19.05.2010. / 20:23

Autor: Dean Sinovčić

Cannes 2010, dan 8: Mick Jagger: Bili smo lijepi, mladi i glupi, sada smo samo glupi

Mick Jagger došao je na premijeru dokumentarnog filma "Stones in Exile" koji opisuje kako su Rolling Stones uz pomoć droge, alkohola i lijepih žena na Azurnoj obali 1971. godine snimali album "Exile on Main street"

Mick Jagger probijao se kroz masu obožavatelja u CannesuMick Jagger probijao se kroz masu obožavatelja u CannesuStigao je Mick Jagger u Cannes, vremešni momčić koji će za mjesec dana proslaviti 67. rođendan i koji je imao 28 godina kada su Rolling Stonesi snimili album „Exile on Main Street". Upravo je to razlog Jaggerovog dolaska u Cannes gdje je u srijedu prikazan dokumentarac „Stones in Exile" o tome kako je sniman taj album. Zašto je to zanimljivo Cannesu? Zato što su 1971. godine Rolling Stones došli u Francusku u vilu Keitha Richardsa koja se nalazi između Nice i Monaca. Keith Richards je došao sa Anitom Pallenberg, Mick Jagger se vjenčao sa Biancom Jagger, u podrumu vile postavili su studio i uz puno alkohola, žena i ponajviše droge snimili album „Exile on Main Street". Redatelj Stephen Kijak pronašao je video snimke s Azurne obale, ali fascinantnije od video zapisa su fotografije koje je tada napravio fotograf Dominiq Tarle koji je tada, tijekom šest mjeseci, živio s Rolling Stonesima u vili.


Da bi uišao na projekciju filma, morao sam doći 70 minuta prije pred dvoranu, a prije filma Jagger se pojavio ispred platna da bi rekao kako su oni u to vrijeme bili mladi, lijepi i glupi, a sada su samo glupi. Nakon projekcije održana je kratka 15-minutna konferencija za okupljene pri čemu je Jagger rekao kako danas nikome ne bi preporučio da se prvo napuši a zatim krene pjevati.


Hrvatskih filmova, kao što je poznato, ove godine nema u Cannesu, ali su se u dva dana Hrvati spominjali u dva filma, oba francuska. Prvi puta u filmu „O bogovima i ljudima" koji je nastao prema istinitom događaju, sukobu alžirske vlade i islamista iz prve polovice devedesetih godina prošlog stoljeća, kada su u obračunima poginuli i 13 hrvatskih radnika, što se jasno opisuje u filmu. Drugi puta u filmu „Carlos" prikazanom u srijedu, biografiji čuvenog terorista, kada u jednoj sceni Carlosovi suradnici raketnim bacačem pokušavaju pogoditi avion izraelske zračne kompanije. Promašuju, pogađaju krivi avion, a kada Carlos telefonom javlja Reutersu kako preuzimaju odgovornost i kako će drugi puta biti precizniji, iz Reutersa mu odgovaraju kako je odgovornost već preuzela Hrvatska oslobodilačka organizacija koja je raketirala jugoslavenski avion. Publika u ispunjenoj dvorani tada se grohotom nasmijala.

No, nije za smijanje činjenica o kojoj smo već pisali a to je da je osam zemalja jugoistočne Europe, među kojima i Hrvatska, zajedno otvorilo štand u Cannesu što je u velikom tekstu u srijedu popratio i Hollywood Reporter. U tekstu, koji se koncentrira na filmske odnose zemalja bivše Jugoslavije, hrvatska producentica Ankica Tilić pošteno ističe kako su se u Hrvatskoj tijekom devedesetih snimali grozni filmovi tako da je domaća publika još uvijek skeptična prema hrvatskom filmu.

A kakav kaos vlada u glavama novinara koji prate filmski festival u Cannesu najbolje opisuje slučaj jednog od najpoznatijih svjetskih filmskih kritičara Rogera Eberta. U srijedu je Hollywood Reporter objavio malu vijest da se daje nagrada onome tko pronađe i vrati Mac Book Pro koji je Ebert ostavio u taxiju, zajedno sa zvučnicima i vestom. Ebert ima 68 godina ali nećemo njegove godine smatrati krivima za zaboravnost, nedajbože demenciju. Jednostavno, u Cannesu je najlakše izgubiti koncentraciju.

Vezane vijesti

Hrpa zvijezda ne garantira i dobar film

Hrpa zvijezda ne garantira i dobar film

Petak je, vrijeme kada se raspravlja o tome koji filmovi će osvojiti nagrade na festivalu u Cannesu, što će biti objavljeno u nedjelju iza 19 sati.… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika