Objavljeno u Nacionalu br. 730, 2009-11-10

Autor: Plamenko Cvitić

OBRAT na Stojedinici

Kriza natjerala Radio 101 na radikalne promjene

POPULARNI zagrebački radio ima novo vodstvo, a velika kadrovska promjena rezultat je nezadovoljstva suvlasnika i djelatnika čelnim ljudima koji su stvorili financijske probleme i lošu slušanost

POVRATAK ZA
SPAS RADIJA 101 Drago Perić (sjedi) novi je predsjednik
uprave koji će pokušati riješiti financijsko stanje, a Igor Tomljanović kao direktor programa pokušat će promijeniti program koji je isti već 15 godina; obojica su
godinama radili na Stojedinici, a sad su se
vratili kako bi pomogli radijuPOVRATAK ZA SPAS RADIJA 101 Drago Perić (sjedi) novi je predsjednik uprave koji će pokušati riješiti financijsko stanje, a Igor Tomljanović kao direktor programa pokušat će promijeniti program koji je isti već 15 godina; obojica su godinama radili na Stojedinici, a sad su se vratili kako bi pomogli radijuZagrebački Radio 101, popularna Stojedinica, odnedavno ima novo vodstvo. U četvrtak, 29. listopada, u Zagrebu je održana izvanredna skupština na kojoj je 75 suvlasnika radija smijenilo dugogodišnjeg predsjednika uprave Darija Duspera, a dotadašnja glavna urednica, odnosno direktorica programa Tamara Pavlica, još je prije mjesec dana podnijela ostavku. Na njihova mjesta, u dvočlanu upravu imenovana su dvojica nekadašnjih novinara Stojedinice: 49-godišnji Drago Perić novi je predsjednik uprave, a 42-godišnji Igor Tomljanović preuzeo je funkciju direktora programa.

Velika kadrovska promjena na čelu poznate zagrebačke radijske postaje rezultat je duljeg nezadovoljstva suvlasnika i djelatnika dotadašnjim čelnim ljudima, koji su radio vodili dugi niz godina, ali u tom razdoblju nisu postigli dobre rezultate. To se pogotovo osjetilo posljednjih godinu dana, kad je svjetska financijska kriza utjecala i na poslovanje radija koje danas ima ozbiljne financijske probleme. Iako nitko od djelatnika radija ne želi javno govoriti o problemima unutar kuće, mnogi su vrlo nezadovoljni time što je posljednjih godina Radiju 101 pala slušanost te se po anketama nadmeće s Otvorenim radiom i Radio Sljemenom za drugo i treće mjesto. Dodatni uteg postaji su i nagomilani dugovi koje je donedavna uprava dugo zanemarivala.


Unatoč svemu tome, novi čelnici Stojedinice su optimisti koji vjeruju da će svojim ponovnim dolaskom na radio osvježiti medij koji je, prema mišljenju mnogih, posljednjih godina “živio na staroj slavi”. Razloge za optimizam Perić i Tomljanović pogotovo vide u tome što je, unatoč dugogodišnjoj zapuštenosti, Radio 101 još uvijek snažan medijski brand sa značajnim brojem iznimnih suradnika kojem njih dvojica mogu donijeti novu vrijednost iskustvom i znanjem koja su stjecali izvan radija. Novi čelnik Stojedinice, 49-godišnji Drago Perić, na Radiju 101 počeo je raditi 1985. i u devet godina ondje je bio koordinator, urednik redakcije kulture i informativnog programa,producent kazališnih predstava, izložbi i događanja. Neko vrijeme predavao je i u jednoj riječkoj srednjoj školi i držao kolegij uvod u filozofiju na Evangeličkom fakultetu. S Radija 101 otišao je 1994. kad je postao direktor produkcije kuće Tuna film, a 1996. osnovao je vlastitu propagandnu agenciju TF Marketing, u kojoj je bio suvlasnik i direktor sve do 2005. U ljeto te godine napustio je TF Marketing i osnovao novu agenciju Kreativni razred, gdje je do prošlog tjedna radio kao direktor.

U razgovoru za Nacional Perić je objasnio razloge svog ponovnog angažmana na Radiju 101: “Naš radio godinama nije radio na svom proizvodu. Kad je 1996. bio legendarni prosvjed na Trgu, imali smo fantastičnu podršku građana, ali to se nije iskoristilo i to je velik poslovni promašaj. Na žalost, otada se radio gotovo uopće nije mijenjao, nego je konzervirao tadašnje stanje, što je dovelo do zapuštenosti i financijskih problema. Zato moramo što prije uvesti nove emisije, drukčiju medijsku prezentaciju i privući i mlađe slušatelje. U poslovnom smislu, u sljedeća dva-tri mjeseca napravit ćemo rebranding i redizajn Stojedinice, što obuhvaća novu programsku shemu i lansiranje internetske stranice”, kazao je Perić. On je bio jedan od mnogih koji je posljednjih godina bio nezadovoljan stagnacijom medija što je nekoć bio na glasu kao najbrži i najaktualniji, a otad je većina suvlasnika radija zaključila isto. “Iznimno mi je drago što se Igor i ja na radio nismo vratili pukim preglasavanjem. Za naše imenovanje glasalo je 66 posto suvlasnika, dvotrećinska većina. To najbolje pokazuje da postoji velik interes za promjene, jedino je trebalo vidjeti tko će dobiti priliku da provede te promjene. Učinilo mi se da ova kriza stvara ozbiljnu priliku, pravi izazov”, istaknuo je Perić.

BIVŠI PREDSJEDNIK UPRAVE Radija 101 Dario Dusper s bivšom direktoricom programa Tamarom PavlicomBIVŠI PREDSJEDNIK UPRAVE Radija 101 Dario Dusper s bivšom direktoricom programa Tamarom PavlicomOno što je u većini drugih medija glavni urednik, na Stojedinici se oduvijek naziva “direktorom programa”, čime se uvijek dodatno isticala neovisnost novinara čak i unutar vlastite medijske kuće. Tu funkciju od prošlog tjedna preuzeo je 42-godišnji Igor Tomljanović. On je na tadašnjem Omladinskom radiju počeo raditi još 1989. godine, isprva u redakciji kulture kao novinar i filmski kritičar. U gotovo deset godina Tomljanović je na Stojedinici bio urednik nekoliko emisija i redakcije kulture, a početkom 2000. otišao je u Globus na poziv Mirka Galića, tadašnjeg glavnog urednika tog tjednika. Ondje je isprva bio redaktor i filmski kritičar, a poslije i urednik raznih rubrika. Godine 2003. otišao je u izdavačku kuću Sanoma Magazines, gdje je bio glavni urednik televizijskog tjednika TV Story. Dvije godine kasnije taj je tjednik doživio redizajn i rebranding iz kojeg je nastao Stars, tinejdžerski gossip tjednik s TV programom. 2008. godine Tomljanović je napustio Stars i na poziv Borisa Trupčevića prešao je u Styrijin Poslovni dnevnik, gdje je godinu dana bio pomoćnik glavnog urednika.

O povratku na Radio 101 Tomljanović ističe da želi primijeniti iskustva koja je stekao u drugim redakcijama kako bi osnažio medij na kojem je počeo svoju novinarsku karijeru: “Želimo pretvoriti radio u multimedijalnu kuću jer se u proteklih deset godina to propustilo napraviti. Moglo se mnogo više. Doduše, sad možda i nije najsretnije vrijeme za takvu vrstu razvoja, ali u bližoj budućnosti definitivno planiramo ići u tom smjeru. Već sad istovremeno radimo na novoj programskoj shemi i na novom webu, a u budućnosti ćemo se sigurno širiti i na video, jedino još ne znamo hoće li to biti IPTV ili linearna televizija. Imamo velike planove i za izdavaštvo, kroz knjige a možda i kroz neke magazine. Radio 101 je još uvijek jak medijski brand i to trebamo iskoristiti i proširiti se i na druge djelatnosti”, kaže Tomljanović.

Dok će se Drago Perić u mjesecima koji slijede najviše baviti reorganizacijom radija i rješavanjem financijskih problema, Igor Tomljanović preuzet će brigu za promjene u sadržaju popularne Stojedinice: “Program radija petnaestak godina nije mijenjan, radi se po istoj staroj špranci. Mi smo svjesni da je naš program naš proizvod i moramo ga mijenjati ako želimo nekud ići. Ne možemo zauvijek prodavati jednu te istu stvar. Program što prije mora postati fleksibilniji i atraktivniji. Stojedinica je nekoć, osim po neovisnom informativnom programu, bila poznata i po izvrsnom zabavnom programu, i to moramo ponovno pokrenuti. Trenutačno je radio zagušen govornim emisijama. Svatko koga zaustavite na cesti reći će vam da se puno priča, da nema muzike, da je suhoparno, dosadno. Moramo učiniti promjene u glazbi a govorne emisije učiniti jednostavnijim i kraćim. Radio 101 je jedan od rijetkih zaista slobodnih medija, mi nemamo vlasnika koji nas stišće, nismo u korporacijama, nedovoljno smo dosad iskoristili taj prostor slobode u političkom smislu. Bit ćemo još neposredniji i radikalniji, otvoreniji prema potrebama slušatelja.”

Ipak, kao i u mnogim drugim medijima u Hrvatskoj, i na Radiju 101 postoji problem s kadrovima, o čemu Tomljanović kaže: “Stojedinica je oduvijek imala program sličan javnom radiju poput Hrvatskog radija, s puno društvenih funkcija i govornog programa, a to je financijski i produkcijski jako zahtjevno. S tim da Hrvatski radio plaća država, a mi se financiramo isključivo od marketinga. Ipak, nećemo postati tzv. glazbeni radio, koji se svodi na dva kompjutora, dva muzička urednika i dva voditelja. Pogon je sam po sebi bio prenapregnut, jer je 57 zaposlenih a sa honorarcima ta brojka seže do 117 ljudi. Kriza je razgolitila stvari i programski i poslovno ćemo brzo reagirati." Što se tiče prigovora kako se sad vraćaju na Stojedinicu nakon što su je napustili prije mnogo godina, Tomljanović kaže: “Ako i nismo radili na radiju proteklih godina, to ne znači da nam je manje stalo. Možda smo mi koji nismo radili na radiju bolje vidjeli problem nego ljudi koji su bili zaposleni, jer su oni, uostalom, imali dvostruki interes - zaposlenik i suvlasnik nekad mogu biti u sukobu interesa. Budući da su i ljudi koji danas rade na radiju suglasni da su potrebne bitne promjene, bitnog sukoba zapravo i nema.”

Vezane vijesti

Posljednji pokušaj dokapitalizacije Radija 101

Posljednji pokušaj dokapitalizacije Radija 101

Radio 101 u stečaju pokušat će još jednom kroz dokapitalizaciju pronaći novog vlasnika, po početnoj cijeni od šest milijuna kuna, a ako i to propadne… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika