Objavljeno u Nacionalu br. 758, 2010-05-25

Autor: Marko Biočina

Konzum želi postati treći najveći hrvatski distributer naftnih derivata

Na taj način Konzum bi pokušao opskrbljivati svoja prodajna mjesta cestovnim cisternama praktički ravno iz rafinerija. S druge strane, Konzumova naftna ekspanzija ovisit će i o dostupnim financijskim sredstvima

Ivica TodorićIvica TodorićProšlotjedna najava kako Agrokorov trgovački lanac Konzum u budućnosti planira proširiti svoje poslovanje i na trgovinu naftnim derivatima izazvala je brojne reakcije među hrvatskim trgovcima naftom. Jer Konzum bi u vrlo kratkom vremenu mogao postati treći najveći hrvatski distributer naftnih derivata. Kompanija u ovom trenutku posjeduje 42 velika trgovačka centra diljem Hrvatske, a na većini njih okolno zemljište dovoljno je veliko da se na njemu može izgraditi benzinska postaja.

Dodaju li se i neke alternativne lokacije koje koncern Agrokor sigurno posjeduje, te prodajni centri Velproa, ispada da bi najveća hrvatska kompanija u kratkom vremenu mogla imati maloprodajnu mrežu od 50-ak moderno uređenih benzinskih postaja. Na taj način Konzum bi postao ozbiljan konkurent slovenskom Petrolu, austrijskom OMV-u i Tifonu, koji je u vlasništvu mađarskog MOL-a, kompanijama koje se već godinama bore za drugo mjesto na hrvatskom tržištu nafte.

Prednost Konzumove mreže u tom slučaju svakako bi bile povoljne lokacije uz trgovačke centre, a takav model poslovanja u razvijenim europskim državama već je dugo iznimno uspješan. Tako je, primjerice, britanski trgovački lanac Sainsbury ujedno i najveći uvoznik naftnih derivata u toj državi.

S druge strane, Konzumov ulazak u naftni biznis vrlo je logičan s obzirom na potencijala koje kompanija ima, te činjenicu da bi si kompanija na taj način omogućila još jedan stabilan izvor za priljev gotova novca. O Agrokorovu ulasku u trgovinu naftom govorilo se više puta poslejdnjih desetak godina, no te spekulacije nikad se nisu pokazale točnima. Dapače, tijekom tog razdoblja tvrtka je odbila niz ponuda naftnih kompanija da budu partneri u takvom poslu.

Upravo zbog toga ključno je pitanje koga će Agrokor sada odabrati kao opskrbljivača naftnim derivatima. Budući da Agrokor ne posjeduje skladišne kapacitete, te ih je u Hrvatskoj praktički nemoguće zakupiti, logično je očekivati da se kompanija poveže s nekom od velikih lokalnih naftnih tvrtki, koje posjeduju rafinerije u bliskoj okolici.

Na taj način Konzum bi pokušao opskrbljivati svoja prodajna mjesta cestovnim cisternama praktički ravno iz rafinerija. S druge strane, Konzumova naftna ekspanzija ovisit će i o dostupnim financijskim sredstvima. Procjenjuje se kako cijena gradnje svake pojedine benzinske postaje iznosi oko milijun eura, a pitanje je koliko Konzum u ovom trenutku može uložiti u novi biznis.

Vezane vijesti

Cijene naftnih derivata niže od 13 do 18 lipa

Cijene naftnih derivata niže od 13 do 18 lipa

Najviše cijene motornih benzina od ponoći će biti niže od 13 do 15 lipa po litri, a dizelska će goriva pojeftiniti od 15 do 18 lipa, pokazuju podaci… Više

Komentari

registracija
26/1/08

Rampa, 27.05.10. 22:39

Ne kupujem u njegovim preskupim Konzumima, pa me i njegova nafta isto tako ne bi interesirala!


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika