14.06.2010. / 23:02
Zaokret u školstvu: Umjesto prijenosa znanja razvijala bi se kompetencija učenika
Učenici bi pritom trebali steći pozitivan odnos prema učenju, a profesori bi ih trebali naučiti kako zapravo naučiti gradivo. Škole bi radile i na razvoju samopuzdanja kod djece, pa bi tako buduće generacije bile osposobljene za javni nastup
Bivši i sadašnji ministri obrazovanja Primorac i Fuchs. Jedan je započeo reformu obrazovanja, drugi će ju završitiU školama diljem zemlje za dvije godine trebali bi se uvesti do novi predmeti. Priprema ih Ministarstvo obrazovanja, a uz hrvatski, matematiku, strani jezik ili likovni, školarci će moći razvijati znanja i vještine koje se do sada nisu nudile u sustavu srednjoškolskog obrazovanja. Radi se o izbornim predmetima, kao što su arhitektura i dizajn, filmska i dramska umjetnosti, govorničke vještine ili pak šivanje.
Jutarnji list doznaje da bi se ti predmeti trebali nuditi školske godine 2012./2013. i to u obliku posebnih nastavnih predmeta. Naime, temelj za reformu školskoga sustava novi je strateški dokument, odnosno nacionalni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje.
Projekt započeo Dragan Primorac
Taj je projekt započeo još bivši ministar Dragan Primorac, a o završnoj verziji koju je izradio također nekadašnji ministar Hrvoje Kraljević, trebala bi se naći na stolu saborskog Odbora za obrazovanje. Tom bi se reformom uvela posve drukčija obrazovna politika. Umjesto prijenosa znanja, razvijala bi se učenička kompetencija.
Razvijanje samopuzdanja
Učenici bi pritom trebali steći pozitivan odnos prema učenju, a profesori bi ih trebali naučiti kako zapravo naučiti gradivo. Škole bi radile i na razvoju samopuzdanja kod djece, pa bi tako buduće generacije bile osposobljene za javni nastup. U završne svjedodžbe, prema najavama, uvele bi se nove rubrike u koje bi se bilježile aktivnosti u kojima su školarci pokazali najbolje vještine.
Za darovitu djecu škole bi čak izrađivale individualne programe, a takav bi učenik dobio i svog mentora. Ocjene bi trebale ostati onakve kakve su bile do sada, u brojkama od 1 do 5. No, budući da odlikaša u Hrvatskoj ima preko 60 posto, predlaže se da se odličan daje učeniku koji se posebno istaknuo znanjem i zalaganjem, dok bi se primjerice ocjena dobar davala školarcu koji je napravio ono što se od njega očekivalo.
Vezane vijesti
Ministarstva: Ukidanje redakcija na HRT-u nema opravdanja
Ministarstva kulture te znanosti, obrazovanja i sporta ustvrdila su danas da predložena ukidanja redakcija za kulturu, školstvo te za nacionalne… Više
- Obrazovanje i znanost vraćamo stručnjacima
- Kontra Primorcu: Nisu Hrvati već Bosanci i Hercegovci starosjedioci na Balkanu
- Ministarstvo: Po prvi put zakonski definiran besplatan studij
Komentari
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu
registracija
8/7/09
bankar, 15.06.10. 00:42
hahaah ko je kompententan više platiti bolje će napredovati ali ovaj puta će ta praxsa biti legalna