25.10.2010. / 13:20

Autor: Igor Koruga

Galantnim stilom u jedanaestu koncertnu sezonu

U svojoj dvostrukoj ulozi Butterfield se odlično snašao, a zdušnu je potporu dobio i od solista najvećeg domaćeg baroknog ansambla

Adrian ButterfieldAdrian ButterfieldGlazbenim putopisom ¨Europa Galante¨ sinoć je u započela jedanaesta pretplatnička sezona Hrvatskog baroknog ansamla (HRBA). Pod umjetničkim vodstvom britanskog violinista i ravnatelja Adriana Butterfielda, HRBA je izvela djela Henryja Purcella (1659-1695), Giuseppea Torellija (1658-1709), Andréa Campre (1660-1744), Unica Wilhelma van Wassenaera (1692-1766), Jean-Marie Leclaira (1697-1764) i Georga Friedricha Händela (1685-1759). U svojoj dvostrukoj ulozi Butterfield se odlično snašao, a zdušnu je potporu dobio i od solista najvećeg domaćeg baroknog ansambla.

Uz dio scenske glazbe konstruktivistički ustrojenog Purcellovog rukopisa (¨Suita Abdelazer¨) i barokno kićene Suite iz opere-baleta ¨L'Europe galante¨ Andréa Campre, talijanskim se šarmom istaknuo Torellijev Concerto grosso za dvije violine op.8 br.5 u G-duru. Izražajna melodika prožela je već prve taktove djela, a solističke su dionice (po)dijelili Adrian Butterfield i Laura Vadjon. U živoj komunikaciji dvije violine i continua (violončelo i čembalo) posebno se istaknula raspoložena violončelistica HRBE Nika Zlatarić.

Iznenađenje drugog dijela koncerta bilo je vezano za relativno nepoznatog nizozemskog skladatelja, kneza Unica Wilhelma van Wassenaera. Njegov Concerto armonico br.1 u G-duru (tonalitetu večeri) već je početnim harmonijskim progresijama Gravea dao naslutiti neobičan i avangardni stil, dok je poticajni Allegro svojim zanimljivim ritmičkim oblicima asocirao na Bachov treći Brandenburški koncert (BWV1048), također u G-duru. Sjedinjeni tonovi violina Adriana Butterfielda i Silvia Richtera uveli su oktet glazbenika u idući stavak, izvorno i slikovito nazvan ¨Grave e staccato¨ (umjesto Wassenaerove inačice ¨Un poco andante¨). Ovdje se ekstatična tekstura dijaloga violončela s violinama fino nadvila nad ostinatni staccato continuo u basu i istaknula solistički trio Adriana Butterfielda, Laure Vadjon i Nike Zlatarić.

Leclairovim violinskim koncertom op.7 br.4 u F-duru namjeravalo se predstaviti tipičnu talijansku trostavačnu formu kao i temelj razvoja violinskog koncerta u Francuskoj, a koncertna je večer završila Händelovim Concerto grossom op.6 br.1 (HWV 319), naravno u G-duru (!). Iznimnom orkestracijom, smislenim i pažljivim tretiranjem instrumenata Händel je svojim djelom, baš kao i prije 300-tinjak godina, oduševio posjetitelje koji su srdačnim aplauzom zaslužili i glazbeni dodatak.

Na slijedeći nastup HRBE neće se dugo čekati, jer će već 21-og studenog biti predstavljeni novi barokni instrumentalni oblici poput suite, sonate, sinfonije i koncerta. Bachova, Händelova i djela hrvatskog skladatelja Amanda Ivančića pripremit će za tu priliku umjetnička voditeljica HRBE Laura Vadjon.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika