20.12.2009. / 11:20

Autor: Deutsche Welle

Avatar - filmska industrija budućnosti?

Redatelj Titanica James Cameron je nakon 12-godišnje pauze konačno napravio novi film - s ambicijom da njime započne novu epohu filma. "Avatar" je snimljen paralelno s istoimenom video-igrom

Ono što Avatar čini posebnim filmom nije toliko originalnost priče. Radi se o ljudima koji u ne toliko dalekoj budućnosti kreću put planete Pandore s namjerom da tamo eksploatiraju brojna rudna bogatstva i sirovine. Tu dolaze u sukob s domorocima koji tamo žive, visokim plavokožnim Na'vijima. Da danas živimo u pedesetim godinama bila bi to priča o kaubojima i indijancima i osvajanju Divljeg zapada.

Ono što je tu novo su s jedne strane senzacionalni trikovi koje su Cameron i njegov tim smislili, između ostalog je čitav film rađen originalno u 3D postupku. S druge tu je primjenjen novi način proizvodnje čitavog filma, od prvih zamisli do konačnog proizvoda.

Sam film je koštao oko 300 milijuna dolara, a procjenjuje se da je ukupno u tih 12 godina u njega utrošeno čak i 500 milijuna. Dobar dio tih troškova je išao na paralelni razvoj nove kompjuterske igre - Avatar.

Nova tehnologija

James Cameron u svakom slučaju može biti zadovoljan: još prije nego se film i pojavio u kinima, nominiran je za dva Zlatna globusa - Golden Globesa, i to u kategoriji najbolje režije i najbolje drame. Osim toga, uspio je i još nečemu - na platnu se mogu vidjeti slike koje nikada ranije nisu mogle biti viđene.

Veliku ulogu tu je odigrala nova tzv. virtualna kamera, posebno razvijena za ovaj projekt. Ona ne snima film u klasičnom smislu, već samo odašilja veliku količinu podataka i ima jedan ekran. Producent filma Jon Landau objašnjava: "Kada Vas James tom kamerom pogleda, on ne vidi Vas već Vaš odraz u stilu video igara iz 90-ih godina."

Zajedno s drugim tehničarima je Cameron na platnu kreirao novi svijet planete Pandore, uz pomoć 3D-tehnike su nastale snimke koje gledatelje doslovno uvuku u radnju, čovjek ima osjećaj da je sam protagonist zbivanja. Istovremeno je čitav novi svijet Pandore konstruiran u suradnji s kreatorima novih video igara koji su od samog početka, od prvih skica, bili dio projekta.

Film i igra nastajali su paralelno, kao s jedne strane dva neovisna medija koji su s druge strane bitno povezana. To je novitet u proizvodnji naglašava Landau: "Mnoge dosadašnje video igre koje su nastale na osnovi filmova su loše s jedne strane jer su programeri imali premalo vremena na raspolaganju, a s druge strane jer nisu od početka bili uključeni."

Novi način medijskog razmišljanja

Avatar Film i Avatar Video igra - dva svijeta koja postoje nazavisno, ali se međusobno nadopunjuju i upotpunjuju. Time bi po Landauovom mišljenju trebali biti prevladani nedostaci uradaka poput filmova o "Lari Croft" ili "Max Payneu". U filmu se priča samo dio čitave priče, objašnjava uspješni producent, koji je prije toga zajedno s Cameronom prije 12 godina napravio Titanic, i dodaje: "Tamo gdje filmska priča prestaje tu konstruktori igara nastavljaju, smišljaju nove priče koje funkcioniraju u svijetu kompjuterskih igara."

Izumitelji svijeta Pandore i plavih bića Na'vijia pokušali su Avatarom kročiti nove putove, prevladati granicu između filma i kompjutera. Film kao da preuzima funkciju predigre za igru koja potom dalje nastavlja priču. Budućnost će pokazati da li ovih dana prisustvujemo kvantnom skoku filmske umjetnosti. A ekipa u svakom slučaju obaćaje: Landau i Cameron su s Titanicom već napravili komercijalno najuspješniji film svih vremena, a redatelj James Cameron je svojim dosadašnjim filmovima (Terminator 1 i 2, Povratak Aliena, Abyss, True Lies, Titanic) dokazao da je vrhunski autor vrhunskih filmova.

Deutsche Welle

Vezane vijesti

'Avatar' Jamesa Camerona piratima najdraži film

'Avatar' Jamesa Camerona piratima najdraži film

Nakon što je "Avatar" redatelja Jamesa Camerona ušao u povijest kao film s najvećom zaradom ikada, u ovoj je godini postao i film s najviše ilegalnih… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika