27.09.2010. / 12:32

Autor: Hina

Sindikat željezničara najavljuje prosvjed u srijedu, 29. rujna

Za poslove koje bi trebali obavljati Remont i održavanja pruga i PRO-REG neprestano se ponavljaju natječaji. Kako je moguće da se dva puta raspisuje natječaj za nabavu kamena tucanika, pita se Forgač

Sindikat upozorava na loše stanje hrvatskih prugaSindikat upozorava na loše stanje hrvatskih prugaSindikat željezničara Hrvatske najavio je danas prosvjed pred Ministarstvom prometa, mora i infrastrukture i sjedištem Delegacije EU u Hrvatskoj u srijedu, 29. rujna, na kojem će upozoriti na propadanje HŽ-ovih tvrtki za održavanje i obnavljanje pruga.

Tvrtke koje su osnovane da bi radile poslove za HŽ, poput Remonta i održavanja pruga i PRO-REG-a, propadaju jer im se ne dodjeljuju poslovi, a onemogućeno im je i sudjelovanje na natječajima za gradnju i obnovu pruga koje sufinancira EU, upozorio je na konferenciji za novinare predsjednik sindikata Ivan Forgač.

HŽ Infrastruktura tim tvrtkama gotovo uopće ne dodjeljuje poslove na održavanju željezničke infrastrukture, a Vlada je u dogovoru s Delegacijom EU pristala na to da se ne smiju javiti na natječaje čak ni kao podizvođači, tvrdi Forgač.

Za poslove koje bi trebali obavljati Remont i održavanja pruga i PRO-REG neprestano se ponavljaju natječaji. Kako je moguće da se dva puta raspisuje natječaj za nabavu kamena tucanika, pita se Forgač.

U Sloveniji nijedan posao na njihovim prugama ne dobivaju stranci, a u Srbiji je Vlada digla zajam od 100 milijuna eura za kupnju mehanizacije i obnovu pruga kako bi te poslove mogla raditi njihova poduzeća, kaže predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara.

U Hrvatskoj pak HŽ u Remontu i održavanju pruga smanjuje broj zaposlenih s 530 na 330 radnika, a Uprava HŽ Infrastrukture traži otpuštanje dodatnih 100 ljudi, napominje Forgač.

"Tražimo da Vlada i Uprava HŽ-a napokon počnu ulagati u obnovu pruga, umjesto što vječito najavljuju izgradnju novih pruga, a od najava ostanu samo prigodna rezanja vrpci".

Hrvatska je pred ulaskom u EU a ima željezničku mrežu goru nego u 19. stoljeću. Tada su pruge građene za brzine od 80 kilometara na sat, a sada su se na tim istim prugama brzine prepolovile, zbog čega HŽ ne može biti konkurentan ni u putničkom prijevozu niti u prijevozu tereta, upozorava Forgač.

Zbog toga će sindikat na prosvjedu ponovno zatražiti zaustavljanje propadanja hrvatskih pruga, osiguranje prava na natjecanje HŽ-ovim tvrtkama na EU-ovim projektima, isplatu triju zaostalih plaća radnicima PRO-REG-a te isplatu terenskog dodataka i naknada za prijevoz za tri mjeseca radnicima Remonta i održavanja pruga.

Vezane vijesti

Željeznički sindikati protiv namjere HŽ o ukidanju linija

Željeznički sindikati protiv namjere HŽ o ukidanju linija

Predstavnici sindikata željezničara Hrvatske, BiH, Slovenije i Srbije usprotivili su se inicijativi Hrvatskih željeznica (HŽ) da obustave… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika