Objavljeno u Nacionalu br. 754, 2010-04-27

Autor: Marko Biočina

Hrvatske kompanije pogoduju rafineriji koja već godinama truje građane Slavonskog Broda

Nejasno je zašto je HŽ odlučio pokrenuti takvu suradnju s obzirom na to da je rafinerija u Bosanskom Brodu u ovom trenutku glavni tržišni konkurent hrvatskoj naftnoj kompaniji Ini u kojoj država i dalje drži udjel od 44 posto

Mirko Duspara tvrdi da bi se vlada trebala brinuti o građanima, a ne o profitu javnih poduzećaMirko Duspara tvrdi da bi se vlada trebala brinuti o građanima, a ne o profitu javnih poduzećaGradonačelnik Slavonskog Broda Mirko Duspara za Nacional je potvrdio kako će se boriti protiv namjere Hrvatskih željeznica da u tom gradu izgrade lučki terminal za pretovar naftnih derivata koji bi koristila Optima grupa, vlasnik rafinerije u Bosanskom Brodu.

Naime, prošlog je tjedna otkriveno kako je u posljednja tri mjeseca u Slavonskom Brodu 18 puta zabilježeno prekoračenje dopuštene vrijednosti sumporovodika u zraku, a Duspara tvrdi kako krivicu za takvo zagađenje snosi rafinerija: "Nećemo dopustiti da Brod postane novi Sisak. Nerazumljivo je da čelnici rafinerije u Bosanskom Brodu u radu uopće ne poštuju ekološke standarde, a u tome ih podržavaju hrvatske državne kompanije. Janaf im godišnje isporučuje milijun tona nafte, a sad im Hrvatske željeznice žele izgraditi terminal kako bi riješili svoj najveći poslovni problem, a to je nedostatak spoja na željezničku mrežu. Tako će rafinerija steći sve uvjete da udvostruči svoju proizvodnju, što za građane Slavonskog Broda znači i dvostruko više otrova u zraku. Pitam se čije to interese štiti državna kompanija poput Hrvatskih željeznica kad ide sklapati takve ugovore. Neprihvatljiva je ideja po kojoj je profit važniji od zdravlja građana, osobito s obzirom na to da u nadzornom odboru kompanija koje posluju s bosanskom rafinerijom sjede ministri kao što je Božidar Kalmeta koji je investicijski plan HŽ-a i odobrio."

Na temelju tog investicijskog plana Hrvatske željeznice u riječnoj luci u Slavonskom Brodu namjeravaju izgraditi logistički centar, a cijeli projekt trebao bi biti dovršen do 2013. godine. Ipak, Hrvatske željeznice mogle bi i ranije početi s prijevozom 250 tisuća tona naftnih derivata iz rafinerije u Bosanskom Brodu.
Nejasno je zašto je HŽ odlučio pokrenuti takvu suradnju s obzirom na to da je rafinerija u Bosanskom Brodu u ovom trenutku glavni tržišni konkurent hrvatskoj naftnoj kompaniji Ini u kojoj država i dalje drži udjel od 44 posto. Tako na kraju ispada da hrvatska državna kompanija pogoduje velikom zagađivaču u susjednoj državi na štetu druge državne kompanije.

Vezane vijesti

Započela realizacija 30 milijuna eura vrijednog projekta vodoopskrbe i odvodnje...

Započela realizacija 30 milijuna eura vrijednog projekta vodoopskrbe i odvodnje Slavonskog Broda

Svečanim potpisivanjem ugovora o sufinanciranju započela je realizacija projekta «Sustav vodoopskrbe i odvodnje s uređajem za pročišćavanje otpadnih… Više

Komentari

registracija
26/1/08

Rampa, 02.05.10. 01:05

Da ste pomogli HVO B.Posavine '92-e godine, sad biste imali Hrvate s druge strane i rafineriju u vlasništvu vjerovatno INE, ovako sad trpite četnike i njihovu rusku braću u Rafineriji prijeko!!


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika