22.12.2009. / 12:30

Autor: Nacionalova redakcija

Unatoč krizi s dolaskom blagdana povećava se potrošnja

Građani Hrvatske će najviše potrošiti na kupnju božićnih poklona za svoju djecu

Četvrtina ispitanika potrošit će više od 500 kuna pri odabiru savršenog božićnog dara (Foto: G. Sermek)Četvrtina ispitanika potrošit će više od 500 kuna pri odabiru savršenog božićnog dara (Foto: G. Sermek)Visino istraživanje o božićnoj potrošnji koje je provedeno na 400 ispitanika, potvrđuje činjenicu da većina ljudi uživa u kupovini – 90 posto ispitanika uoči Božića odlazi u lokalne trgovine i trgovačke centre u potrazi za savršenim poklonima usprkos općoj gospodarskoj situaciji.

Istraživanje pokazuje da će tijekom prosinca građani Hrvatske trošiti najviše novca na božićne poklone (43 posto) dok će njih 30 posto najviše potrošiti na kupovinu potrepština za pripremu blagdanskih objeda. Tek manji dio ispitanika najviše troši na putovanja tijekom praznika (15 posto) dok samo 13 posto vidi božićne ukrase kao najveću investiciju ovog Božića.

Polovica kupuje poklone u posljednji trenutak

Dok 41 posto savjesnih građana voli planirati unaprijed kada je riječ o kupovini božićnih poklona te ih kupuje već u studenom, još uvijek gotovo polovina (49 posto) čeka do posljednjeg trenutka i uglavnom božićne poklone kupuje na Badnjak. No, bez obzira na to kada se odluče poći u božićnu kupovinu, 72 posto ispitanika pokazuju sofisticiranost u načinu kupovanja te se odlučuje za korištenje platežnih kartica kao praktičnije i fleksibilnije alternative za gotovinu i čekove.

„Korištenje kartica hrvatskim potrošačima štedi dragocjeno vrijeme koje bi inače potratili čekajući ispred bankomata. Plaćanje karticama također omogućava bolje upravljanje troškovima bilježenjem svake pojedina kupnje što je posebno korisno tijekom prosinca kada ljudi obično potroše više nego obično“, rekao je Luka Gašparac, Country Manager Vise za Hrvatsku.

U 2009. godini smanjena je potrošnja i kupovna moć građana što se dogodilo kao izravna posljedica globalne ekonomske krize. Rezultati Visinog istraživanja potvrđuju tu činjenicu s obzirom da više od polovine ispitanika (55 posto) priznaje da će ove godine na predblagdansku kupovinu morati potrošiti manje novaca nego prošle godine. No, ipak ima 10 posto sretnika koji planiraju povećati svoj predblagdanski fond u usporedbi s 2008. godinom. Kada je riječ o broju poklona za najbliže, čini se da će neki od nas ipak ostati bez poklona pod borom ove godine – 49 posto ispitanika izjavilo je da planira kupiti manje božićnih poklona ove godine nego što su kupili prošle.

Najmanje kolegama s posla

U moderno vrijeme gotovo je nezamislivo obavljati bilo koju aktivnost bez pomoći Interneta. Visina anketa potvrđuje da će čak 83 posto ispitanika koristiti Internet kako bi potražili proizvode koje namjeravaju kupiti i kako bi usporedili cijene (40 posto), zatim kako bi usporedili različite trgovine (28 posto), a njih 15 posto božićnu će kupovinu obaviti online. Elektronička plaćanja imaju vrlo važnu ulogu u omogućavanju sigurnog i praktičnog kupovanja putem interneta (e-commerce) koje je prilagođeno potrebama hrvatskih potrošača.

Visino istraživanje o božićnoj potrošnji također je ispitalo koliko pojedinci planiraju potrošiti pri kupnji Božićnih poklona. Tako će najmanje potrošiti na božićne poklone za svoje kolege s posla – njih 60 posto potrošit će manje od 50 kuna na poklone za kolege. Prijatelji, braća, sestre i roditelji dobit će ljepše poklone - 36 posto ispitanika potrošit će između 50 i 150 kuna za božićni poklon prijateljima, njih 44 posto potrošit će isti iznos za braću i sestre dok će 39 posto toliko potrošiti za svoje roditelje, a 39 posto ispitanih planira potrošiti između 150 i 300 kuna za poklon svom partneru. Ne iznenađuje činjenica da su Hrvati najspremniji potrošiti najviše na kupovinu lijepih poklona za svoju djecu. Tako će čak 24 posto ispitanih potrošiti više od 500 kuna za poklone djeci.

Pri odabiru trgovine u kojoj planiraju obaviti božićnu kupnju, većina Hrvata bira prema mjestu i dostupnosti (19 posto), cijeni (18 poto) i popratnom zabavnom programu kojeg nudi trgovački centar (11 posto). Kao drugi najvažniji kriterij odabira trgovine ili trgovačkog centra, većina navodi vrijednost koju dobivaju za novac (22 posto) i radno vrijeme centra (19 posto). Treća najpoželjnija osobina trgovačkog centra je odnos s kupcima (17 posto) te raznolikost ponude (15 posto). Zanimljivo je da je, suprotno uvriježenom mišljenju, dovoljna količina parkirnih mjesta od vrlo male važnosti hrvatskim potrošačima te ju tek 3 posto ispitanih navodi kao jedan od važnih kriterija pri odabiru trgovine ili trgovačkog centra gdje obavljaju božićnu kupovinu.

Visino istraživanje o božićnoj potrošnji provedeno je sredinom prosinca 2009. godine na uzorku od 400 ispitanika u Zagrebu u područjima oko najvećih trgovačkih centara.

Vezane vijesti

Svijet će ostvariti rekordnu potrošnju u ovom desetljeću

Svijet će ostvariti rekordnu potrošnju u ovom desetljeću

A.T. Kearneyeva studija globalnog bogatstva i potrošnje, temeljena na analizi 86 zemalja svijeta tijekom razdoblja od 30 godina, najavljuje porast… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika