04.12.2009. / 07:31

Autor: Nacionalova redakcija

Država izgubila 2 milijarde kuna u poslu s Dalekovodom: Ispituje se i uloga Jure Radića

Istražuje se i privatizacija Dalekovoda, čije najveće kontroverze datiraju iz 1998. kada se projektantsko poduzeće IGH na temelju ugovora s Ministarstvom razvitka i obnove domoglo 50 posto nominalne vrijednosti tvrtke Dalekovod

Direktor Dalekovoda Luka MiličićDirektor Dalekovoda Luka MiličićDržavno odvjetništvo i policija ovih će dana objaviti rezultate istrage o Dalekovodu d. d., građevinskom poduzeću koje je s državnim tvrtkama u tri godine ugovorilo poslove vrednije od milijardu eura, piše Jutarnji list.

Istražuju se dva slučaja i privatizacija tvrtke. Dalekovod je za gradnju trafostanica na autocesti Zagreb - Split HAC-u naplatio milijardu kuna. Predsjednik uprave Luka Miličić tvrdio je da taj novac nije bio naplaćen samo za trafostanice, već i za opremanje tunela, dok su sudski vještaci dokazali da ukupni radovi nisu vredniji od 150 milijuna kuna.

HAC izgubio 700 milijuna kuna

HAC prodaje trafostanice HEP-u za 300 milijuna kuna, čime je HAC izgubio približno 700 milijuna kuna. I HEP je izgubio jer je, prema procjeni sudskih vještaka, platio 300 milijuna kuna nešto što vrijedi 150 milijuna kuna.

Sporna je i nabava struje. Dalekovod je zaradio na prošlogodišnjem gubitku HEP-a. Prema nekim procjenama, HEP je izgubio približno milijardu kuna. Kupio je struju po najskupljoj cijeni od 80 eura, a prodao je šibenskom TLM-u za 41 euro, koji je po istoj cijeni struju preprodao mostarskom Aluminiju. Zaradio je Dalekovod kao suvlasnik TLM-a i Aluminija.

Kako otkriva Jutarnji list, istražuje se i privatizacija Dalekovoda, čije najveće kontroverze datiraju iz 1998. kada se projektantsko poduzeće IGH na temelju ugovora s Ministarstvom razvitka i obnove domoglo 50 posto nominalne vrijednosti tvrtke Dalekovod.

Uloga Jure Radića

Ugovor se temeljio na isporuci materijala i izvedbi građevinskih radova kod donacijske obnove kuća Hrvata u Bosni i Hercegovini. U to je vrijeme resorni ministar bio Jure Radić, inače jedan od kasnijih suvlasnika i današnji predsjednik uprave IGH Instituta. Njegovom je odlukom posao dobio IGH, a oni su ga dali podizvođaču - tvrtki Astra International turizam i trgovina d.o.o.


Predsjednik Nadzornog odbora Astre tada je bio Petar Đukan, drugi suvlasnik i tadašnji predsjednik uprave IGH. Vlasnik Astre Tit je Konstruktor Inženjering, splitska tvrtka iz građevinskog konzorcija bliskog IGH, čiji je predsjednik uprave Željko Žderić u kumskim odnosima s Jurom Radićem.

Kako potvrđuje i izvješće državne revizije o privatizaciji Dalekovoda iz 2003, IGH je vlasnikom polovice dionica Dalekovoda postao zahvaljujući ministru Juri Radiću, koji se istovremeno zatekao u ulozi poslodavca i investitora u obnovi hrvatskih kuća na prostorima Federacije BiH.

Vrijednost tih radova prema izvješću revizije iznosila je 9.055.250 njemačkih maraka, što je činilo točno 50 posto nominalne vrijednosti Dalekovoda. IGH danas više nije suvlasnik Dalekovoda, piše Jutarnji list.

Istražuje se i Tipurić

Sukob interesa dogodio se i kod druge privatizacije Dalekovoda koju je osmislio dekan ekonomskog fakulteta Darko Tiupurić, koji se također nalazi pod istragom DORH-a i policije.

U toj se privatizaciji dekan zagrebačke Ekonomije pojavljuje u ulozi 'stručnog konzultanta', investitora i prodavca, a i suvlasnika Zagrebačke burze. To potvrđuje i izvješće Državne revizije iz 2003, po kojem je tvrtka Credos d.o.o., čiji je vlasnik bio Tipurić, autor privatizacijskog elaborata i vlasnik drugog po veličini dioničkog udjela sa 5,2 posto dionica Dalekovoda.

U kolovozu 2003., kada je revizija i provedena, veći udio od Credosa imala je samo tvrtka CTG d.o.o. i on je iznosio 9,8 posto. Danas se Tipurićev Credos d.o.o. više ne spominje među većim dioničarima, ali zato tvrtka CTG d.o.o. raspolaže najvećim dioničkim udjelom od 15,6 posto, što je jednako zbiru dionica Dalekovoda koje su posjedovali Credos i CTG d.o.o. 2003. godine

Vezane vijesti

Posljednji kredit HEP-u za pokrivanje gubitaka

Posljednji kredit HEP-u za pokrivanje gubitaka

Vlada je na današnjoj sjednici odobrila Hrvatskoj elektroprivredi (HEP) podizanje kratkoročnog kredita od 400 milijuna kuna za pokrivanje gubitaka u… Više

Komentari

registracija
23/1/07

boltek, 04.12.09. 09:10

Mislim da je krajnje vrijeme da sekrene na one koji mudro šute. Dropulička + IGH + Radić
Tada će se urušiti sve.


registracija
9/9/09

thor, 04.12.09. 09:44

pa zar nema dreka u državi u koji nije duboko uronjen darko tipurić?! taj je tip čisto ordinarno zlo!


registracija
27/8/09

Lujo1, 04.12.09. 10:36

Mislim kak je sad riješena enigma radićevih "patenata" koje je donesel iz USA i velikodušno "poklonil" RH. Čini se kak se radi o "patentima" iz područja lopovluka, korupcije, prijevara svake vrste i sličnim uradcima. A bajić naravno niš ne vidi, niš ne čuje i niš ne zna. Valjda je i to jedan od jurinih "patenata"!


registracija
19/5/09

Pravo, 04.12.09. 11:18

J. Radić genijalni graditelj mostova.

1) Svi smo već zaboravili Radićev fiasco s Masliničkim mostom. To sve prolazi nakažnjeno u RH jer smo mi zemlja bez ODGOVORNOSTI. Radić umjesto da obnovi stari Maslinički most sagrađen 1962? napravio je svoj ljepi most koji služi samo kod ljepog vremena. Stari most ide prema visokoj stjeni koja štiti automobile od bure i ulazi se u tunel. Radić to nije shvatio. Kad su pčeli letiti automobile s njegovog ljepog mosta-onda se je obnovio stari most za 1/10 cjene. Kad sam pred nekoliko godina gledao tu sramotu 2 velebna skupa mosta jedan do drugoga na 1km , 80m iznad mora – nema kuće, nema ljudi ni stabla samo po koji automobili. RH je jedina zemlja na svjetu gdje se takve stvari događaju i to bez da se odgovara zato.
2) Most PELJEŠAC je još veća sramota. J.Radić i njegovi i Sander su kupili X-1'000'000 m2 terana baš na tom djelu gdje će doći most- naravski po smješno niskoj cjeni. Kad bude sagrađen most onda će cjena terena porasti za 100 puta. Tako će Radić i njegovi opet zaraditi milijarde a siromašni građani će financirati jednu bezmislicu – prihodi od mosta neće platiti niti održavanje farbanje mosta. Koja će biti konačna cjena 900 Milj.Euroa i više. I to sve bez javnog natječaja kako je Radić to već naučio. S gradnjom tog mosta treba se završiti odmah i za uvjek. Pogledajmo što se dogodilo u DUBAJU. Kad bi se počelo kopati po njegovom IGH svašata bi se našlo


registracija
27/10/09

buongiorno, 04.12.09. 11:36

Konačno do samog vrha: ZAPLIJENIT IMOVINU i dati ovim jadnicima koji bez posla i plaće očjajavaju na ulicama


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika