02.11.2010. / 12:52

Autor: Hina

Gubitak Croatia Airlinesa u prvih devet mjeseci 109,4 milijuna kuna

U 2010. godini odustalo se i od investicija koje nisu izravno vezane uz osnovno poslovanje i letenje, održavanje i operiranje zrakoplova te razinu zajamčene sigurnosti, a od početka godine smanjeni su i troškovi primanja kroz smanjenje vrijednosti boda, kaže se u izvještaju

CA je povećala svoje gubitke za čak 16 postoCA je povećala svoje gubitke za čak 16 postoCroatia Airlines je u prvih devet mjeseci ove godine poslovao s neto gubitkom od 109,4 milijuna kuna, što je 16 posto veći gubitak nego u istom razdoblju lani kada je iznosio 94,2 milijuna kuna, podaci su iz financijskog izvještaja Croatia Airlinesa koji je objavljen na Zagrebačkoj burzi.

U prvih devet mjeseci prihodi od poslovanja Croatia Airlinesa iznosili su nešto više od 1,05 milijardi kuna, dok su troškovi poslovanja iznosili 1,14 milijarde kuna, pa je operativni gubitak iznosio 92,56 milijuna kuna. Uključivanjem financijskih troškova (troškova financiranja flote i troškova/prihoda promjene tečaja) krajnji gubitak je 109,4 milijuna kuna, ističe se u izvješću.

Hrvatski je nacionalni zračni prijevoznik u prvih devet mjeseci ove godine prevezao 1,28 milijuna putnika, od čega 341.381 u domaćem redovitom prometu, 886.138 putnika u međunarodnom redovitom prometu i 51.326 u čarteru.

Croatia Airlines je u prvih devet mjeseci prevezao 8 posto manje putnika nego u isto vrijeme lani, a taj se pad u izvještaju objašnjava globalnom krizom zrakoplovstva koje je dodatno bilo ugroženo "vulkanskom krizom" koja je pogodila Europu u travnju, a u Hrvatskoj i štrajkom kabinskog osoblja u srpnju.

Po podacima iz izvješća, Croatia Airlines je je zbog vulkanske krize imao oko 20 milijuna kuna štete, a procjenuje se da je dvodnevni štrajk kabinskog osoblja uzrokovao oko 6,2 milijuna kuna štete.

U teretnom prometu Croatia Airlines je u prvih devet mjeseci, mjereno u tonama, prevezla 15 posto tereta manje.

Kako bi prebrodio teško razdoblje, Croatia Airlines racionalizira poslovanje smanjenjem upotrebe zrakoplova Airbus u korist manjih zrakoplova Q400 osobito u zimskim mjesecima, čime se ostvaruju značajne uštede goriva, aerodromskih usluga i navigacije, navodi se u izvješću.

U 2010. godini odustalo se i od investicija koje nisu izravno vezane uz osnovno poslovanje i letenje, održavanje i operiranje zrakoplova te razinu zajamčene sigurnosti, a od početka godine smanjeni su i troškovi primanja kroz smanjenje vrijednosti boda, kaže se u izvještaju.

Krajem rujna Croatia Airlines raspolagao je sa 13 zrakoplova: 7 zrakoplova Airbus, od čega je jedan u operativnom najmu, te 6 zrakoplova Q-400 u operativnom najmu, što ukupno predstavlja kapacitet od 1.470 sjedala. Sredinom ožujka unajmljeni zrakoplov Airbus CTM otpušten je iz flote, a u travnju je flota Croatia Airlines povećana za dva zrakoplova Q400.

Vezane vijesti

Udružuju se Croatia Airlines i Adria Airways?

Udružuju se Croatia Airlines i Adria Airways?

Hrvatski nacionalni prijevoznik Croatia Airlines i slovenski nacionalni prijevoznik Adria Airways mogli bi uskoro početi razgovore o udruživanju,… Više

Komentari

registracija
11/1/10

fluid, 02.11.10. 13:32

Bilo bi dobro uz ovu informaciju o gubitku avio kompanije,objaviti i informaciju plaća tj.primanja ukupno(u netu) glavnih i odgovornih direktora i menadžera(ili koga i čega sve koji su na tim "jaslama").Vjerujem,jer je to hrvatska praksa pokazala,da ti "rukovoditelji"imaju i dalje astronomska primanja.Naravno da želim ukazati na paradoks"slučajDragičević"u INI.Ina,kada je Dragičević odlazio,je bila u minusu 1,100.ooo.ooo kn a da bi "gospodin"Dragičević dobio otpremninu od 6.000.ooo kn.!? Po kojoj schemi,pitam se?Kada sam prouzročio štetu,za vrijeme radnog perioda,koja je bila neznatnih razmjera,ostajao sam uskraćen na plaći i do 15%.Kao kriv sam za "štetu".Ok,smatrao sam da trebam drugi puta paziti te da je "kazna"primjerena kao upozorenje i namirenje,zaista najčeđće banalnih šteta.A ovo?Firme u gubicima da je za državu štetno a kamoli za firmu.No astronomska primanja i otpremnine nisu zapreka za vodeće ljude,da bi ih bez imalo grižnje savjesti uzeli.Čudan neki kriterij među nama "jednakima"u hrvatskoj demokraciji!?Ništa nije čudno!Lopovluk ide dalje.Upravo uz pomoć i kriterije tih i takvih ,uz blagoslov same države.Tuđmanov model!!!!


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika