30.11.2009. / 09:24

Autor: Martina Čizmić

Slovenija se priprema za nove vinjete: Umjesto narančastih dolaze plave

Bez obzira na povećanje cijene vinjeta, EK je očito zadovoljna slovenskim rješenjem jer je europski povjerenik za promet Antonio Trajano najavio da će EK prekinuti pokrenuti postupak protiv Slovenije

Vinjete za 2010. godinu su plave boje (Foto: Dars.si)Vinjete za 2010. godinu su plave boje (Foto: Dars.si)

Od 1. prosinca u Sloveniji će biti moguće kupiti nove vinjete za 2010. godinu, dok će se dosadašnje prestati prodavati.

Osim godišnje vinjete koja će za sljedeću godinu biti plave boje, vozači će moći kupiti i tjedne te mjesečne vinjete.

Prema posljednjim procjenama slovensko poduzeće za upravljanje autocestama Dars do kraja godine trebao bi zaraditi 130 milijuna eura samo od cestarina. Do sada su, u prvih devet mjeseci prikupili 177,7 milijuna eura.

Vinjete odlaze u povijest 2014.

Zanimljivo je da slovenska Vlada već izrađuje plan ukidanja vinjeta i zamjene takvog načina naplate cestarine elektronskim. ECS bi trebao postati dostupan svima 2012. godine, a 2014. bi trebao postati i jedino sredstvo plaćanja cestarine na Slovenskim autocestama.

Podsjetimo, Slovenija je 1. srpnja 2008. godine uvela dvije vrste vinjeta - polugodišnje i godišnje. Koliko god je to odgovaralo Slovencima, turisti su se bunili ističući kako moraju platiti kao da pola godine koriste slovenske autoceste iako samo prolaze jedan ili dva puta.

Zato je Europska komisija čak pokrenula postupak protiv Slovenije i prisilila ju da promijeni vinjetni režim. Tako je 1. srpnja ove godine Slovenija uvela i tjedne te mjesečne vinjete, ali je istovremeno i podigla cijene vinjeta.

Bez obzira na povećanje cijene vinjeta, EK je očito zadovoljna slovenskim rješenjem jer je europski povjerenik za promet Antonio Trajano najavio da će EK prekinuti pokrenuti postupak protiv Slovenije.

Vezane vijesti

3. maj preuzimaju Fondovi, Uljanik i Tankerska plovidba

3. maj preuzimaju Fondovi, Uljanik i Tankerska plovidba

Vlada se za nastavak privatizacije riječkog brodogradilišta 3. maj odlučila osloniti na Fondove gospodarske suradnje i domaće brodare, Uljanik i… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika