02.12.2009. / 15:25

Autor: Hina

Hlipo indeks: Pad poslovnog optimizma drugi mjesec za redom

Pad je podjednak i u zadovoljstvu trenutačnom situacijom kao i u očekivanjima u idućih šest mjeseci, navodi se u izvještaju o Hendal-Liderovom indeksu Hlipo za studeni

Poslovni optimizam u Hrvatskoj opadaPoslovni optimizam u Hrvatskoj opadaIndeks poslovnog optimizma - Hlipo pao je i u studenom, drugi mjesec za redom i iznosi 76,9 postotnih bodova, što je 9,2 postotna boda manje nego prošli mjesec.

Pad je podjednak i u zadovoljstvu trenutačnom situacijom kao i u očekivanjima u idućih šest mjeseci, navodi se u izvještaju o Hendal-Liderovom indeksu Hlipo za studeni.

Velikom padu indeksa ponajviše je pridonio sektor turizma u kojemu je indeks dosegnuo najnižu razinu od početka mjerenja i u studenome iznosi tek 72 postotna boda. Razlog tome padu leži u niskim očekivanjima od poslovanja u idućih šest mjeseci (53,8 postotnih bodova), dok je zadovoljstvo trenutačnom situacijom još na razini iznad 90 postotnih bodova.

Pad optimizma zbog smanjenja domaće proizvodnje

Pad optimizma vidljiv je i u sektoru proizvodnje, i to za 8,7 postotnih bodova, a na taj je pad najviše utjecao pad zadovoljstva trenutačnom situacijom.

Do kraja ove i u prvoj polovini sljedeće godine nepovoljan utjecaj na kretanje industrijske proizvodnje imat će smanjenje domaće potrošnje kao posljedica smanjenja ili stagnacije raspoloživog dohotka kućanstava, ali i zbog očekivanog smanjenja javne potrošnje, ističu iz agencije Hendal i poslovnog tjednika Lider.

U odnosu na listopad sektor građevinarstva ponovno pokazuje znakove pesimističnog poslovanja. Na mogući oporavak tog sektora ukazuje jedino podatak da je vrijednost novih narudžbi u drugom tromjesečju 2009. porasla za 37,1 posto u odnosu na isto razdoblje 2008. pa se može očekivati rast optimizma u tom sektoru početkom drugog tromjesečja iduće godine kad se počnu ostvarivati te narudžbe.

Rast optimizma jedino u sektoru trgovine

Sektor prijevoza i usluga je u studenome ostao na istoj razini zadovoljstva trenutačnom poslovnom situacijom kao i prošli mjesec, dok su očekivanja pala 11,9 postotnih bodova.

Zadovoljstvo trenutačnom situacijom dolazi ponajviše od poslovnih subjekata koji se bave telekomunikacijama zbog nadolazećih blagdana i veće potrošnje telekomunikacijskih usluga.

Jedini sektor koji bilježi rast Hlipo indeksa je trgovina, a taj rast, kako se objašnjava, je očekivan s obzirom da se bliži sezona darivanja i velikih shoppinga.

Rast optimizma u tom sektoru rezultat je samo očekivanog porasta prodaje tijekom blagdana, pa nije vjerojatno da će taj sektor dugo ostati u optimističnom raspoloženju i u idućoj godini, zaključuje se u priopćenju o Hendal-Liderovom indeksu poslovnog optimizma.

Istraživanje Hlipo indeksa temelji se na anketi 400 velikih, srednjih i malih tvrtki u proizvodnji, graditeljstvu, trgovini, prijevozu i uslugama i turizmu. U anketi se čelnike poduzeća pita kako ocjenjuju trenutnu poslovnu situaciju i poslovnu situaciju u narednih šest mjeseci.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika