14.06.2010. / 23:02

Autor: Ana Smrečki

Zaokret u školstvu: Umjesto prijenosa znanja razvijala bi se kompetencija učenika

Učenici bi pritom trebali steći pozitivan odnos prema učenju, a profesori bi ih trebali naučiti kako zapravo naučiti gradivo. Škole bi radile i na razvoju samopuzdanja kod djece, pa bi tako buduće generacije bile osposobljene za javni nastup

Bivši i sadašnji ministri obrazovanja Primorac i Fuchs. Jedan je započeo reformu obrazovanja, drugi će ju završitiBivši i sadašnji ministri obrazovanja Primorac i Fuchs. Jedan je započeo reformu obrazovanja, drugi će ju završitiU školama diljem zemlje za dvije godine trebali bi se uvesti do novi predmeti. Priprema ih Ministarstvo obrazovanja, a uz hrvatski, matematiku, strani jezik ili likovni, školarci će moći razvijati znanja i vještine koje se do sada nisu nudile u sustavu srednjoškolskog obrazovanja. Radi se o izbornim predmetima, kao što su arhitektura i dizajn, filmska i dramska umjetnosti, govorničke vještine ili pak šivanje.

Jutarnji list doznaje da bi se ti predmeti trebali nuditi školske godine 2012./2013. i to u obliku posebnih nastavnih predmeta. Naime, temelj za reformu školskoga sustava novi je strateški dokument, odnosno nacionalni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje.

Projekt započeo Dragan Primorac

Taj je projekt započeo još bivši ministar Dragan Primorac, a o završnoj verziji koju je izradio također nekadašnji ministar Hrvoje Kraljević, trebala bi se naći na stolu saborskog Odbora za obrazovanje. Tom bi se reformom uvela posve drukčija obrazovna politika. Umjesto prijenosa znanja, razvijala bi se učenička kompetencija.

Razvijanje samopuzdanja

Učenici bi pritom trebali steći pozitivan odnos prema učenju, a profesori bi ih trebali naučiti kako zapravo naučiti gradivo. Škole bi radile i na razvoju samopuzdanja kod djece, pa bi tako buduće generacije bile osposobljene za javni nastup. U završne svjedodžbe, prema najavama, uvele bi se nove rubrike u koje bi se bilježile aktivnosti u kojima su školarci pokazali najbolje vještine.

Za darovitu djecu škole bi čak izrađivale individualne programe, a takav bi učenik dobio i svog mentora. Ocjene bi trebale ostati onakve kakve su bile do sada, u brojkama od 1 do 5. No, budući da odlikaša u Hrvatskoj ima preko 60 posto, predlaže se da se odličan daje učeniku koji se posebno istaknuo znanjem i zalaganjem, dok bi se primjerice ocjena dobar davala školarcu koji je napravio ono što se od njega očekivalo.

Vezane vijesti

Ministarstva: Ukidanje redakcija na HRT-u nema opravdanja

Ministarstva: Ukidanje redakcija na HRT-u nema opravdanja

Ministarstva kulture te znanosti, obrazovanja i sporta ustvrdila su danas da predložena ukidanja redakcija za kulturu, školstvo te za nacionalne… Više

Komentari

registracija
8/7/09

bankar, 15.06.10. 00:42

hahaah ko je kompententan više platiti bolje će napredovati ali ovaj puta će ta praxsa biti legalna


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika