25.10.2010. / 13:20
Galantnim stilom u jedanaestu koncertnu sezonu
U svojoj dvostrukoj ulozi Butterfield se odlično snašao, a zdušnu je potporu dobio i od solista najvećeg domaćeg baroknog ansambla
Adrian ButterfieldGlazbenim putopisom ¨Europa Galante¨ sinoć je u započela jedanaesta pretplatnička sezona Hrvatskog baroknog ansamla (HRBA). Pod umjetničkim vodstvom britanskog violinista i ravnatelja Adriana Butterfielda, HRBA je izvela djela Henryja Purcella (1659-1695), Giuseppea Torellija (1658-1709), Andréa Campre (1660-1744), Unica Wilhelma van Wassenaera (1692-1766), Jean-Marie Leclaira (1697-1764) i Georga Friedricha Händela (1685-1759). U svojoj dvostrukoj ulozi Butterfield se odlično snašao, a zdušnu je potporu dobio i od solista najvećeg domaćeg baroknog ansambla.
Uz dio scenske glazbe konstruktivistički ustrojenog Purcellovog rukopisa (¨Suita Abdelazer¨) i barokno kićene Suite iz opere-baleta ¨L'Europe galante¨ Andréa Campre, talijanskim se šarmom istaknuo Torellijev Concerto grosso za dvije violine op.8 br.5 u G-duru. Izražajna melodika prožela je već prve taktove djela, a solističke su dionice (po)dijelili Adrian Butterfield i Laura Vadjon. U živoj komunikaciji dvije violine i continua (violončelo i čembalo) posebno se istaknula raspoložena violončelistica HRBE Nika Zlatarić.
Iznenađenje drugog dijela koncerta bilo je vezano za relativno nepoznatog nizozemskog skladatelja, kneza Unica Wilhelma van Wassenaera. Njegov Concerto armonico br.1 u G-duru (tonalitetu večeri) već je početnim harmonijskim progresijama Gravea dao naslutiti neobičan i avangardni stil, dok je poticajni Allegro svojim zanimljivim ritmičkim oblicima asocirao na Bachov treći Brandenburški koncert (BWV1048), također u G-duru. Sjedinjeni tonovi violina Adriana Butterfielda i Silvia Richtera uveli su oktet glazbenika u idući stavak, izvorno i slikovito nazvan ¨Grave e staccato¨ (umjesto Wassenaerove inačice ¨Un poco andante¨). Ovdje se ekstatična tekstura dijaloga violončela s violinama fino nadvila nad ostinatni staccato continuo u basu i istaknula solistički trio Adriana Butterfielda, Laure Vadjon i Nike Zlatarić.
Leclairovim violinskim koncertom op.7 br.4 u F-duru namjeravalo se predstaviti tipičnu talijansku trostavačnu formu kao i temelj razvoja violinskog koncerta u Francuskoj, a koncertna je večer završila Händelovim Concerto grossom op.6 br.1 (HWV 319), naravno u G-duru (!). Iznimnom orkestracijom, smislenim i pažljivim tretiranjem instrumenata Händel je svojim djelom, baš kao i prije 300-tinjak godina, oduševio posjetitelje koji su srdačnim aplauzom zaslužili i glazbeni dodatak.
Na slijedeći nastup HRBE neće se dugo čekati, jer će već 21-og studenog biti predstavljeni novi barokni instrumentalni oblici poput suite, sonate, sinfonije i koncerta. Bachova, Händelova i djela hrvatskog skladatelja Amanda Ivančića pripremit će za tu priliku umjetnička voditeljica HRBE Laura Vadjon.
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu