06.05.2010. / 15:42

Autor: Nekretnine.hr

Odlučili ste prodati nekretninu, no kako odrediti cijenu?

Pripremite sve prethodne kupoprodajne ugovore (svih bivših vlasnika), Vaš kupoprodajni ugovor, zemljišnoknjižni izvadak, posjedovni list, građevinsku i uporabnu dozvolu, tlocrt i slike nekretnine. Odredite okvirnu cijenu prodaje i informirajte se je li to zaista realna cijena. Primjerice, određivanje cijene Vašeg doma za prodaju, uz lokaciju i stanje doma, je glavna komponenta razloga zašto će se ta nekretnina - ili neće - brzo prodati

Iako se cijene ne bi smjele određivati olako, neki prodavači imaju tendenciju da se preveliki naglasak stavi na cijenu, a ne dovoljno na stanje nekretnine. Zbog krivog određivanja cijene, često se stječe dojam da je neka nekretnina precijenjena zbog visoke cijene, jer njezine kvalitete, zbog kojih je zapravo i postavljena ta cijena, nisu dovoljno istaknute.

Često se precijeni nekretnina te je vrlo teško doći do kupca zbog previsokih očekivanja. Čak i ako nađete kupca koji je voljan platiti previsoku cijenu Vaše nekretnine, još uvijek se ne bi smjeli veseliti. Jer često se dogodi da kupac podnose zahtjev za hipoteku, koji mu bude odbijen zbog krive procjene vrijednoti nekretnine i tada dolazi do spuštanja vrijednosti nekretnine. Ako ste u očajnoj situaciji i ipak ste prisiljeni prodati tu nekretninu pod uvjetima koje je postavila banka Vašem kupcu, često ćete biti prisiljeni spustiti vrijednost nekretnine na još manju od one prave vrijednosti jer sada u Vašu igru prodaje ulazi i novi igrač, banka, koja želi čim više osigurati sebe i svoja sredstva.

Što još određuje cijenu nekretine, npr. stana?

Cijenu stana određuje i kat na kojem se nalazi. Stan na prvom i drugom katu uvijek postiže veću cijenu nego stan na suterenu, u prizemlju ili na trećem i četvrtom katu bez dizala. Dizalo u zgradi povećava vrijednost na višim katovima, tada stan na zadnjem katu, s terasom i lijepim pogledom postiže veću cijenu od stana na prvom i drugom kata bez dizala.

Poslovni prostor kojem je namjena trgovina ima najveću vrijednost u prizemlju ili visokom prizemlju. Prostori na višim katovima za trgovinu rijetko su traženi, ali su zanimljivi za tihe obrte i uslužne djelatnosti poput knjigovodstvenih, pravnih ili informatičkih usluga, no iznimka su viši katovi u trgovačkim centrima.

Uredski prostor postiže najveću cijenu ako se nalazi na prvom katu. Ured na trećem, četvrtom ili bilo kojem višem katu, može biti atraktivan samo u poslovnim zgradama s liftom u kojima se nalazi više uredskih prostora.

Zatim slijedi otklanjanje nedostataka. Kada prodavatelj odluči prodati nekretninu, obično prestane ulagati, što je pogrešno. Nekretnina koju ste odlučili prodati zaslužuje brigu i pažnju vlasnika. Kada se iz prostora iznese namještaj nedostaci bodu oči budućem vlasniku. Malo truda može pomoći da brže i lakše postignete bolju prodajnu cijenu.

Kako povećati vrijednost nekretnine možete naći u našem članku: 10 koraka kako povećati vrijednost svog doma prije prodaje. Ukratko, krivo postavljana cijena, stvara slijedeće probleme.

1. Ako je nekretnina precijenjena, neće se prodati.

2. Ako se ne prodaje i „stoji" na tržištu, njena vrijednost će naglo pasti zbog manjka zainteresiranosti.

3. Ako stavite visoku cijenu na nekretninu s naglaskom na dogovor oko smanjenja cijene, upozorite kupce da je vrijednost precijenjena i teško ćete se naći na pravoj cijeni koja će zadovoljiti obje strane.

4. Ako je kuća podcijenjenja, najvjerojatnije će se prodati brzo, a to će biti samo na štetu Vaših prihoda.

Neki čimbenici koji utječu na cijenu nekretnine

Lokacija: Nemoguće ju je promjeniti ili na nju utjecati. Ako se Vaša nekretnina nalazi u atraktivnom, traženom elitnom dijelu, normalno je da ćete dobiti višu cijenu za tu nekretninu, nego što biste dobili za istu na nekoj drugoj, manje atraktivnoj lokaciji.

Stanje: nekretnina koja ima bolji ugođaj, u boljem je stanju i koja je bolje prezentirana, prodat će se jednostvnije i po većoj cijeni nego nekretnina na kojoj se vidi da nije dobro održavana, da je zanemarivana i da su u nju potrebna velika ulaganja i preuređenja.

Dodatni sadržaj: Ako nekretina ima sadržaje koji su trenutačno popularni na tržištu, istaknite ih, oni će pridonijeti povećanju vrijednosti, odnosno cijene nekretine

CMA (usporediva analiza tržišta): Vrlo je važno usporediti slične nekretnine na istom ili sličnom području prije određivanja cijene, radi stvaranja prave i realne vrijednosti nekretnine.

nekretnine.hr

Vezane vijesti

Državno odvjetništvo povuklo tužbu protiv tvrtke iz sastava varaždinskoga...

Državno odvjetništvo povuklo tužbu protiv tvrtke iz sastava varaždinskoga Coninga

Varaždinsko Županijsko državno odvjetništvo povuklo je u ime države tužbe protiv Varteksa i tvrtke Congame, članice Coning grupe, radi utvrđivanja… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika