17.10.2010. / 19:54

Autor: Deutsche Welle

Uspješan test novog vlaka: ICE 3 položio ispit s čistom peticom

Njemačka željeznica obavila je noćnu probnu vožnju brzog nagibnog vlaka kroz tunel ispod La Manchea koji spaja Englesku s kopnom. I vježba evakuacije s 300 dobrovoljaca je protekla prema planu.

ICE 3 prvi je vlak, osim Eurostara koji je prošao kroz Eurotunel (Reuters)ICE 3 prvi je vlak, osim Eurostara koji je prošao kroz Eurotunel (Reuters)U noći sa subote na nedjelju u tunelu koji spaja Francusku i Englesku s uspjehom je obavljena probna vožnja njemačkog nagibnog vlaka tipa ICE 3. U nedjelju između pola jedan i tri sata ujutro uspješno je s 300 dobrovoljaca, koliko ih se nalazilo u vlaku, obavljen i test evakuacije. Ove vježbe, odnosno, testiranja koja su bila neophodna kako bi se vidjelo da li Siemensovi nagibni vlakovi nove generacije bez problema mogu proći ne samo kroz tunel već i može li se, bez ikakvih poteškoća, u slučaju opasnosti, iz njih evakuirati svoje putnike, ujedno su označili još jednu pobjedu Njemačkih željeznica u borbi osvajanja ovog 50 kilometara dugačkog tunela. Do sada su naime njime putnike prevozili samo TGV-vlakovi francuske tvrtke Alstom.

Narudžba u vrijednosti od 600 milijuna eura

Eurostar, poduzeće koje upravlja spomenutim tunelom i koje samim time ima i pravo davanja dozvola za vlakove koji tunelom smiju prolaziti, najavilo je još u četvrtak prošlog tjedna da namjerava upravo od Siemensa naručiti nove ICE-ove u vrijednosti od 600 milijuna eura.

Da francuska vlada kao i koncern Alstom ovu vijest nisu dočekali s oduševljenjem ne treba posebno isticati. „ Njemački vlakovi ne ispunjavaju u potpunosti pravila vezana za sigurnost prolaska vlakova kroz tunel", izjavio je proteklih dana i državni povjerenik za sigurnost Francuske Dominique Busserau. Njegov argument zasnovan je prvenstveno na činjenici da se ICE 3 ( kao i ostali tipovi ICE-a) sastoje od dva zasebna vagona - drugim riječima da između njih ne postoji prolaz. Naime, prema pravilima sigurnosti bi svi vlakovi koji žele prolaziti tunelom na relaciji između Francuske i Engleske morali ili imati ugrađen prolaz ili se sastojati od samo jednog dijela.

Linija Köln - London

U Eurostaru međutim na ove kritike odgovaraju da je „pravilnik pisan u vrijeme kada vlakovi kakve proizvodi Siemens još nisu ni postojali". Osim toga, iz Eurostara tvrde da im je u interesu dozvoliti prolaz svima onima koji ispunjavaju uvjete a vjeruju da će ih ICE 3 zasigurno ispuniti. Do sada smo koristili svega 50 posto kapaciteta tunela, a to svakako nije dovoljno".

Što se Njemačkih željeznica tiče, one su dakako izuzetno zadovoljne obavljenim testom i u njemu vide još jedan korak naprijed, u smjeru 2013. godine kada bi, kako je najavljeno, trebala krenuti redovita željeznička linija između Kölna i Londona. „Vježba evakuacije je dokazala da je naš koncept s dva zasebna vagona, od kojih je svaki dug oko 200 metara, jednako siguran kao i onaj u kojem ne postoje odvojeni vagoni već samo jedan dug 400 metara", naglasio je glasnogovornik Njemačkih željeznica.

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Željeznička tragedija u Poljskoj

Željeznička tragedija u Poljskoj

U sudaru dva brza vlaka kod mjesta Chalupka na jugu Poljske, u subotu navečer poginulo je najmanje 15 osoba, a 54 putnika su ozlijeđena, priopćile su… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika