Objavljeno u Nacionalu br. 734, 2009-12-08

Autor: Marko Biočina

GLOBALNI LIDER ZAŠTITE VOZILA

Ličanin zaradio milijune eura na protuprovalnom sustavu Zeder

ZEDER se prodaje u 30 država svijeta

IZUMITELJ ZEDERA
Zdravko Rajačić nekoć se bavio proizvodnjom strojeva za obradu mlijekaIZUMITELJ ZEDERA Zdravko Rajačić nekoć se bavio proizvodnjom strojeva za obradu mlijekaVlasnici motornih vozila godišnje na globalnoj razini potroše više stotina milijuna američkih dolara na sigurnosne protuprovalne uređaje. Značajan dio tog rastućeg tržišta namjerava osvojiti Zdravko Rajačić, inženjer strojarstva podrijetlom iz Brinja, koji je prije nekoliko godina konstruirao Zeder, trenutačno najefikasniji model mehaničke zaštite od krađe automobila dostupan na hrvatskom tržištu.

Radi se o specijalnoj bravi izrađenoj od titana koja se montira na vratilo volana i time lopove onemogućava da upravljaju vozilom koje namjeravaju ukrasti. Rajačić, koji već godinama živi u inozemstvu i bavi se proizvodnjom proizvodne opreme za mljekarsku industriju, na ideju takvog sustava došao je nakon što je i sam bio suočen s krađom automobila. Nakon nekoliko jednostavnijih proizvoda, konstruirao je i patentirao Zeder, te s njim ostvario značajan tržišni uspjeh.

Danas se njegov proizvod prodaje u 30-ak država svijeta, a prema njegovim riječima dosad je u svijetu prodano više od 200 tisuća primjeraka. Rajačić kaže kako je ključ njegova uspjeha, osim kvalitete samog proizvoda, činjenica da je Zeder homologiran u 25 država Europske unije i da mu je izdan certifikat kvalitete ISO:9001: “U stručnim krugovima smatra se kako su potpuno sigurni oni sustavi koje lopov ne može onesposobiti u roku od 5 minuta. Kad sam krenuo u konstrukciju svog sustava, upravo to mi je bio cilj, uz to da bude lagan i jednostavan za montažu.

Poseban izazov bilo je patentiranje proizvoda, osobito zato što se u državama istočne Europe i Azije, koje su tradicionalno najbolje tržište za takve sustave, intelektualno vlasništvo gotovo uopće ne poštuje. Na kraju sam se ipak uspio izboriti za globalni patent, čime sam se zaštitio od plagiranja. To je bilo osobito komplicirano u slučaju patentiranja brave. Naime, bravarstvo je djelatnost s više stotina godina tradicije, pa je vrlo teško izraditi bravu koja u sebi ne sadrži određena tehnička rješenja ili komponente koje je već netko drugi u prošlosti patentirao.”

Iako najznačajniji dio svojih prihoda Zeder i dalje ostvaruje u istočnoj Europi, Rajačić kaže kako puno očekuje od širenja poslovanja na arapske zemlje i južnu Ameriku, ali i jačeg proboja na tržištima država Europske unije: “Iako smatram kako je moj proizvod po kvaliteti dominantan onome što na tržištu nudi konkurencija, neki od tih proizvoda postoje već jako dugo, imaju snažan brand i vrlo teško ih je istisnuti. Uz to u medijima plasiraju i neistinite negativne informacije. Utoliko nam je važno što je više moguće povezati se s poznatim proizvođačima automobila, distributerima i sličnim uglednim tvrtkama, jer to u konačnici najbolje svjedoči o kvaliteti proizvoda koji imamo.

Primjerice, u nekim državama službeni smo partner Porschea koji ugrađuje Zeder na svoje automobile, a u Hrvatskoj imamo ugovor o partnerstvu s Generali osiguranjem. Ta kuća daje značajan popust na kasko police svima onima koji ugrade Zeder. Mislim da samo ta činjenica dovoljno govori o tome je li naš proizvod uspješan.”

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika