06.10.2010. / 16:45

Autor: Martina Čizmić

IBM CEO Study: Kreativnost i inovativnost prije svega

Istraživanje naglašava atribute organizacija koje postižu najbolje rezultate mjerene prema prihodu i dobiti tijekom posljednjih pet godina, uključivo s godinama krize

Ragna BellRagna BellIBM tradicionalno na svojim forumima predstavlja istraživanja koja im služe kao temelj za razvoj daljnjih tehnologija. Ove je godine tako predstavljeno istraživanje IBM Global CEO Study 2010. IBM je tijekom godinu dana anketirao više od 1500 izvršnih direktora u 60 zemalja diljem svijeta. Ragna Bell iz IBM-ovog odjela Usluge poslovnog savjetovanja iz New Yorka predstavila je istraživanje koje je otkrilo kako direktori smatraju da je kreativnost najvažniji čimbenik poslovnog uspjeha u današnjem svijetu.

Manje od pola direktora u svijetu vjeruje da su njihove tvrtke adekvatno pripremljene za rad u vrlo nesigurnom, sve složenijem globalnom poslovnom okružju. Direktori su suočeni s golemim promjenama - novim zakonodavnim okvirima u zemljama u kojima posluju, promjenama središta globalne ekonomske moći, sve bržim promjenama koje zahvaćaju pojedine industrijske grane, sve većom količinom podataka, brzim izmjenama u navikama korisnika. Sve to, prema studiji, može biti riješeno uvođenjem „kreativnosti" u sve dijelove organizacije.

Više od 60 posto direktora vjeruje kako je transformacija industrije najvažniji čimbenik koji doprinosi neizvjesnosti današnjeg poslovanja. Taj nalaz upućuje na potrebu za otkrivanjem inovativnih načina upravljanja strukturama tvrtke, njenim financijama, ljudima i strategijom.

Istraživanje naglašava atribute organizacija koje postižu najbolje rezultate mjerene prema prihodu i dobiti tijekom posljednjih pet godina, uključivo s godinama krize.

Organizacije koje postižu najbolje rezultate za 54 posto će brže reagirati u procesu donošenja odluka od ostalih organizacija. Direktori su naznačili kako se uče brzoj reakciji s novim idejama kako bi adresirali duboke promjene koje zahvaćaju njihove organizacije.

Čak 95 posto organizacija koje postižu najbolje rezultate smatraju da se moraju što više približiti svojim korisnicima. Drže da im je to najvažniji strateški cilj u sljedećih pet godina. To će činiti putem interneta i društvenih medija kako bi ponovno promislili o svojim odnosima s korisnicima i građanima. Povijesno najveću eksploziju informacija direktori vide kao prigodu, a manje kao prijetnju.

Organizacije koje su postigle superiornu okretnost u svakodnevnim operacijama očekuju da će zaraditi i do 20 posto više budućih prihoda iz novih izvora prihoda.

Ragna Bell istaknula je kako je ovisno o različitim regijama u svijetu primjećen i različit odnos prema bitnim karakteristikama. Tako primjerice u sjevernoj Americi direktori smatraju kako su zakoni i regulatorna tijela najbitnija u vođenju biznisa. No, istovremeno kreativnost im je nisko na ljestici. S druge strane u Europskoj uniji je bitniji tehnološki faktor i približavanje klijentima, no inovativnost nije jako bitna.

Posebno je istaknula kako mlađe generacije drugačije gledaju na razvoj i vođenje tvrtki od starijih generacija. Prije svega jer je njima tehnologija nešto s čime su odrasli, dok je starijim generacijama tehnologija nešto novo o čemu moraju učiti. Upravo zbog toga će se način na koji će se tvrtke voditi razvijati u skladu s potrebama tržišta, ali i sklonostima ljudi na njihovom čelu.

Vezane vijesti

Završen IBM Forum: Budućnost računalstva nalazi se u oblaku

Završen IBM Forum: Budućnost računalstva nalazi se u oblaku

Danas je zatvoren deveti po redu IBM Forum koji se ove godine održao pod sloganom „Stoljeće iskustva za pametnija rješenja" i koji je okupio više od… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika