11.10.2010. / 16:39

Autor: Igor Koruga

Poslastica Hrvatskog jazz sabora: Petrović i Gazarov oduševili zagrebačku publiku

Temperamentom i izvođačkim iskustvom različiti glazbenici pronašli su odličnu komunikaciju baziranu na velikom međusobnom poštovanju i smislenoj sviračkoj prilagodbi

David GazarovDavid GazarovSjajno ugođenim vibrafonsko-klavirskim duetom sinoć su se predstavili Boško Petrović i David Gazarov. Glazbenici o kojima se faktografski više i ne treba pisati, šestog su dana ovogodišnjeg Hrvatskog jazz sabora pažljivo odabrali program pod imenom ¨Conversations¨ i ispunili visoka očekivanja vjerne zagrebačke publike. Od uvodnog valcera ¨Misty Night¨ Tada Damerona, preko himne BP Cluba Tomislava Urbića (¨BP Club After Midnight¨) do zavodljive ¨Blue Bosse¨ Kennyja Dorhama, nizale su se uspješnice Theloniousa Monka, Milta Jacksona i Bobbyja Timmonsa, evergreeni Sammyja Faina i Buddyja Kayea, te autorske skladbe obojice izvođača.

Temperamentom i izvođačkim iskustvom različiti glazbenici pronašli su odličnu komunikaciju baziranu na velikom međusobnom poštovanju i smislenoj sviračkoj prilagodbi. Boško Petrović je, s koncima nastupa u svojim rukama, oduševljavao prisutne osobitim, pročišćenim, te ponekad i provokativnim stilom, a David je Gazarov rijedeći inače bujan, rapsodični pijanistički slog postigao profinjeniji zvuk nužan za osjetljivi duet s vibrafonom. Sličnu bi preinaku Gazarov mogao češće činiti i u svojim solističkim nastupima, a prošireni izraz ostaviti za efektne i bogate uvode poput onih u sinoć izvedenim skladbama ¨Blue Monk¨ i ¨I'll Close My Eyes¨. Ozbiljnost pristupa bila je slikovito izražena i brojnim papir(ić)ima s pomno razrađenim progresijama, chorusima, codama i raznim melodijskim kretanjima na stalcima za note i po samim instrumentima obojice glazbenika.

U drugom dijelu duet je pokazao i svoju romantičnu stranu svirajući autorske skladbe baladnog ugođaja posvećene Boškovu prijatelju (¨King Arthur's Castle¨) i dvjema damama iz Davidova života. Svojevrsni hommage prijatelju i glazbenom uzoru Miltu Jacksonu (¨Bags' Groove¨) Petrović je uobličio komorno, prozračno i uglađeno, više u europskom stilu kojeg je i sam kreirao, a manje u onom američkog progresivnog third-stream kvarteta. Solističkim provodom kroz najvišu školu klavirske improvizacije Gazarov je na samome kraju pokazao intuitivno stvorenu igru ritmova i tema, s ugodnim modulacijama koje su improvizacijskom i prstometnom vještinom najviših pijanističkih uzora publiku odvele u neke sasvim nove melodijske i harmonijske prostore.

Vezane vijesti

Promocija autobiografije Boška Petrovića

Promocija autobiografije Boška Petrovića

Nešto više od godinu dana nakon nenadane smrti legendarnog hrvatskog jazz glazbenika, u petak je u prisavskom HRT-ovom studiju Zvonimir Bajsić… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika