21.12.2009. / 12:48

Autor: Nacionalova redakcija , Hina

HŽ o udesu na Glavnom kolodvoru: Uzrok nesreće 'loši i zastarjeli vlakovi'

Predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan novinarima je izjavio kako današnja nesreća pokazuje svu nužnost obnove voznog parka HŽ-a, čiji su vlakovi, naglasio je, u velikom dijelu "loši i zastarjeli"

Foto: Igor ŠobanFoto: Igor ŠobanProblemi u željezničkom prometu u Hrvatskoj iz dana u dan su sve veći. Nakon što je ljetos šest ljudi izgubilo živote u nesreći nagibnog vlaka iznad Kaštela, te nesreće teretnog vlaka u Rijeci u kojoj samo velikom srećom nije bilo ljudskih žrtava, danas se u Zagrebu desila još jedna teška nesreća. U HŽ su zbog toga sazvali hitnu konferenciju za medije.

Direktor HŽ-putničkog prijevoza Marijan Klarić izvijestio je danas da se vlak, koji je jutros udario u kolosijek na zagrebačkom Glavnom kolodvoru, pri čemu su ozlijeđena 52 putnika, prije toga uredno zaustavio na deset stajališta, te da će uzrok zašto lokomotiva nije uspjela zakočiti i na zagrebačkom kolodvoru utvrđivati istražno povjerenstvo.

Dvoje putnika teže ozlijeđeno

Na 4. peronu peronu Glavnog kolodvora, na mjestu gdje je jutros u 5,26 sati lokomotiva udarila u grudobran čeonog kolosijeka, Klarić je novinarima iznio najnovije informacije o nesreći, po kojima su ozlijeđena 52 putnika, od kojih dva teže koji su zadržani u KB Dubrava i KB Sestara Milosrdnica. Doznaje se da je riječ o 35-godišnjoj ženi te o 44-godišnjem muškarcu. Lakše ozlijeđeni uglavnom su, nakon pružanja liječničke pomoći, pušteni kućama.

Klarić je rekao da je noćas oko 3,50 sati električna lokomotiva s jednim putničkim vagonom s kolodvora u Sisku krenula prema stajalištu Sisak Caprag, odakle je u 4,19 sati krenula prema Klari, gdje je, kao i na devet stajališta prije, zakočila bez ikakvih problema.

No, to nije bio slučaj pri dolasku na zagrebački Glavni kolodvor, a zašto se lokomotiva nije zaustavila, već udarila u kolosijek, Klarić nije želio nagađati, istaknuvši da će to istražiti sedmočlano povjerenstvo (četiri člana iz infrastrukture, dva iz vuče vlakova i jedan iz putničkog prijevoza).

Službeni stav dati će povjerenstvo

"Sve ovo što se događalo poslije Klare ne mogu komentirati. Zbog ozbiljnosti događaja ne mogu davati paušalne ocjene. Osnovano je povjerenstvo koje će dati službeni stav oko uzroka nesreće", rekao je.

Upitan smatra li se odgovornim za nesreću i namjerava li podnijeti ostavku, Klarić je odgovorio: "Ako je odgovornost na mojoj strani, dat ću ostavku".

Izvijestio je da će HŽ na svojoj internetskoj stranici objaviti sve informacije o polici osiguranja putem koje se mogu namiriti svi ozlijeđeni putnici, te najavio da će tijekom dana uz resornog ministra Božidara Kalmetu obići ozlijeđene koji su zadržani u više zagrebačkih bolnica.

Nužnost obnove voznog parka

Predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan novinarima je izjavio kako današnja nesreća pokazuje svu nužnost obnove voznog parka HŽ-a, čiji su vlakovi, naglasio je, u velikom dijelu "loši i zastarjeli".

"Ako želimo imati željeznicu, s ulaganjima treba nastaviti neovisno i recesiji", kazao je Mrgan, koji od ministra Kalmete očekuje da će što skorije ostvariti najavu o kupnju novih 30-tak lokomotiva.

Upitan kako se osjeća 64-godišnji strojovođa vlaka iz jutrošnje nesreće, odgovorio je da je još na pretragama u bolnici, da je lakše ozlijeđen i u dobrom stanju, naglasivši kako je strojovođa poduzeo sve što je bilo u njegovoj moći da spriječi nesreću, te da, po policijskom izvješću, nije bio alkoholiziran.

Jutros su unesrećene koji su smješteni u Klinici za traumatologiju posjetili zagrebački gradonačelnik Milan Bandić i pročelnik Ureda za upravljanje u hitnim situacijama Pavle Kalinić.

Vezane vijesti

I HŽ podnio kaznenu prijavu zbog spornog maila

I HŽ podnio kaznenu prijavu zbog spornog maila

Uprava HŽ Holdinga podnijela je danas kaznenu prijavu protiv nepoznate osobe kako bi se što prije utvrdilo tko je i kako dostavio novinaru HTV-a… Više

Komentari

registracija
29/11/09

Ivis, 21.12.09. 13:58

Gospodo! Vlakovi se ne mienjaju od jednom, nego recimo 2-3%, jer je to material koji sluzi okolo 40 godina. Kocioni sistemi se mijenjaju ili dobro popravljaju. Tko jos, od nas, baca auto, zbog neispravnih kocnica. Nama treba malo ministarsvo za zeljeznice, ako zelimo razviti tu granu. Kalmetu zanimaju "samo" ceste, jer je uhodan sistem podkradanja proracuna. Mala grupa strucnih i postenih osoba i nase zeljeznice ce se izvuci


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika