03.12.2009. / 10:40

Autor: Nacionalova redakcija

Više od farbanja: Žužulima milijuni za usjeke koje nisu napravili?

Nadležnim je istražiteljima sumnjiv slučaj širenja usjeka kraj kolnika ceste u smjeru Zagreba. Za taj je posao uredno i do kraja plaćena Skladgradnja, a sporno je što posao nije sasvim i napravljen

Nakon što je otkriveno da je tvrtka Skladgradnja na čelu sa braćom Žužul po iznimno nerealnoj cijeni bojala tunele i na Autocesti Zagreb-Rijeka, u javnosti su izašli na vidjelo novi sumnjivi angažmani ove male kooperantske tvrtke. Prema pisanju Novog lista, policija i USKOK istražuju još jedan Skladgradnjin posao, napravljen također za Autocestu Rijeka-Zagreb.

Naime, nadležnim je istražiteljima sumnjiv slučaj širenja usjeka kraj kolnika ceste u smjeru Zagreba. Za taj je posao uredno i do kraja plaćena Skladgradnja, a sporno je što posao nije sasvim i napravljen. Priča počinje 2005., negdje u vrijeme kada jedan od danas glavnih osumnjičenika za kriminal u HAC-u Jurica Prskalo dolazi na mjesto predsjednika Uprave ARZ-a. Skladgradnja se tada uključila u posao izgradnje punog profila od Kikovice do Stare Sušice. Preciznije, tvrtka Žužulovih dobila je posao širenja, odnosno pomicanja usjeka od kolnika ceste na udaljenost od pet metara. Posao su naravno dobili bez natječaja, kao podizvođači, a zahvaljujući činjenicama da su ih svi veći izvođači radova angažirali za svoje kooperante, oni su posao proširivanja radili na cijelom potezu od Stare Sušice do Grobnika.

Posao je naplaćen ali nije napravljen

Kako piše Novi list, čija se novinarska ekipa nekoliko godine nakon radova otišla uvjeriti što je to Skladgradnja napravila, rezultat je porazan, jer je širina usjeka gotovo u pravilu i svugdje manja od pet metara. Posao postaje još sumnjiviji zbog iskaza količina materijala, kojeg je tada odobrio ARZ. Radi se naime o 379.475 kubika nasipa i 521.795 kubika iskopa za dionice Oštrovica - Vrata, Vrata - Delnice i Delnice - Kupjak. Ta količina odgovara količinama koje su predvidjeli projektanti. Dakle, posao je naplaćen, ali nije napravljen. Barem ne kako treba. Ukoliko policija i druga nadležna tijela u svojoj istrazi ustanove da u ovom konkretnom slučaju barem trećina posla nije učinjena do kraja, šteta bi bila oko 20 milijuna kuna.

No, to nije sve u ovoj priči. Naime, iako je odabrana i pritom izdašno plaćena, Skladgradnja uopće nije radila ovaj posao. Oni su angažirali drugu tvrtku da to radi umjesto njih. Ime tvrtke je Euro Construct, vlasnik je Ive Žužul. Zanimljivo, ova tvrtka uopće nije smjela raditi ovaj posao, jer nisu imali dopuštenje od ARZ-a. Svoj obol u legaliziranju ovog mutnog posla imali su i nadležni nadzorni inženjeri. Naime, kao i u svim građevinskim poslovima, i ovdje su se radila izvješća, koje su dijelom potpisivali i inženjeri. Oni su vjerojatno pod pritiskom potpisali da iskopi odgovaraju projektnim rješenjima.

Vezane vijesti

USKOK ih sumnjiči za kriminal, a s državom ugovorili poslove teške 900 mil....

USKOK ih sumnjiči za kriminal, a s državom ugovorili poslove teške 900 mil. kuna

Da USKOK-ove istrage ne moraju nužno uvijek biti pogubne po poslovanje tvrtke najbolje pokazuje primjer građevinske tvrtke Skladgradnja grup u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika