09.04.2010. / 09:31

Autor: Nacionalova redakcija

Kalmetin proračun: Autocesta Zagreb – Sisak triput skuplja od Dalmatine

U ministarstvu Božidara Kalmete, koji je daleke 2004. godine najavio izgradnju A11 za tri milijuna eura po kilometru, Čačićeve izjave ne žele komentirati

Božidar KalmetaBožidar KalmetaBuduća autocesta Zagreb-Sisak, na kojoj su se radovi otvarali već nekoliko puta, a unatrag četiri godine sagradilo devet kilometara, bit će, iako u ravnici i bez ijednog tunela, tri i pol puta skuplja od zahtjevnije Dalmatine, te više nego dvostruko skuplja od gradnje prosječne, a nezahtjevne autoceste u Europi, piše Novi list.

"Za 47 kilometara autoceste Zagreb-Sisak platit će se oko 5,1 milijardu kuna, a za 300 kilometara do Splita devet milijardi. Od Zagreba do Zadra je, valjda, 'pukla' Panonska ravnica, a od Zagreba do Siska bit će nebrojeno puno tunela, mostova i vijadukata!?", ironično je, nakon što je radove ovih dana ponovno otvorila premijerka Jadranka Kosor, prokomentirao Radimir Čačić, za čijeg je ministarskog mandata pokrenuta izgradnja Dalmatine.

Razlika od deset milijuna eura po kilometru

Za Čačićevog ministarskog mandata pokrenuta je izgradnja Dalmatine, a njena je gradnja na 300 manje zahtjevnih, od ukupno 380 kilometara, koštala nešto više od četiri milijuna eura po kilometru. Autocesta od Zagreba do Siska koštat će, za usporedbu, 14,8 milijuna eura za kilometar.

I kad se usporede projekti u susjednim zemljama, jasno je da je autocesta Zagreb - Sisak skupa investicija: IGH na čelu s Jurom Radićem je za gradnju vrlo zahtjevne autoceste Boljare - Bar Crnogorcima ponudio 16 milijuna eura za kilometar, dok Srbija autocestu od Bara do Beograda, s čak 202 tunela, gradi za 11,5 milijuna eura po kilometru.

'Teren pun mulja'

U HAC-u napominju da nema smisla na ovaj način uspoređivati cijene budući da svaka autocesta ima svoje zahtjeve i zakonitosti. U slučaju buduće A11 od Zagreba do Siska, kažu, teren je pun mulja, a da bi se on nasipao, potrebno je sa strane dovesti ogromne količine šljunka, a, primjerice, na velebitskim dionicama Dalmatine materijal je bio nadohvat ruke.

U ministarstvu Božidara Kalmete, koji je daleke 2004. godine najavio izgradnju A11 za tri milijuna eura po kilometru, Čačićeve izjave ne žele komentirati.

Iskakanje iz okvira

Autocesta Zagreb-Sisak iskače iz svih hrvatskih okvira, jer prema istraživanju češkog IBR Consultinga, cijena gradnje jednog kilometra autoceste na nezahtjevnom terenu u Hrvatskoj prosječno stoji šest milijuna eura, dakle gotovo dva i pol puta manje negoli će koštati radovi na autocesti Zagreb - Sisak. Prema češkom istraživanju, u gradnji nezahtjevnih autocesta najskuplja je Austrija, u kojoj kilometar takve autoceste košta 11 milijuna eura.

Što se, pak, tiče zahtjevnog terena, prosječna se cijena gradnje u Hrvatskoj penje na 12 milijuna eura, piše Novi list. Najskuplja dionica autoceste Zagreb - Split je ona od tunela Mala Kapela - jug do Žute Lokve, koja je po kilometru stajala nešto manje od 12 milijuna eura.

Vezane vijesti

Hajdaš Dončić stopirao Linićeve kadrove?

Hajdaš Dončić stopirao Linićeve kadrove?

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Uprava Hrvatskih autocesta obustavila je natječaj za direktora Sektora naplate cestarine iako… Više

Komentari

registracija
2/12/09

gromco, 09.04.10. 11:10

ZNA SE. lol. bitch.


registracija
8/7/09

bankar, 09.04.10. 12:25

moraju se sad na karaju nakrasti skroz


registracija
27/8/09

Lujo1, 09.04.10. 22:23

A kaj se čudite, pa ovaj osel stalno ponavlja kak papagaj: "Ja niš ne znam, ja niš ne znam!" A bajić isto stalno ponavlja: "Ja niš ne vidim, ja niš ne vidim!" IDEMO DALJE U 3 PM!!!!!


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika