Miroslav Brumerčik, a i trener Enio Sacilotto došao je iz Kanade.

Zanimljivo je da vrijednost svih igrača koji nastupaju za Medveščak ne smije prijeći 60 bodova, što je određeno pravilnikom EBEL lige, a svaki pojedini igrač može vrijediti ovisno o svojoj kvaliteti od 0,5 do 4 boda. Stoga ako bude želio dovesti nove igrače, Medveščak će morati otpustiti neke postojeće igrače, a prema riječima članova Uprave mnogi su od njih toliko vezani za Zagreb da ne znaju kako bi im uručili otkaz te da će momčad mijenjati tek u slučaju velike serije loših rezultata.

Vezane vijesti

Hokejaši Medveščaka u rujnu u pulskoj Areni

Hokejaši Medveščaka u rujnu u pulskoj Areni

U rujnu ove godine hokejaši zagrebačkog KHL Medveščak u rimskom amfiteatru u Puli odigrat će dvije hokejske utakmice u sklopu regionalne lige EBEL. U… Više

Komentari

registracija
3/7/09

GLAVNISUDAC, 05.11.09. 00:31

Interesantan članak, čak i dopadljiv


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika