Objavljeno u Nacionalu br. 763, 2010-06-29

Autor: Dario Zrno

EKSKLUZIVNO IZ LOS ANGELESA

3D tehnologija stiže u svaku dnevnu sobu

Glavni urednik časopisa GamePlay izvještava s Electronic Entertainment Expoa, najvećeg i najskupljeg američkog sajma videoigara i elektroničke zabave

Electronic Entertainment Expo, godišnji sajam u Los Angelesu poznat i kao E3, već se neko vrijeme ne smatra najrelevantnijim za profesionalce u industriji videoigara i elektroničke zabave, ali je itekako značajan za industriju koja se na njemu trudi na što spektakularniji način predstaviti svoje novitete američkom tržištu. Sajam je ove godine posjetilo 46 tisuća probranih posjetitelja, uglavnom novinara i zaposlenika kompanija iz industrije videoigara, o efektnim prezentacijama novih videoigara, usluga i hardvera naveliko se izvještava u većini svjetskih medija.

TAKO JE I OVE GODINE među izlagačima na trodnevnom sajmu u Los Angeles Convention Centeru vladala žestoka konkurencija tko će ekstravagantnije predstaviti svoje proizvode. Mnogi su angažirali atraktivne mlade djevojke da u raznim kostimima glume likove iz igara i fotografiraju se s posjetiteljima ili da jednostavno stoje pred centrom uz skupocjeni automobil odjevene u bikinije, što je učinio izdavač igre Test Drive Unlimited 2, velike online simulacije vožnje. Takvi su prizori osobito efektni kod mnogih posjetitelja koji izgleda ju kao najgori stereotipi kompjutoraških šmokljana, ali i kod novinskih urednika, koji će uvijek rado objaviti reportažu praćenu fotografijama takvih hostesa.


IPAK, PRVAK ekstravagancije ove godine bio je Microsoft, koji je za svoju promociju dan prije službenog otvaranja festivala unajmio kanadsku cirkusku trupu Cirque du Soleil. Vjerojatno je još više novca potrošio Activision, koji je za svoj večernji party unajmio Eminema, a zatim zabranio ulazak kamera ma. Posjetitelje su zabavljali i Rihanna, David Guetta, Usher, Jane’s Addiction, Soundgarden, N.E.R.D. te DJ Deadmau5. Tvrdi se da je Activision na glazbenike i striptizete potrošio šest milijuna dolara.

Igranje u pokretu
Glavna tema sajma: Microsoftov Kinect za Xbox360 snima pokrete i glas igrača te ih prenosi u igru; na
snimkama boksIgranje u pokretu Glavna tema sajma: Microsoftov Kinect za Xbox360 snima pokrete i glas igrača te ih prenosi u igru; na snimkama boksNIJE ČUDNO da industrija videoigara može potrošiti toliko novca na marketing: iako su im na američkom tržištu ukupni prihodi u 2009. pali za 2 milijarde dolara u odnosu na 2008., još uvijek su prihodovali 20 milijardi dolara samo u SAD-u. Točno pola igrača nalazi se u marketinški najzanimljivijoj skupini, onoj u dobi od 18 do 49 godina, dok po četvrtinu čine maloljetnici i stariji od 50. Prosječan igrač ima 32 godine, a dva od tri su žene. U SAD-u se videoigre igraju u 65 posto kućanstava, a među igračima u tridesetim godinama života više je onih koji su počeli s igranjem nedavno nego onih koji se igraju otkako su bili tinejdžeri. Na sajmu su prikazani raznoliki proizvodi, od nastavaka popularnih igara do hardverskih dodataka koji bi trebali produljiti vijek trenutačne generacije konzola za igranje. Međutim, jedan generalni trend koji se moglo uočiti iz svega viđenog jest taj da bi tijekom ove i iduće godine 3D tehnologija prikaza slike trebala ući na široko potrošačko tržište. Mnoge se nove videoigre moglo isprobati u trodimenzionalnom prikazu, na novoj generaciji televizora i s posebnim naočalama koje naizmjence zatvaraju pogled na lijevom i desnom oku, izazivajući prikaz dubine jer televizor istodobno prikazuje naizmjence dvije različite slike za dva oka.

IPAK, DOK JE TA VRSTA tehnologije već dobro poznata i u hrvatskim kinima, a prvi 3D televizori dostupni su i u hrvatskim trgovinama, japanska tvrtka Nintendo prikazala je konzolu s 3D prikazom bez upotrebe naočala. Riječ je o prijenosnoj konzoli Nintendo 3DS, nasljedniku modela DS, koji je do sada u svijetu prodan u gotovo 130 milijuna primjeraka. 3DS izgleda slično prethodniku, izgleda poput knjižice koja se otvara i drži u rukama hrptom dalje od korisnika. 3D se može po želji i isključiti. Nintendo 3DS ima i dvostruke kamere za stereoskopsko snimanje fotografija i videa, a uz već ranije viđeni Wi-Fi u uređaj su ugrađeni i akcelerometar te žiroskop, što će sigurno Nintendo koristiti u raznim igrama i aplikacijama. Već je najavljeno i tridesetak naslova s podrškom za 3D prikaz na 3DS-u, među njima su brojni nastavci najprodavanijih Nintendovih serijala poput Animal Crossinga i Mario Karta. Sony i Microsoft predstavili su konkurentske sustave za upravljanje konzolama za videoigre pokretom. Sonyjev koncept za PlayStation 3 zove se Move, izgleda poput baterijske svjetiljke u koju je netko stavio sobnu žarulju, koja uz to i mijenja boje. Move sadrži niz senzora i u kombinaciji s kamerom na PlayStationu 3 prenosi igračeve pokrete u igru, primjerice napinjanje luka i strijele ili upravljanje strelicom kroz izbornike.

Nintendo 3DS Džepna konzola u ruci Satorua Iwate, šefa Nintenda, prikazuje na svom gornjem ekranu
trodimenzionalnu sliku bez upotrebe naočalaNintendo 3DS Džepna konzola u ruci Satorua Iwate, šefa Nintenda, prikazuje na svom gornjem ekranu trodimenzionalnu sliku bez upotrebe naočalaMICROSOFTOV SE PROIZVOD za upotrebu uz Xbox360 zove Kinect i sastoji se od uređaja s dvije kamere i mikrofona. U tom se konceptu u igru prenose stvarne kretnje igrača, bez potrebe da on išta drži u ruci. Većina igara najavljenih za Kinect izgleda poput jednostavnih sportskih i plesnih igara kakve Nintendo prodaje uz svoju konzolu Wii još od 2006. godine. Jedini zaista intrigantan naslov bit će Ubisoftov Michael Jackson, u kojem će igrač zaista moći preuzeti ulogu prije godinu dana preminulog pjevača i naučiti pjevati i plesati poput njega.

S DRUGE STRANE, SONY MOVE veoma podsjeća na sustav upravljanja kod Nintendo Wiija, kod kojeg se također u ruci drži nešto nalik na daljinski upravljač. Međutim, brojni Sonyjevi senzori namijenjeni su povećanoj preciznosti i doima se da će Move najbolje poslužiti igračima koji igraju zahtjevne igre. Odnosno, njime će se moći služiti hardcore igrači koji se inače drže PC-ja zbog tipkovnice i miša kao mnogo preciznijeg i zahtjevnijeg sučelja od konzolaškog kontrolera. Takve će se tvrdnje uskoro naći na testu – među prvim najavljenim igrama za Move je novi nastavak serijala SOCOM, veoma zahtjevne taktičke simulacije specijalnih postrojbi. Bez obzira na to koji od dvaju koncepata prevlada u ovoj fazi rata konzola za videoigre, jedna stvar je sigurna - njegovi će se korisnici drmati, cupkati i mahati rukama pred 3D televizorom s naočalama na nosu.

Vezane vijesti

Televizija ide prema internetu i 3D slici

Televizija ide prema internetu i 3D slici

Za većinu korisnika ovakvi noviteti na velikom Sajmu u Berlinu još uvijek su samo simpatične igrarije. Zanimljive su i medijateke mnogih… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika